Nissan je doslovno izmislio tržište kompaktnih crossovera kada je izbacio Juke 2010. godine a čini se da će nastaviti držati vodeću ulogu u ovom specifičnom tržišnom segmentu s lansiranjem svog prvog radikalno performansnog crossover modela, Juke Nisma.
Pročitajte i ovo
VW otkrio novi Passat Alltrack
Crna beštija za novi naslov
Predstavljen Audi R18 Le Mans prototip
24 sata Le Mansa odabrano je za mjesto i vrijeme službene premijere konačne proizvodne verzije Nissan Juke Nismo crossovera koji će se okušati na ovoj najpoznatijoj utrci izdržljivosti na svijetu uz inovativan Nissan DeltaWing prototip i Juke R.
Juke Nismo već smo mogli vidjeti u konceptnoj formi na prošlogodišnjem Tokyo Motor Showu kao i na ženevskom auto salonu. Nakon što japanski proizvođač dobrano iskuša novi Nismo na trkaćim stazama, nabrijani mali crossover u prodaju dolazi početkom 2013. godine.
Nissanova posebna linija Nismo pod ravnateljskom je palicom proizvođačeva odjela za automobilistički sport i personalizaciju vozila a ista nudi osebujan karakter i individualnost u kombinaciji sa sportski orijentiranim performansama i upravljačkim karakteristikama čime bi Juke osim neobičnog mogli početi opisivati i kao vrlo uzbudljiv automobil. Juke će tako ujedno biti prvi model koji će biti obdaren svime onime što dolazi sa sufiksom Nismo, dok su u planu i drugi Nismo modeli temeljeni na vozilima iz Nissanove modelske ponude.
Nissan Juke Nismo vrlo je neobična ali uspješno izvedena kombinacija radikalnog dizajna Nissan Jukea i jedinstvene mješavine linija tipičnih za sportske coupe modele i klasičnog SUV dizajna. Zahvaljujući bogatom iskustvu u automobilističkom sportu Nismo-ovi inženjeri i tehničari s oduševljenjem i lakoćom su pristupili razvoju novog aerodinamičkog paketa koji osim agresivnog sportskog izgleda Jukeu omogućava još bolje performanse zahvaljujući učinkovitijem protoku zraka.
Novi Juke Nismo tako svoj dinamičan sportski izgled duguje spuštenim prednjim i stražnjim branicima, širim lukovima kotača i bočnim pragovima. Modificirana rešetka hladnjaka i spojler na poklopcu prtljažnika zaduženi za bolju kontrolu protoka zraka. Spomenuta aerodinamička poboljšanja smanjuju podizanje vozila na prednjem i stražnjem kraju bez povećanja otpora zraka. Za bolju prianjivost na površinu tu su i šire gume na 18-inčnim alu-naplatcima.
Juke Nismo pod poklopcem udomljuje nabrijanu verziju svog 1.6-litrenog benzinskog motora s turbo punjačem i izravnim ubrizgavanjem, a inženjeri su inspiraciju za dorade na spomenutom motoru potražili u jedinici ugrađenoj u Nissanov revolucionarni DeltaWing Le Mans trkaći automobil. Uz tvrđi ovjes, modifikacije na upravljaču za brži odaziv i naglašenije sportske upravljačke osobine te učinkovitiju kontrolu proklizavanja, novi model također će biti dostupan i sa proizvođačevom Torque Vectoring tehnologijom za još bolju prianjivost i učinkovitost prenošenja snage na podlogu tijekom prolaženja kroz zavoje.
Nismo tretman nastavlja se i u unutrašnjosti performansnog crossovera gdje nailazimo na redizajnirani upravljač, papučice, mjerne instrumente, ručicu mjenjača i detalje na vratima koji od sada pružaju još naglašeniji sportski dojam. Performansni karakter automobila dodatno je naglašen i posebnim Nismo sportskim sjedalima s kontrastnim crvenim prošivima u brušenoj koži s izvanrednom bočnom potporom potrebitom tijekom nešto dinamičnije vožnje na koju je Juke Nismo više nego spreman.
Nissan Juke počeo se često spominjati u istoj rečenici s riječima poput visoko-performansni, sportski i slično nakon prošlogodišnjeg predstavljanja Juke R-a koji je prvotno zamišljen kao eksperimentalna, konceptna studija u jednom primjerku. Nakon pozitivnih povratnih reakcija i potražnje, u Nissanu su odlučili baciti Juke R u proizvodnju u ograničenom broju primjeraka. Ovog vikenda na 24 sata Le Mansa, Juke R-u će se pridružiti i Juke Nismo čime i službeno počinje novo poglavlje u klasi kompaktnih sportskih crossover modela.
Juke Nismo proizvoditi će se u Nissanovom britanskom ogranku u Sunderlandu uz ostale pripadnike Juke obitelji dok prodaja u Europi kreće početkom sljedeće godine. Detaljniji tehnički podaci najavljeni su kasnije tijekom godine.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.