Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Mastretta MXT

Osim sapunica, iz Meksika stiže i – sportski auto

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Predstavljamo proizvođača sportskih automobila iz Meksika. Nismo imali prilike puno pisati o ovakvim malim tvornicama, pogotovo izvan Europe, pa vam sada donosimo malo detaljniji opis proizvođača i njihovu novu sportsku kreaciju.

Tecnoidea SAPI de CV naziv je konzultantske tvrtke za dizajn i inženjering sa središtem u Mexico Cityju, koja ima više od 20 godina iskustva u transportnoj industriji. Svojom kreativnošću, inovativnošću i tehnološkim riješenjima, Tecnoidea je pomogla raznim tvrtkama da stvore proizvode od početne konceptne faze do završne faze proizvodnje.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Manje kila, više zabave Toyota planira manji sportski model Slika nije dostupna Vraća se Supra? Toyota potvrdila novi sportski model

Na taj način, meksička Tecnoidea postaje produžena ruka razvojnih timova svojih klijenata. Sa solidnom reputacijom u pružanju svjetski priznatih dizajerskih i inženjerskih riješenja, Tecnoidea omogućuje da nečije vizije postanu komercijalno uspješni proizvodi.

Iz tih korijena tvrtka Tecnoidea je tijekom 1990-ih prešla u proizvodnju kit-car modela (koji dolaze u dijelovima, a kupac sastavlja sam – Ikea koncept) i replika poznatih automobila ukljujući i neke od najpoznatijih američkih sportskih automobila. Tvrtka replike izrađuje od posebne vrste vlaknima ojačane plastike (FRP).

Nakon završetka projekta proizvodnje kit-carova, tvrtka se usmjeril na razvoj tehnologije koja im je omogućila da dovrše svoj prvi samostalni projekt. Radilo se o modelu Mastretta MXB.

Ovaj automobil prvi je projekt koji je u potpunosti razvijen i izrađen 'in-house' koji je tvrtka bazirala na tadašnjoj vrlo rasprostranjenoj proizvodnoj platformi. U razdoblju od 1996. do 1998. godine, Tecnoidea je proizvela 30 modela MXB koji su se prodavali u Meksiku, Europi, Japanu i SAD-u.

Vizija MXT-a počela je 2006. godine. Cilj ove meksičke tvrtke bio je stvoriti potpuno novi sportski automobil s provokativnim i jedinstvenim stilskim izgledom. Po prvi put u povijesti tvrtka je razvila i patentirala vlastitu šasiju kao i sve ostale tehničke elemente vezane za inženjerski dio projekta, pri čemu je jedina iznimka pogonski sklop.

Nakon godina rada na dizajnu vozila i razgovora s potencijalnim dobavljačima, počelo je stvaranje prvih prototipova i preliminarna testiranja. I tako, 2008. godine, MXT Prototype Zero debitirao je na britanskom auto showu u Londonu. Proizvodnja je bila planirana za 2009., međutim globalna financijska kriza pogodila je i ovu meksičku tvrtku te je projekt odgođen za godinu dana. 2010. je vrlo važna godina za Meksiko jer ove godine slavi 200 godina svoje neovisnosti te 100. godišnjicu osnutka revolucionarnog pokreta koji je oblikovao identitet te zemlje.

A kako bi dodatno doprinjeli slavlju te monumentalno važne obljetnice za meksički narod, momci iz Tecnoidee predstavili su prvi serijski sportski automobil u potpunosti dizajniran i izrađen (iako u limitiranoj verziji) u Meksiku od strane Meksikanaca. Tako da sada uz sapunice s lijepim i obdarenim ženama, jalapeño papričice, tortille i tekilu, Meksiko na popis svojih specifičnosti dodaje i vrući sportski automobil koji će se prodavati diljem svijeta.

MXT je Mastrettin odgovor na tržište lakih high-performance sportskih dvosjeda i predstavlja tehnološki vrlo napredno vozilo s agresivnim dizajnom i iznimnim dinamičkim karakteristikama dok istovremeno ispunjava uvjete ekološki osvještene sadašnjosti s vrlo učinkovitom potrošnjom goriva.

