Nekih stvari se u životu jednostavno nikada ne možemo zasititi. Primjer br. 1: Victoria's Secret modela, primjer br. 2: talijanskih superautomobila (po mogućnosti oboje istovremeno). Jedan talijanski proizvođač superautomobila koji svakim svojim projektom donosi radost u svijet jest De Tomaso.
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
De Tomaso je palio i žario 70-ih godina prošlog stoljeća s modelima poput Vallelunge, Manguste i Pantere. Mangusta na talijanskom jeziku doslovno znači 'mungos' a razlog tomu nije slučajan. Navodno je De Tomaso nazvao automobil upravo tako iz razloga što je u to vrijeme bio u pregovorima s Carrollom Shelbyem, inače dobrim prijateljem, da se Shelby Cobra zamijeni talijanskim trkaćim automobilom koji bi izradio sam Argentinac, međutim do poslovne suradnje nije došlo što je očigledno jer je Shelby kasnije za Ford vodio Ford GT40 program.
Obzirom da su De Tomaso i Shelby bili prijatelji i nakon što je De Tomaso odlučio proizvesti Mangustu sam, glasine kruže da je prvih 200 motora za Mangustu dao upravo Shelby. Mangusta je tako pod nevjerojatno seksi oblikovanom karoserijom imala upravo Fordove V8 motore a kao što je to često bio slučaj u to vrijeme, trebalo vam je prilično puno vještine da ovakvu beštiju držite pod kontrolom na cesti.
Automobil je pod poklopcem motora imao Fordov 5.0-litreni V8 motor a ova središnje smještena jedinica dostavljala je 306 KS (za europsko tržište) dok je na sjevernoameričkom tržištu automobil bio predstavljen s nešto slabijim agregatom, također Fordovim V8 ali 4.7-litrenim motorom s 220 KS a obje jedinice bile su uparene s 5-stupanjskim ZF transaxle mjenjačem.
Izvornu Mangustu dizajnirao je svjetski poznati dizajner Giorgetto Giugiaro koji je radio u tvornici karoserija 'Ghia' iz Torina. Mangusta se proizvodila do 1971. godine, a iz tvornice je u konačnici izašao svega 401 primjerak ovog danas kolekcionarskog primjerka. Procjenjuje se da je danas u postojanju ostalo tek oko 170 komada. Izvorni coupe sa stražnje smještenim motorom mjerio je tek 1.1 metar visine a bio je prepoznatljiv i po svojim specifičnim gullwing vratima na stražnjem kraju automobila.
Dizajner po imenu Maxime de Keiser, očigledno i sam ljubitelj neobičnih talijanskih sportskih automobila, donosi nam svoju modernu interpretaciju Manguste. Konačan rezultat jest konceptualna studija nazvana Mangusta Legacy Concept. Keiser je htio sačuvati izvoran izgled automobila s prepoznatljivo niskim odmakom od tla i širokim međuosovinskim razmakom koji daju ovoj modernoj viziji Manguste doista divlji i opaki stav.
Maxime se doista potrudio oko svakog detalja a osim namrgođenog pogleda koji kao da govori da će vas prožvakati i ispljunuti ako se ne maknete s puta, u oči trenutačno upadaju masivni bočni usisnici zraka, nevjerojatno strmo nakošeno vjetrobransko staklo i stražnji podesivi spojler.
Nama izgleda kao da Mangusta Legacy samo čeka zeleno svjetlo za proizvodnju, barem u nekoj limitiranoj verziji, jer bi doista bilo šteta da ovakvo nešto ne ugleda svjetlo dana... (držimo fige!).