BMW će uskoro krenuti s obnavljanjem ponude svojih većih modela s pogonom na stražnje kotače, a te će se generacije temeljiti na novoj modularnoj platformi koja će navodno nositi oznaku 35up. Automotive News javlja kako je riječ o osnovi za modele serija 3, 5, 6 i 7, a upravo će s ovom potonjom nova platforma i debitirati. Naime, u drugoj polovici sljedeće godine bi na tržište trebala stići nova generacije serije 7 temeljena upravo na spomenutoj platformi.
Pročitajte i ovo
SUV s 575 KS
BMW službeno predstavio X5 M i X6 M
Napredna tehnologija
Sljedeća BMW-ova serija 7 dobit će nove 6-cilindrične motore
Manja vozila će se temeljiti na UKL platformi namijenjenoj prvenstveno za vozila s prednjim pogonom, a to dakako uključuje i proizvode pod minijevom značkom. Prvi BMW na UKL platformi je dakako serija 2 Active Tourer, a modeli s pogonom na sva četiri kotača će dakako biti temeljeni, ovisno o svojoj veličini, na obje spomenute platforme.
U detaljnije predstavljanje BMW-ove buduće ponude krenimo od serije i. Naime, uskoro će krenuti prodaja modela i8 koji će se na tržištu pridružiti modelu i3. S obzirom da je riječ o automobilima koji su tek pristigli na tržište u narednih par godina ne treba očekivati nikakve značajnije izmjene na njima. S druge strane BMW planira dodatno proširiti modelnu ponudu serije i, a među prvim novitetima treba očekivati i5. Radit će se o električnom vozilu s pet sjedala i četvorim vratima, dakle najvjerojatnije o limuzini koja će se na tržištu pojaviti najranije 2017.
Također, u posljednje vrijeme su se mogle čuti najave kako BMW sprema i9, odnosno posebnu dorađenu izvedbu modela i8, koja će biti dio proslave stotog rođendana ovog bavarskog proizvođača i svojevrsni tzv. duhovni nasljednik modela M1. Njegov dolazak na tržište je predviđen za 2016/17.
Limuzinska serija 1 bi na tržište trebala stići 2017, odnosno prethodit će trećoj generaciji serije 1 hatchback, čiji će trenutni pogon na stražnje kotače biti zamijenjen onim na prednje. Drugim riječima, obje će se izvedbe temeljiti na platformi UKL.
Novi X1 će stići sljedeće godine te također temeljen na UKL platformi, a uz prednji pogon kupci će moći izabrati i pogon na sva četiri kotača. Druga generacija ovog crossovera će dimenzijama biti nešto manja, no ponuda prostora u unutrašnjosti se ne bi trebala mijenjati. Mnoge svoje komponente će dijeliti s Minijem, uključujući i 1,5-litrene 3-cilindrične i 2,0-litrene 4-cilindrične motore.
Ove godine na tržištu će se pojaviti serija 2 Coupe, a sljedeće stiže i serija 2 Convertible. Tu je još i serija 2 Ative Tourer koji će biti prvi BMW na UKL platformi, a bit će i prvi BMW s head-up zaslonom.
Ponuda serije 3 će biti proširena ove godine s novim M3 koji će biti stotinjak kilograma lakši od prethodnika, a najznačajniju promjenu će činiti ugradnja 6-cilindričnog 3.0 TwinPower turbo motora snage od 431 KS koji će zamijeniti raniji V8 pogonski stroj.
Limuzinska i karavanska izvedba serije 3 će biti osvježena sljedećeg ljeta, dok seriju 3 GT BMW neće mijenjati niti osvježavati još koju godinu. Coupe i cabrio izvedbe serije 4 će biti osvježene 2016, a isto vrijedi i za seriju 4 Gran Coupe.
Sljedeća serija 5 će biti drugi model koji će koristiti novi 35up modularnu platformu, a ovaj će se automobil moći pohvaliti i značajnijom upotrebom aluminija i ugljičnih vlakana. Očekuje se kako će mu prodaja započeti u drugoj polovici 2016. Što se tiče karoserijskih izvedbi i dostupnosti izvedbe s pogonom na sva četiri kotača ne bi trebalo biti nikakvih novosti, a kupci mogu očekivati vrlo bogatu opremu te izbor između benzinskih, dieselskih i hibridnih izvedbi, uključujući dakako i M5.
Isto vrijedi i za novu seriju 5 GT koja će na tržište stići krajem 2017. ili početkom 2018. Glavnu razliku u odnosu na prethodnika bi trebao činiti skladnije oblikovani stražnji kraj koji će cijeli automobil učiniti privlačnijim.
Predvodnik BMW-ove ponude, nova serija 7 bi se na tržištu trebala pojaviti do kraja iduće godine, odnosno službena premijera se očekuje na sljedećem frankfurtskom salonu u jesen 2015. Glavni konkurent, mercedesova S klasa, je uistinu podigla letvicu, a u BMW-u svakako namjeravaju ponuditi dostojan odgovor. Drugim riječima, kupci mogu očekivati lakši i agilniji automobil (krov, poklopac motora i prtljažnika bi navodno trebali biti izrađeni od ugljičnih vlakana) koji će se temeljiti na 35up platformi, a šasija će biti dobrim dijelom proizvedena od aluminija i ugljičnih vlakana.
Napredna i snažna motorizacija (benzin, diesel i hibrid), bogata i moderna oprema će također biti karakteristike ovog modela, a cijelu priču će zaokružiti dizajn najavljen studijskim modelom Vision Future Luxury Concept (na slikama), koji je također potaknuo priču kako će BMW lansirati seriju 7 Coupe, a možda i seriju 9, no u BMW-u za sada takva nagađanja odbacuju. Ono što je vjerojatnije je da će BMW, barem na nekim tržištima (američkom i sl.) po prvi put ponuditi M izvedbu serije 7.
Novi Z4 možemo očekivati najkasnije 2018, a temeljit će se na platformi razvijenoj u suradnji s Toyotom. Motorizacija za sada nije poznata, no gotovo sigurno će se u ponudi naći i hibridna izvedba s pogonom na sva četiri kotača.
BMW X4 je tek stigao na tržište, a novi X3 bi se trebao pojaviti 2017. Temeljit će se na novoj modularnoj platformi, pokretat će ga konvencionalni i hibridni pogonski sklopovi, a vjerojatno će i narasti dimenzijama. X5 će biti osvježen 2016, a novi X6 neće biti mijenjan još koju godinu. Najveću novost X linije će svakako činiti već potvrđeni X7, odnosno crossover sa sedam sjedala koji će se proizvoditi u SAD-u. Vjeruje se kako bi na tržište trebao stići do kraja 2017, a uz veliku ponudu prostora karakterizirat će ga i bogata oprema te luksuzno uređenje.
Više na Autonet.hr.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook