Nissan Leaf već je stekao popriličnu popularnost s 20.000 prodanih primjeraka diljem svijeta od kraja 2010. godine a osvojio je i nekoliko nagrada, među njima i dva međunarodna priznanja. Nissan Leaf dokaz je da je 100% 'zelena mobilnost' praktična stvarnost a ne samo puke želje. Japanci su sada odlučili napraviti i Nissan Leaf Nismo Concept kako bi pokazali da električna vozila mogu biti jednako strastvena kao i razumna.
Pročitajte i ovo
Najava nove limuzine
BMW predstavio Compact Sedan Concept
CR-Z s turbo punjačem
Napokon prava verzija Honde u dolasku
Konceptni Nismo Leaf od standardnog se cestovnog automobila razlikuje po novom paketu opreme za vanjski izgled automobila čiji cilj nije rezerviran samo za poboljšanje estetskog dojma već ima veliku ulogu u unapređivanju aerodinamičkih karakteristika s više potisne sile što posljedično utječe na upravljivost i bolje prianjanje automobila na površinu.
Temeljne komponente ovog paketa opreme su prednji aerodinamični branik, stražnji difuzor, veći bočni pragovi i 18-inčni alu naplatci. Prednji branik također udomljuje LED svjetlosne sklopove koji su postavljeni poprečno kako bi se dodatno naglasio osjećaj pokreta.
Aerodinamički paket opreme stvoren je kao produžetak filozofije 'pametne fluidnosti' na temelju koje je oblikovan i standardni Leaf. Inženjeri su prilikom rada na Leafu imali dosta slobode u pogledu dizajna na račun specifičnog rasporeda komponenti električnog vozila, točnije obzirom da na prednjem kraju nema konvencionalnog motora, mogli su se više poigrati s izgledom prednjeg kraja automobila i oblikom haube.
Veći bočni pragovi i dublji branici sprijeda i straga naglašavaju nisko gravitacijsko središte Leafa što je omogućeno pozicioniranjem litij-ionskih baterija ispod putničkog prostora te boljim protokom zraka preko automobila za bolju potisnu silu. Nismo Leaf Concept također je moguće razlikovati od standardnog Leafa i po većim, 18-inčnim naplatcima s nisko-profilnim gumama za dodatnu trakciju koji su zamijenili serijske 16-inčne koje nalazimo na serijskom Leafu.
Inženjeri iz Nisma ostavili su Leafov električni pogonski sklop netaknut. Snažan 80 kW (110 KS) AC motor trenutačno dostavlja maksimalan okretni moment od 280 Nm što omogućava prilično uzbudljivo ubrzanje za jedno serijsko (gradsko) električno vozilo. Leaf postiže 100 km/h za 10 sekundi dok maksimalna brzina iznosi 145 km/h.
.
Leafove litij-ionske baterije koje se sastoje od 48 modula omogućavaju (teoretski) domet od 175 km (po NEDC-u) a kada dođe vrijeme za punjenje, dovoljno je uključiti ga u kućnu utičnicu i ostaviti da se puni preko noći. Za krizne situacije, Leaf je također moguće napuniti do 80 % kapaciteta za tek 30 minuta pomoću brzog punjača.
Ovaj koncept nije prvi Leaf s predznakom Nismo sportskog odjela. U travnju 2010. godine, Nissan je predstavio i Leaf Nismo RC, pravi trkaći automobil s električnim pogonom a iako je to nekada možda i zvučalo kao oksimoron, električni automobili sve više i više preuzimaju moderniji imidž s performansama na kakve se doista nitko ne bi mogao požaliti, a sve to uz nula emisija štetnih plinova.
U Nissanu kažu da će novim paketom osim boljeg estetskog dojma, Leaf nuditi bolju upravljivost i trakciju zahvaljujući većoj potisnoj sili. Ako Nissan odobri ovaj projekt, potencijalni serijski Nismo Leaf u proizvodnju bi najvjerojatnije krenuo s još snažnijim motorom te sportskim ovjesom.