Znači li nova generacija odmah u startu i bolji automobil? Gotovo sa sigurnošću možemo reći – da! Najbolji primjer je deseta generacija Opel Astre(računa se od Kadetta A iz 1962.), a veliki napredak najviše osjetimo sjedanjem za upravljač kompaktnog modela. Dotjeranost je sada bolja nego ikada, ali još uvijek nedostaje taj "Golf-osjećaj" za volanom. Tražili bi dlaku u jajetu kad bi nastavili ovakvim oštrim tonovima. Nova Astra vozi se bolje, pogodit ćete, nego sve i jedna prije. Pri višim brzinama ili na grubim neravninama ovjes reagira primjereno i drži karoseriju mirnom. Upravljač reagira izravno ali bi voljeli osjetiti pokoju povratnu informaciju više s ceste. Evidentan primjer kako je Opel pridodao na važnosti osjećaju ugode.
Najzanimljivije od svega je elastični trocilindrični motor štedljivog karaktera, ali pod opterećenjem i na uzbrdicama gubi dah, a potrošnja očekivano raste. Klasična boljka današnjih motora smanjenog obujma i s pokojim cilindrom "na odmoru". Napredovao je i mjenjač, ali ponovno nije po želji nekoga tko je istinski ljubitelj vožnje jer ne mijenja brzine željenom lakoćom, onima kojima je to bitno primijetiti će za nijansu predugačke hodove.
Pročitajte i ovo
PETROLIST
Nemoguća usporedba – kojeg bi stari Porsche više volio, Macana ili Cayennea?
TEST RABLJENOG
Milanez koji se proizvodi u Torinu – može li to biti dobro?
Spomenuti motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo sa 77 kW/105 KS produkt je novog vala motora, a radi se o jednom u nizu od čak 17 novo najavljenih iz Rüsselsheima. Ponavljamo, gotovo je fascinantno koliko se dobro nosi motor reskog zvuka koji je teško netko uopće do nedavno mogao zamisliti u Astri.
Provedeno vrijeme u kompaktu ukazalo nam je kako je dotjerani izgled kabine s mnoštvom kromiranih detalja doprinijelo većem dojmu u samom automobilu. Hvale vrijedan sustav IntelliLink povezat će sve vaše pametne telefone i time se smješta u sam vrh žestoke konkurencije po povezivosti. Tehnološko doba polako i u automobilski svijet stiže.
Stoga nas neće čuditi u budućnosti ako se ljudi radije odluče na silne gadgete koji se nude u konfiguratorima, a samim time zanemare vanjski izgled (bez nekih atraktivnih alu naplataka ili možda čak novih Opelovih Matrix svjetala). Baš kao što je primjer s našom testiranom Astrom koja u Enjoy izvedbi definitivno ne spada u red najatraktivnijih, ali privlači cijenom.
U trenutku pisanja ovog testa imali smo prilike isprobati i karavansku inačicu Astre istog pogonskog rješenja, a koja je i službeno postala dostupna. Ako vam kažemo da se osjeti nešto veća masa i produljena karoserija nećemo ispasti previše pametni, ali toliko ćemo razuma imati za dati svaku preporuku, pogotovo ako ste ponajviše gradski tip.
Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy
Motor Tri cilindra, benzinski Obujam 999 cm3 Snaga 77 kW (105 KS) pri 5.500 o/min Najveći okretni moment 170 Nm pri 1750-4250 o/min Pogon na prednje kotače Mjenjač šesterostupanjski, ručni Spremnik goriva 48 l Dimenzije D/Š/V 4370/2042/1485 mm Ubrzanje 0-100 km/h 11,2 s Najveća brzina 200 km/h Potrošnja 6,5 l/100 km Emisije CO2 96 g/km Prtljažnik 370 l Cijena 127.080 kuna