Ferrari 250 GTO najcjenjeniji je proizvodni automobil u povijesti. Nakon 250 GTO modela iz 1962. koji je prošle godine prodan za 35 milijuna dolara sada smo dobili novog rekordera, ali ovog puta iz 1963. godine!


Ima nešto u klasičnim, rijetkim trkaćim automobilima zbog čega su kolekcionari automobila spremni riskirati gotovo sve samo da ih dobiju. Kad god ugledaju jedno od tih mehaničkih remek-djela toliko izgube razum da ih nije briga koliko koštaju; napraviti će apsolutno sve da ih dobiju.

Čak i oni koji se razumiju u klasične Ferrari modele pitati će se zbog čega jedan automobil može toliko vrijediti. Odgovor je trkaći uspjeh.

Ferrari 250 GTO iz 1963. godine postao je automobil prodan za najveću cijenu ikada postignutu nakon što je njegov novi vlasnik za njega iskeširao nevjerojatnu sumu od 52 milijuna dolara.

Crveni 250 GTO prodao je kolekcionar automobila Paul Pappalardo iz Greenwicha u američkoj saveznoj državi Connecticut a time je ovaj Ferrari 250 GTO postao najskuplji automobil ikada prodan u svijetu. Paul Pappalardo automobil je kupio 1974., restaurirao ga i vozio na mnogim povijesnim utkama uključujući i na Le Mans Classicu 2002. godine.

Ferrari GTO srušio je više nego jedan rekord, a ovaj primjerak s brojem šasije 5111 ima vrlo respektabilnu povijest s mnogim pobjedama uključujući i onu na na Tour de France cestovnoj utrci 1963. kojom prilikom je za upravljačem sjedio francuski vozač utrka Jean Guichet.

►►►   FOTO Ovo je najskuplji automobil na svijetu izrađen od zlata i dragulja

►►►   U Hrvatsku stiže najskuplji terenac na svijetu!

250 GTO temeljio se na 250 GT SWB cestovnom automobilu a imao je tubularni čelični okvir i 3.0-litreni V12 motor iz 250 Testa Rosse koji je dostavljao 300 KS. Uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, katapultirao je automobil do maksimalne brzine od 280 km/h. Sukladno svom trkaćem karakteru, imao je prilično spartanski interijer a mnogi prekidači preuzeti su s ni više ni manje nego FIAT 500 modela iz istog razdoblja.

Analitičari ga opisuju kao Mona Lisu automobilističkog svijeta, kao kultno vozilo koje svaki milijarder misli da mora imati. Ali nije to samo hir ultra-bogatih kolekcionara, to je dobra investicija, unosan posao, mogli bismo reći.

Prethodan rekord držao je još jedan Ferrari 250 GTO model ali iz 1962. kojime je upravljao Sir Stirling Moss a taj se automobil prošle godine prodao za također pozamašnu sumu od 35 milijuna dolara. Ako se ovakav trend nastavi možemo očekivati da bi ovakvi kolekcionarski primjerci mogli postizati cijene i više od 100 milijuna dolara.

U galeriji fotografija pogledajte kako izgleda Ferrari 250 GTO u raznim bojama i izdanjima!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.