Ovaj lagani coupe (s ukupnom težinom od malo preko 900 kg) potpuno je novi sportski automobil s dva sjedala i središnje smještenim motorom i stražnjim pogonom pri čijem se razvoju koristila napredna tehnologija i materijali koji se koriste u izgradnji svemirskih letjelica. MXT je nadasve razvijen da bi pružio ultimativno vozačko iskustvo. Prioriteti su tako od samog početka bili pružanje vrhunskih performansi i čistoća dizajna.

Pogonski sklop čini 2.0-litreni turbo-charge Duratec motor s četiri cilindra koji je smješten iza vozačke kabine a ispred stražnje osovine te je uparen s MTX-75 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Motor proizvodi 250 KS (184 kW) i 340 Nm okretnog momenta a izrađen je od aluminija i savršeno je dizajniran upravo za MXT po tome što je relativno mali i lagan a istovremeno proizvodi vrlo zadovoljavajuću razinu performansi i upravljivosti. Ovaj motor omogućava MXT-u da ubrza od 0 – 100 km/h za samo 4.9 sekundi. Ovo ubrzanje zauzdano je fino uglađenom šasijom koja dozvoljava opterećenje od 1 G u zavojima i tijekom kočenja.

Mastretta MXT istovremeno je čvrsta i praktična čime novi meksički dvosjed zaista može biti automobil za svakodnevnu gradsku vožnju, a ne samo za garažu i trkačke staze. Jednako je dobro prilagođen za duge vožnje na otvorenim cestama i gradsku vožnju. Novi coupe među vodećima je u klasi po kvaliteti unutrašnjosti koja odaje dojam prostranosti.

U unutrašnjosti su smještena dva prekrasno oblikovana sjedala od karbonskih vlakana s presvlakama od najfinije bijele kože s naglašenim detaljima od Ultrasuede® tkanine koja je zapravo vrlo kvalitetna imitacija brušene kože koja je otporna na mrlje a boja nikada ne blijedi. Ova ultra mikrofibra izum je japanskog znanstvenika dr. Miyoshija Okamote.

Kompletna unutrašnjost tako je savršen sklad između elegancije i sportske izvedbe. Automobil je također opremljen s najnovijim tehnološkim blagodatima poput multimedijskog sustava s GPS-om i Bluetooth tehnologijom a MXT je naravski i kompatibilan s vašim iPodom. Mastretta MXT opremljen je i klimatizacijskim sustavom kako bi duže vožnje u raznim vremenskim uvjetima bile ugodnije.

Svjetla na vrhu digitalne ploče za instrumente indikatori su koji pokazuju točno vrijeme za promjenu brzine što omogućava vozaču da maksimalno iskoristi sve blagodati motora Mastrette MXT.

MXT ima potpuno neovisan ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i straga i prednjom anti-roll rešetkom koja dodatno stabilizira automobil u brzim zavojima. Amortizeri i opruge podešene su za maksimalan grip. Ovakav setup pruža optimalnu pokretljivost, stabilnost i preciznost upravljanja uz visok stupanj ugodnosti u vožnji. Kočioni sustav čine 4-klipne čeljusti s bušenim diskovima promjera 300 mm.

Eto, to nam se nudi iz Mexica. Nama se sviđa vidjeti male prizvođače u proizvodnji sportskih automobila kao i upotreba novih proizvodnih rješenja. Ipak, malo smo skeptični kolika će biti cijena Mastrette MXT. Koristili su vrhunske materijale i tehnologije a to uvijek košta.

Jesu li uspjeli uskladiti proizvodnju i troškove pa proizveli dobar brzi auto za prihvatljivu cijenu to čemo vidjeti ubrzo. Konkurencija, pogotovo u Europi je ogromna i brzih i dobrih sportskih automobila ima puno!

Što vi mislite??
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene