Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hoćemo li uskoro umjesto gorivom, automobile na crpkama puniti strujom? Poznavatelji razvoja tehnologije elektromotora tvrde: takvo vrijeme već je došlo. Tvrtka Tesla, nakon Roadstera, za tržište priprema novi automobil na struju - Model S. U prodaju će tek 2011., a za svoju su ga garažu već rezervirali, oni koji to mogu - bogati i slavni.


Model S prvi je automobil na struju za široke mase. Elegantan automobil za svaku obitelj s četvero vrata i pet do sedam sjedala - trebao bi stajati 49,900 dolara, točnije, nešto više od 270 tisuća kuna. Tako je barem najavljeno za 2011. 'Snaga je 300 konja. U biti Tesla Motors za sada ne daje nikakve konkretnije informacije, ipak je to njihova tajna, u biti se model tek treba razviti do kraja', rekao je Luka Lukačić iz Automotiva.

Vezani članci Slika nije dostupna Alfa Romeo 4C Concept Slika nije dostupna Jurilica koju možete puniti kod kuće na utičnicu

No jedno se zna, točenje goriva, mjenjač i kvačilo možete zaboraviti. Automobil na struju ima baterije koje se pune električnom energijom. Model S može dostići brzinu i do 192 km/sat, ima radijus kretanja do 480 kilometara. Punjenje traje 45 minuta, a radi se i na razvoju tehnologije zamjene baterija u roku pet minuta. Baterije u automobilu trebale bi se koristiti slično kao i baterije u mobitelu.

Kako će žena promjeniti bateriju i nastaviti šoping?

'Nas iskustvo uči da su baterije uglavnom dosta teške. Ja ne vidim baš gospođu koja bi časkom promijenila neku bateriju od 150, 200 kila, da bi mogla dalje u šoping ili na plac', kaže Siniša Tkalčević iz Autoblica. Unatoč tome, za novi je model S primljeno već petstotinjak narudžbi. Vozila koja ne zagađuju okoliš bogati i slavni jednostavno kao da moraju imati.

'Većina Hollywooda ima barem kao drugi auto Toyotu Prius, pa onda dolazite do apsurdnih situacija da se George Clooney s njim vozi do aerodroma, da bi sjeo u svoj privatni mlažnjak i otišao na večeru u Las Vegas', rekao je Tkalčević. Ipak Amerika svojim građanima za kupnju električnih vozila daje sedam i pol tisuća eura popusta. U Hrvatskoj takav poticaj ne postoji, pa ni u planu.