Ovaj jedinstven automobil na ovogodišnjem Pebble Beach Concours d'Elegance-u gdje je predstavljen bio je u doista najljepšem mogućem društvu. Svi poznavatelji i ljubitelji klasika tradicionalnih proizvođača karoserija okupljaju se svake godine na pacifičkoj obali u kalifornijskom Pebble Beachu ne bi li doslovce slinili nad cijelim nizom egzotičnih vozila. Stoga ne postoji bolje mjesto za premijeru BMW Zagato Roadstera.
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
Nedugo nakon što je BMW Zagato Coupe ugledao svijetlo dana BMW i talijanski proizvođač karoserija Zagato odlučili su se na ponovnu suradnju. Ohrabreni pozitivnim reakcijama na Coupe, Adrian van Hooydonk, viši potpredsjednik BMW Group Design-a, i Andrea Zagato složili su se da je vrijeme da njihova suradnja ode korak dalje. Na rasporedu je ovoga puta bio Roadster model.
Vrlo je brzo postalo jasno da će sljedeći model ove fantastične zajedničke suradnje biti roadster. I doista, niti jedan drugi koncept ne utjelovljuje to čisto oduševljenje automobilima i vožnjom kao ovakav tip automobila. Sa spuštenim krovom, tek dva sjedala i fantastičnim performansama, roadster omogućava vozaču da iskusi uzbuđenje i užitak u vožnji svim svojim osjetilima.
BMW i Zagato iza sebe imaju vrlo dugačku i uspješnu povijest u izradi roadstera a novi BMW Zagato Roadster savršen je spoj dizajnerskog genskog koda oba proizvođača. Iako bi mnogi pomislili da je ovo bio jednostavan zadatak obzirom na prethodnu Coupe varijantu, puno je više toga u igri nego samo skidanje krova s coupe inačice.
Proporcije automobila na prvi pogled odaju da to nije samo parola već da je vrlo posebno vozno iskustvo doista zagarantirano. Izdužena hauba i dugačak međuosovinski razmak omogućili su da sjedala budu vrlo blizu stražnjim kotačima. Vozač sjedi u nisko položenom sjedalu za ultra-sportski osjećaj u vožnji. Poznat BMW-ov tretman koji se očituje u čvrsto zategnutim površinama i jasno definirana raspodjela mase tipična za Zatago daju BMW Zagato Roadsteru atletski izgled, samopouzdan i spreman koji zahtijeva da iskuša svoje krajnje granice.
Kao i kod BMW Zagato Coupe modela, i Roadster nosi prepoznatljiv dizajnerski motiv prednje rešetke koja istog trena ukazuje na identitet i porijeklo automobila s velikim brojem mat i sjajnih slova ''z'' koja zajedno tvore strukturu bubrežastih rešetki.
Neke od značajnijih razlika u odnosu na Coupe nalazimo na stražnjem kraju vozila. Stražnji kraj u cjelini izgleda izuzetno elegantno te čak još luksuznije nego kod Coupea. Oštrijim linijama, niže postavljenim branikom s vizualno upečatljivim crnim detaljem garantirano neće proći nezapaženo.
Tzv. roll-barovi ili šipke za zaštitu u slučaju prevrtanja obavezne za svaki roadster i ovdje su bile prilika da se pokaže iskonski Zagato stil. Dizajneri su inspiraciju za ovaj konkretan element potražili u izgledu tehničkih komponenti krila aviona te su eksperimentirali s njihovom masom prije nego što su se odlučili na dinamičan dizajn orijentiran prema naprijed.
Pogledom odozgo može se uočiti jedinstvena interpretacija poznatog Zagatovog ''double-bubble'' krovišta. Krovište kabrioleta tim specifičnim oblikom vizualan je produžetak linija na poklopcu motora koje vode sve do stražnjeg kraja gdje također dodatno naglašavaju mišićave proporcije roadstera na stražnji pogon.
Jedinstven karakter BMW Zagato Roadstera odražava se i u najmanjim detaljima. 19-inčni ultra-laki alu-naplatci u klasičnom sportskom peterokrakom dizajnu pomalo nalikuju na propelere aviona tako suptilno ukazujući na porijeklo ovih dvaju tvrtki. BMW kao i osnivač Zagata, Ugo Zagato, u automobilističku su industriju ušli preko zrakoplovne industrije. Diskretna mat izvedba kotača čini automobil još privlačnijim s boka.
Vrlo posebna stavka kod BMW Zagato Roadstera je sama boja karoserije. Ekskluzivna boja karoserije, sjajno siva, s impresivnim osjećajem dubine obavija karoseriju automobila u svojevrstan plašt tekućeg metala savršeno naglašavajući njegove obline. Ovisno o tome kako svjetlo pada na karoseriju boja se mijenja od tamno sive do vrlo svijetle srebrne nijanse.
Samim time što se radi o kabriolet formi, interijer je često prvo što upada u oči kada automobil promatramo iz blizine. Sam interijer kožom presvučen u cijelosti odražava strukturalnost koja je tipična za BWM. Horizontalne linije uzduž interijera i središnja konzola koja se proteže cijelim interijerom stvaraju osjećaj obavijenosti i dodatno naglašavaju sportski potencijal uz tipično BMW-ovski položaj orijentiran ka vozaču.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.