Nakon Tokija, Nissan je svoje retro koncepte predstavio i na ovogodišnjem NAIAS-u u Detroitu prilikom čega je izvršni potpredsjednik Andy Palmer izjavio da će automobil definitivno krenuti u proizvodnju u roku naredne dvije godine iako će se morati odlučiti na samo jednu verziju koncepta.
Dinamični duo inspiriran je legendarnim Datsun 510 modelom, lakim i cjenovno pristupačnim automobilom na stražnji pogon koji je i dalje legenda u automobilističkom svijetu nekoliko desetljeća nakon što je zadnji model sišao s proizvodne trake. Budući proizvodni IDx model u ponudi japanskog brenda smjestio bi se ispod 370Z modela čime bi zapravo preuzeo mjesto nekadašnjeg 240SX-a.
Prvi koncept Nissan IDx Freeflow je kompaktni coupe koji mjeri otprilike 4.1 metara u dužinu, 1.7 metara u širinu te 1.3 metara u visinu. Osebujan dizajn dodatno naglašavaju 18-inčni kromirani naplatci te dvobojna kombinacija bijele i svijetlo smeđe boje.
Drugi koncept, performansni IDx NISMO, istih je dimenzija kao i Freeflow koncept uz iznimku širine vozila koja je uvećana na 1.8 metara da bi coupe mogao udomiti veće 19-inčne naplatke omotane gumama dimenzija 225/40 i sportski aerodinamički paket.
Proizvodnu verziju vjerojatno bi pogonio mali četverocilindrični N/A motori obujma 1.2-1.5 litara dok bi performansna verzija mogla koristiti 1.6-litreni turbo motor s četiri cilindra kakav pogoni Juke NISMO RS crossover model sa 210 KS.
►►►Nissan uskoro donosi električni dvosjed Land Glider
Klasičan, kockast dizajn automobila zasigurno bi izdvajao IDx iz gomile. Njegov retro stil i mišićav, gotovo 'hot rod' izgled zasigurno će se dopasti mnogim mladim ljudima koji, kao i modom, i odabirom automobila žele istaknuti svoj identitet i osobnost.
U svakom slučaju, Nissan teško da će pogriješiti uvođenjem IDx koncepta na tržište obzirom da bi kupcima ponudio cjenovno pristupačan automobil sa stražnjim pogonom koji bi mogao pružati puno zabave i zadovoljstva u vožnji dok je istovremeno neupitno lijepo dizajniran, moderan i zanimljiv.
U današnjem svijetu konformizma i linije manjeg otpora u kojem svi automobili nalikuju jedni drugima, pri čemu ćemo jednog dana doći do toga da automobile kupujemo po metru jer ionako svi izgledaju isto, ovakav IDx mladenački coupe s izražajnim karakterom i tek malom dozom djetinjeg inata i prkosa bio bi doista dobrodošao dašak svježeg zraka. Nadajmo se da se Nissan neće predomisliti.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.