Dugoočekivani novi roadster iz Hiroshime napokon je pred nama. No, već sada izgleda kako četvrta generacija Mazde MX-5 neće svakoga oduševiti, barem ne svojim izgledom.


Mazda je u novootvorenom središnjem promocijskim centru Mazda Space u Barceloni te istodobno na još dva slična eventa u Japanu i SAD-u predstavila četvrtu generaciju svog kultnog roadstera kojega karakterizira jedinstvena adaptacija tzv. Kodo dizajna te značajna upotreba SkyActiv tehnologije.

Vezani članci Slika nije dostupna Ljubitelj ste Mazde? Kupujte kartu za Njemačku! Slika nije dostupna TEST: Mazda3 Sedan je dokaz da kompaktne limuzine mogu biti atraktivne!

U Mazdi naglašavaju kako se prije svega to odnosi na posebno podešene SkyActive-G benzinske motore i, po prvi put, na izvedbu SkyActiv podvozja za stražnji pogon. O kojim je motorima riječ nije poznato, no vjeruje se kako će se raditi o 1.5 i 2,0-litrenim pogonskim strojevima, koji će biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok će se u opcijskoj opremi vjerojatno nalaziti automatski prijenos.

Nadalje, uz približno 100 kg manju masu u odnosu na aktualni model i najniže težište do sada, novo izdanje mazdinog kultnog roadstera dodatno naglašava Jinba Ittaj ("jedinstvo-konja i jahača“) odzivnost i agilnost automobila koje su MX-5 oduvijek činili vozilom za suštinski užitak u vožnji.

Spomenuto smanjenje mase vraća novu MX-5 na razinu usporedivu s izvornim modelom, koji je svojim predstavljanjem 1989. napravio revoluciju ponovno oživjevši tržište pristupačnih laganih sportskih automobila. U posljednjih 25 godina proizvedeno je više od 947.000 primjeraka, a MX-5 drži Guinnessov rekord kao najprodavaniji sportski dvosjed svih vremena.

Tehničkih podataka je za sada dakle malo, a znamo tek kako će dimenzije ovog modela iznositi 3915 x 1730 x 1235 m, što znači kako će novitet biti 105 mm kraći, 20 mm niži i 10 mm širi od prethodnika. Nadalje, međuosovinski mu je razmak 15 mm kraći (2315 mm), a stražnji i prednji prevjesi su skraćeni za 90 mm. Standardne gume bi trebale biti dimenzija 195/50 R16, a tu su i ventilirani diskovi sprijeda i puni otraga. Recimo i kako je interijer prepoznatljiv, a proizvođač tvrdi kako je kvaliteta istog svakako poboljšana u odnosu na prethodnika.

Na kraju dodajmo kako će prodaja ovog modela na europskim tržištima započeti tijekom 2015. Više pročitajte na autonet.hr.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook