Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna
uživo

UŽIVO Ustavni sud: "Milanović ne može biti ni mandatar ni predsjednik Vlade"

Potpuno nov izgled

Novi Citroen C4 dulji, štedljiviji i ljepši

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Veći, štedljiviji, lakši i bolje opremljen, kratak je to opis novog Citroena C4. No, to su epiteti koji se mogu pronaći u službenim informacijama, a ono što prvo upada u oči je, potpuno nov izgled.

Po uzoru na prilično dobro prihvaćen dizajn modela C5, i novi kompakt preuzima elegantne, smirene detalje te posve raskida veze s prethodnikom. Da, nema više prepoznatljive ekstravagancije po kojoj je izvorni C4 bio poznat. Očito takav dizajn nije baš dobro prolazio kod starije publike, koja je ipak presudna u ovoj klasi.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Novi model duži no ne i teži Novi CLS: Opaka njuška, zavodljiv bok i elegantna stražnjica Slika nije dostupna Prošireni blatobrani Novi GTS Porsche - upotpunjava rupu u ponudi

S 4,33 metra duljine, C4 se smješta u samu sredinu kompaktne klase. Pet centimetara je dulji nego prije, 2 centimetra širi i 3 centimetra viši. Cilj je, naravno, bio povećati prostranost u kabini, a prema prvim kilometrima koje smo napravili u Danskoj i susjednoj Švedskoj, ti su centimetri dobro iskorišteni. Posebice u prtljažniku koji je s 408 litara rekorder klase. Za ilustraciju, Toyota RAV4 nudi svega 2 litre više.

Osim izdašnije prostranosti, kabina novog C4 se ističe i kvalitetnijim materijalima te, općenito, boljim, profinjenijim nastupom. Vjerojatno ste primijetili kako više nema avangardnog centralnog info displeja, kao niti dodatna tri ekrana koji su jednostavno zbunjivali vozača i suputnike.

I ovdje se Citroen vraća provjerenim, uobičajenim rješenjima. Ergonomija je neusporedivo bolja nego prije. Ne trebate dodatne instrukcije za praćenje najvažnijih funkcija automobila, a nekako nam to sve i bolje djeluje.

Klasični upravljač ne zbunjuje

Upravljač je klasičan. Nema više zbunjujućeg i nepraktičnog rješenja, gdje centralni dio ostaje konstantno u istom položaju.


Da ipak nije nestala sva ekstravagancija, svjedoči instrumentna ploča kod koje je moguće birati između čak pet boja, a i ako vam zvukovi upozorenja nisu u skladu s raspoloženjem i njih je moguće promijeniti. Citroen ide i korak dalje te u kompaktnu klasu uvodi i sustav upozorenja na mrtvi kut, tempomat s funkcijom programiranja pet različitih brzina i poseban Citroenov sustav pomoći e-touch, koji dojavljuje točnu lokaciju vozila.

Putnici će moću naručiti sjedala s masažnom funkcijom, a tu je i 230 voltna utičnica za punjenje mobitela ili laptopa. Još jedna novost, vlasnici će putem interneta moći voditi elektronsku servisnu knjižicu. Motorizacija je sastavljena od 6 motora, a odmah na početku će biti dostupan i e-HDI s novom generacijom Start-Stop sustava.

Taj će model emitirati tek 109 grama CO2 po kilometru, a kasnije stiže i motor koji granicu spušta na svega 99 grama. Jedna zanimljivost - zahvaljujući novim Michelin Energy Saver gumama, moguće je uštedjeti 5 grama. Ukoliko se kupac odluči za automatizirani mjenjač, tada dobiva i poseban pretinac zahvaljujući minimalističkoj ručici mjenjača.

A točno dvadeset tisuća eura više koštat će prvi Citroenov električni automobil ,C-ziro. Bolji poznavatelji scene elektro automobila odmah će propoznati obrise Mitsubihija i-Miev.
Riječ je, naime, o suradnji grupacije PSA i Mitsbusihija, koji je isporučio gotov proizvod dok se Citroen pobrinuo za vanjski dizajn.

139 km s jednim punjenjem

Eco-friendly“Citroen je dugačak tek 3,4 metra, ispod podnice skriva litij-ionske baterije, i može prevaliti 130 kilometara s jednim punjenjem. Punjenje je moguće preko klasične kućne utičnice ili putem još uvijek rijetkih stanica za punjenje. C-Zero se vozi prilično uglađeno, fantastično ubrzava, od nule do 2.000 okretaja na raspolaganju je maksimalan okretni moment, no teško se naviknuti na vožnju bez zvuka motora. Na to se teško privikavaju i pješaci koji su jednostavno navikli na buku automobila.

Jamstvo na baterije iznosi 200.000 kilometara, a prve isporuke, vjerujemo uglavnom u Danskoj, Švedskoj i sličnim bogatim te eko-friendly zemljama, kreću polovicom godine. U Hrvatskoj zasad ne vidimo gotovo nikakav potencijal, ne samo za C-Zero, nego za sve elektro automobile s cijenom koja nadmašuje bogato opremljene limuzine srednje klase. Ideja je svakako izvrsna, no posve je upitna isplativost kupnje elektro vozila.

Ukoliko vam pak novac ne predstavlja problem, a i ekološki ste osviješteni, onda je C-Zero svakako preporučljiv izbor. I bit ćete, u to nema sumnje, posve originalni.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene