Uobičajeno, konceptni modeli daju nam naznaku budućeg proizvodnog modela koji je planiran za uvođenje na tržište u roku par godina, međutim Renault kaže da njihova nova EOLAB studija ''pruža uvid u automobil B segmenta za sljedeće desetljeće.''


Renault je predstavio svoj EOLAB koncept netom pred javnu svjetsku premijeru uživo na nadolazećem auto salonu u Parizu koji je na kalendaru u listopadu. Renault kaže da ovaj mali gradski konceptni model s asimetričnim položajem vrata (2+1) sadržava čak 100 inovacija koje će postupno nalaziti svoj put ka implementaciji u budućim proizvodnim modelima do 2020. godine.

Vezani članci Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Ovo je zapravo odogovor na Volkswagenov XL1 model koji troši 0.9l/100km uz emisije CO2 od 21 g/km. Međutim, XL1 ovakve niske brojke nudi po frapantnoj cijeni od oko 123.000 eura što će u slučaju Renault biti puno manje!

EOLAB pogoni 1.0-litreni trocilindrični benzinski motor koji dostavlja 75 KS i 95 Nm dok električni motor dostavlja dodatnih 67 KS i čak 200 Nm okretnog momenta. Pogonski sklop uklopljen je u kučište 3-brzinskog automatskog mjenjača bez spojke koji snagu šaljena prednje kotače. Prosječna potrošnja iznositi će samo 1 litru goriva na 100 kilometara.

Korištenjem posebnih materijala i rješenja poput ultra-tankog vjetrobranskog stakla, krovišta izrađenog od magnezija i fiksiranog poklopca motora, koncept na vazi pokazuje tek 955 kg što je čak 400 kg manje od modela sličnih dimenzija poput Renault Clia.

Puno je vremena, razumljivo, utrošeno na razvoj aerodinamičkih svojstava automobila pri čemu novi EOLAB koncept koristi niz aktivni h sustava za još bolju aerodinamičku učinkovitost. Rezultat je koeficijent otpora zraka od tek 0.235 Cd.

Pogled u prošlost: Renault 5 Turbo 2 iz 1984. godine

EOLAB ima aktivan prednji spojler, aktivna krilca na stražnjem kraju i aktivne naplatke koji su dizajnirani na način da se otvaraju za dotok svježeg zraka za hlađenje kočnica te zatvaraju za manji otpor zraka. Konceptni gradski mališan također ima i aktivni ovjes koji automatski prilagođava visinu vozila od tla s ciljem smanjenja otpora zraka a sve za što učinkovitiju potrošnju goriva.

''Ovakav niži koeficijent otpora zraka je rezultirao znatno nižom potrošnjom goriva pri većim brzinama. Pri stabilnoj brzini od oko 130 km/h, ostvaruje se ušteda goriva od oko 1.2 litre na 100 km u usporedbi s drugim vozilima iste klase,'' kažu iz Renaulta.

Renault EOLAB Concept biti će predstavljen na pariškom auto salonu u listopadu a do tada uživajte u video i foto galeriji!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.