Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Lagani redizajn koji je Yaris doživio krajem prošle godine, nije donio ništa spektakularno. Jednostavne promjene na svjetlosnim sklopovima, masci i odbojnicima, kozmetičke su, a ne funkcionalne prirode.


Ipak, bitna novost krije se ispod poklopca motora. Novorazvijeni, potpuno aluminijski motor, zamijenio je stari, 1.3 litreni, a osim tridesetak kubika viška, donosi i dodatnih 14 konja. Time je brojka došla do 101, što bi od gradskog automobila od prije par godina, činilo malu jurilicu, a danas, kad su i takvi gradski mališani teži od tone, ta snaga omogućuje samo solidne performanse.

Vezani članci Slika nije dostupna Subaru Trezia - monovolumen bez temperamenta Slika nije dostupna Višak centimetara nije uvijek nužan

Da Yaris nije namijenjen jurnjavi, nego, ugodnoj i štedljivoj vožnji, govori i primjena start-stop automatike. Novi sistem namijenjen je štednji i smanjenoj emisiji štetnih plinova, posebice u gradu, a sada smo prvi puta imali prilike isprobati u praksi.  O čemu se uopće radi? Stvar je vrlo jednostavna; na semaforu ili u koloni, odnosno kada se potpuno zaustavite, mjenjač stavite u prazan hod, otpustite kvačilo i motor se jednostavno ugasi. Ponovim pritiskom na papučicu gasa motor se trenutno pali i najnormalnije vozite dalje.

Zvuči zgodno, no je li i štedljivo?

Vozeći s uključenom eko funkcijom kroz grad, istina, prilično konzervativno, prosjek se zaustavio na samo 6.1 litru. Bez eko funkcije, na identičnoj ruti, potrošili smo 0.3 litre više, što je razlika od nekih 5 posto. Na prvu se ne čini mnogo, no pomnožite to s dnevnim prosjekom kilometara koji prevaljujte u gradu i doći ćete do vrlo primamljivih ušteda. No, nije samo ušteda u pitanju već i ekologija.  Naime, na semaforu ili u koloni ovaj Yaris uopće ne zagađuje. Zamislite situaciju da svi automobili imaju start-stop sustav. Ugodno življenje u centru  lako postaje ostvarivo.

Zaključno, start-stop sustav nije nikakav marketinški trik. Koristan je to dodatak koji svakako preporučujemo. I na otvorenoj cesti, Yaris je dokazao svoju štedljivost.
4.8 litara pri brzini od 80 km/h fantastičan je rezultat za benzinca od 100 konja. Logično, s povećanjem brzine potrošnja počinje prilično rasti, ali su prosjeci više nego zadovoljavajući, uzmemo li u obzir performanse i agilnost koju nudi novorazvijeni benzinac.

Jedina mana ovog sistema je da ne funkcionira kada su uključeni veliki elektropotrošači, primjerice klima, pa je njegova učinkovitost, naročito ljeti, upitna. Jači akumulatori bi možda riješili taj problem, ali i ovako mislimo da je Toyota, za početak, uspješno startala sa start stop automatikom i mi vam, svakako, preporučujmo ovaj automobil.
 

Emisiju Automotiv možete gledati u jutarnjem terminu na Novoj TV.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju