Opel kreće u osvajanje klase malih gradskih automobila s prvim stiliziranim malim gradskim automobilom koji ponosno nosi etiketu 'Made in Germany'.


S ovim potpuno novim modelom, nazvan prema osnivaču njemačkog brenda, Opel kroči u klasu pomodnih malih automobila poput FIAT 500 modela, Renault Twinga, Ford Ka modela i slično. Dakle konkurencije ne manjka. Opel s Adamom planira pridobiti interes kupaca odvažnim i prepoznatljivim dizajnom s gotovo neograničenim izborom personalizacijskih opcija čime svaki Adam potencijalno može doista biti jedinstven. Još jedan strateški korak usmjeren ka što boljem pozicioniranju na tržištu jest uvođenje tehnoloških elemenata iz viših klasa vozila.

Vezani članci Slika nije dostupna NJEZINOJ SREĆI NEMA KRAJA Naručila Coctu, dobila auto Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima

S gotovo 3.7 metara dužine te 1.72 metra širine (ne uključujući bočne retrovizore) ovaj agilan automobil s troja vrata savršen je za gradsko okruženje. U unutrašnjosti Opel Adam nudi mjesta za četvero putnika koji će uživati u visoko-kvalitetno opremljenom interijeru i osjećajem prostranosti atipičnim za ovu klasu vozila.

''Novi Opel Adam nudi velik potencijal za rast našeg brenda. Vrlo smo ponosni što s našim modernim, malim gradskim automobilom donosimo svu njemačku stručnost i visoku kvalitetu izrade u ovu klasu vozila,'' kaže izvršni direktor Opela, Karl Friedrich Stracke, i dodaje: ''Štoviše, Adam je jedini automobil ove klase koji će se u potpunosti proizvoditi u Njemačkoj. Sigurni smo da će biti izuzetno dobro prihvaćen u Parizu gdje će u rujnu i službeno biti predstavljen javnosti.''

Opel Adam za početak će dolaziti s tri vrlo učinkovita benzinca zapremnine od 1.2 litre sa 70 KS do 1.4 litre sa 87 KS ili 100 KS a svi će dolaziti upareni s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Svi pogonski sklopovi biti će dostupni s ecoFLEX tehnološkim paketom uključujući i Start/Stop tehnologiju. Kasnije će s Adamom biti predstavljen i benzinac sljedeće generacije koji će malom zapremninom, sustavom izravnog ubrizgavanja i turbo punjačem nuditi još ekonomičniju potrošnju i bolje performanse. Ovaj novi benzinski motor biti će uparen s također potpuno novim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

S uvođenjem Adama, Opel je predstavio potpuno novi pristup razvoju paketa opreme. Umjesto uobičajenih paketa opreme koji se hijerarhijski kreću od osnovnog do premium paketa, kupci će moći birati između tri potpuno drugačija, individualizirana paketa opreme koji ujedno odražavaju stil života i karakter vlasnika: JAM paket je za nekonvencionalne, moderne ljude koji vole boje; GLAM nudi elegantniji, profinjeniji i sofisticiran ugođaj dok je posljednji SLAM osmišljen za energične, sportski orijentirane pojedince.

Tako ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM u osnovi nude tri potpuno različita ''ozračja'', tri različita svijeta ali i puno više od toga. Naime, spomenuti paketi opreme tek su polazišna točka za gotovo neograničene mogućnosti daljnje personalizacije s velikim izborom boja karoserije, boja krovišta, raznih boja za interijer vozila, vrsta presvlaka i ukrasnih detalja, uključujući i tzv. ''starlight'' opciju za krov kojom se LED tehnologijom prekriva krovište i stvara dojam zvjezdanog neba. Pored toga, u ponudi je još mnoštvo visoko-kvalitetnih dizajnerskih elemenata koje inače ne nalazimo u ovoj klasi vozila.

Jedinstven i upečatljiv krov Opel Adama, tzv. lebdeći krov koji je vizualno odvojen od karoserije omogućava savršenu izvedbu dvobojnog dizajna. Naziv modela, za razliku od većine automobila, ne nalazi se na stražnjem kraju automobila tik pored svjetlosnih sklopova već je pozicioniran na stražnjem stupu ispod kromirane trake koja prelazi preko gornjeg okvira prozora što dodatno ističe da je ovo automobil kao niti jedan drugi. Na širokoj prednjoj rešetci Adam ima novu kromiranu traku gdje se smjestio Opelov znak, a spomenuti element mogli smo već vidjeti na novoj generaciji Astre. Bočne strane karakteriziraju dizajnerski elementi poput oštre linije u obliku oštrice noža na donjem dijelu vrata koja se proteže do stražnjih lukova kotača, te karakteristična oštra linija tzv. ''shockwave'' oko ručica vrata koja je uvedena s Astrom GTC. Svjetlosni sklopovi u tipičnom opelovskom obliku uključuju i dnevna svjetla a po prvi put u ovoj klasi vozila i prednji i stražnji svjetlosni sklopovi dostupni su s najnaprednijom LED tehnologijom.

Dizajn interijera obećava jednaku razinu kvalitete kao i moderan eksterijer. Stiliziran i visoko-kvalitetno opremljen ambijent nudi pregršt prostora za ovako mali automobil. Opel Adam prvi je automobil iz Opela koji nudi proizvođačev najnoviji, tehnološki napredan infotainment sustav koji omogućava integraciju 'pametnih' telefona i još lakše korištenje i veću fleksibilnost od sličnih konvencionalnih sustava jer omogućava povezivost s Apple iOS softverom ali i Android operativnim sustavima. Istim će biti moguće ostvariti internetsku vezu i koristiti internetske aplikacije poput GPS navigacije. Spomenuti sustav prikuplja sadržaje i prikazuje ih na 7-inčnom ekranu na dodir visoke rezolucije.

Osim toga, prijenosni uređaji poput MP3 playera, iPodTM i tableta također se mogu koristiti u Opel Adamu zahvaljujući BluetoothTM modulu i USB sučelju. Postoji i plug-in utor za prijenosne uređaje za glazbu koji nemaju USB ili Bluetooth. Vlasnici Opel Adama koji žele uživati u gledanju videa ili personaliziranih slide show-ova, to i mogu kada automobil nije u pokretu.

Po prvi put u ovoj klasi vozila Opel Adam ponuditi će i APA II (Advanced Park Assist), novu generaciju sustava za pomoć pri parkiranju. Vozači aktiviraju ovaj sustav pritiskom gumba na komandnoj ploči nakon čega im isti sustav govori kada prođu pored paralelnog parkirnog mjesta koje je dovoljno veliko za njihov automobil. Taj isti sustav tada automatski pokreće upravljač i parkira automobil na parkirno mjesto, dok vozač kontrolira rad kočnica, spojke i mjenjača. Ovaj sustav uvijek dolazi u kombinaciji sa Side Blind Spot Assist (SBSA) sustavom. Još jedna privlačna opcija i također prvi put prisutna u ovoj klasi vozila jest grijani upravljač za još više udobnosti i osjećaja luksuza.

Od tehničkih karakteristika valja spomenuti MacPherson ovjes na prednjem kraju. Naplatci dolaze u veličinama od 15 do 18 inča a modeli sa 17- ili 18-inčnim naplatcima standardno dolaze opremljeni sportskom šasijom koja pruža još bolji odaziv upravljača. EPS sustav ima tzv. CITY način rada kojime se pritiskom gumba potencira rad servo upravljača pri nižim brzinama što je posebno korisno pri manevriranju u gradskim gužvama ili pri parkiranju. Najnovija generacija ESP (Electric Power Steering) sustava također će biti dio standardne opreme sa svim Adam modelima te dolazi s nizom korisnih funkcija poput Hill Start Assist funkcije.

Visok stupanj pasivne sigurnosti osigurava izuzetno čvrsta ćelija putničkog prostora koja je velikim dijelom izrađena od izuzetno čvrstog čelika. Na dugačkom popisu sigurnosnih elemenata nalaze se i prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese, Dual SeatBelt prezatezači kao dodatna zaštita za koljena i noge, ISOFIX točke za dječje sjedalice na stražnjoj klupi koja se inače sklapa u 50:50 omjeru.

Potpuno novi Opel Adam moći će se naručiti odmah nakon službene svjetske premijere na pariškom auto salonu u rujnu ove godine a prvi automobili u prodajnim salonima naći će se u siječnju 2013. godine. Definitivno palac gore za Opel!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.