U čast 25. godišnjici prisustva na američkom tržištu, Land Rover je na ovogodišnjem auto salonu u New Yorku predstavio koncept i dva nova ograničena izdanja, dorađenu verziju Land Rover DC100 koncepta te Range Rover Sport Supercharged Limited Edition i Land Rover LR4 HSE Luxury Limited Edition.
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
Range Rover Sport Supercharged Limited Edition novo je ograničeno izdanje koje vozačima nudi kombinaciju luksuznog interijera i visoke razine opremljenosti sa sportskim vanjskim izgledom. S 510 KS, Range Rover Sport Supercharged samo čeka da pokaže što može, a može doista puno.
Novo izdanje zapravo je vizualni odraz dinamičnog karaktera ovog vozila. Vanjski izgled novog Range Rover Sport Supercharged Limited Edition (uf, čovjek se umori dok to izgovori...) modela tako krase sportski dizajnerski elementi poput crvenih kočionih kliješta i ukrasnih detalja u istoj crvenoj boji uz poneke aerodinamičke elemente koji ukazuju na performansni potencijal ovog vozila.
Sportski dojam nastavlja se i u putničkom prostoru. Ukrasni detalji od karbona, kožni umetci u kontrastnim bojama te kontrastni prošivi donose osjećaj sportskih performansi u putničku kabinu. U paket opreme s novim limitiranim izdanjem ulazi i 825-vatni Harman Kardon audio sustav sa 17 zvučnika.
Range Rover Sport Supercharged Limited Edition proizvoditi će se u ograničenoj seriji od 500 komada gdje će biti ponuđen u samo dvije ekskluzivne boje karoserije – Fuji White i Santorini Black.
Drugo posebno izdanje je Land Rover LR4 koji vrlo vješto kombinira terenske sposobnosti s vrhunskim cestovnim doživljajem u potpunom luksuzu i komforu. Prostran treći red sjedala koji pruža mjesta za sveukupno sedam putnika također čini ovaj automobil izuzetno svestranim vozilom i praktičnim odabirom za obiteljska putovanja.
Novi Land Rover LR4 HSE Luxury Limited Edition donosi još profinjeniju iteraciju Land Rover LR4 modela. Interijer je očekivano prošao kroz dodatan proces ušminkavanja, te nudi još više kožom prekrivenih površina u novoj boji 'Arabica', te detalje od kože na ručicama vrata, naslonjačima za ruke i naličju komandne ploče. Kožu vizualno i taktilno upotpunjuju kontrastni prošivi u crvenoj boji i novi ukrasni elementi od drva u novom uzorku naziva 'Dark Zebrano'. U paket je uključen i ekskluzivan upravljač u perforiranoj koži koji dolazi s funkcijom grijanja. Novo limitirano izdanje LR4 svoju ekstra dozu luksuza pokazuje i u vrhunskom audio sustavu, 8-inčnim ekranima te bežičnim slušalicama.
Novo limitirano izdanje LR4 izvana će biti prepoznatljivo po novim srebrno-sivim detaljima od nehrđajućeg čelika na prednjoj masci, bočnim pragovima, krovnim nosačima te kućištima bočnih retrovizora, kao i 20-inčnim 10-krakim alu naplatcima na svakom kraju u sjajnom premazu. Svjetlosni sklopovi unaprijeđeni su u višu kategoriju sa Xenon adaptivnim prednjim svjetlima s indikatorima za promjenu smjera.
U unutrašnjosti pak još valja spomenuti i mali frižider smješten u središnjem grebenu i 825-vatni Harman Kardon audio sustav sa 17 zvučnika rezerviran za ekskluzivne modele kao što je i gore spomenuti Sport Supercharged Limited Edition.
I za kraj dolazimo do poboljšane verzije DC100 konceptnog vozila. Land Rover je ovaj koncept predstavio u Sjevernoj Americi s ciljem praćenja reakcija kupaca i istraživanja mogućnosti povratka Defendera. Poboljšanja na DC100 konceptu uključuju poneke dodatne elemente za terensku vožnju poput vertikalne usisne grane omogućavajući tako prolaženje kroz vodu, te nosača na krovu za prevoženje opreme te neizostavno vitlo.
DC100 koncept trebao bi prenositi onaj isti grub, pouzdan i avanturistički duh kao i izvorni Defender, pri čemu je ovaj potencijalni nasljednik ipak orijentiran ka vozačima 21. stoljeća. Neki izvorni tragovi Defendera i dalje su vidljivi na DC100 konceptu poput kratkih prevjesa za ekstremne ulazne i izlazne kutove, vertikalnih panela, izrazito okomitog prednjeg vjetrobranskog stakla i široke linije ramena za maksimalnu vidljivost. DC100 pravi je nasljednik Defendera i u izgledu prednje maske s prepoznatljivim okruglim svjetlosnim sklopovima na izraženoj rešetci hladnjaka gdje se također udomilo i vitlo, neizostavan komad opreme za svakog pravog avanturista.
Temeljne vrijednosti svakog Land Rover vozila poput sposobnosti i svestranosti nisu zaobišle ni ovaj DC100 koncept a iste su vidljive u nizu inovativnih off-road tehnoloških rješenja koji olakšavaju posao vozaču. Prije svega ovdje valja spomenuti sljedeću generaciju Land Rover-ovog Terrain Response sustava koji optimizira rad vozila za specifične vozne uvjete bez angažmana samog vozača. Tu je i novi Terrain-i sustav koji stvara inteligentnu topografsku kartu terena ispred automobila i prikazuje ju na ekranu u 3D formatu. Spomenuti Terrain-i sustav automatski detektira potencijalne opasne situacije i sugerira alternativnu rutu. U urbanom okruženju pak ovaj isti sustav služi za prepoznavanje pješaka i opasnosti na cesti.
Novi Wade Aid sustav koji za rad koristi sonar smješten je u branicima i bočnim retrovizorima a isti mjeri dubinu vode. Kao i s Terrain Response sustavom, ovaj Wade Aid sustav optimizira rad automobila za prelaženje preko vodenih površina poput korita rijeke na način da zatvara otvore za zrak na karoseriji automobila, podiže visinu vozila od tla, ubacuje u nižu brzinu i sugerira optimalnu brzinu vožnje.
Održivost je još jedna od ključnih vrijednosti Land Rover brenda. Više od tri četvrtine od gotovo dva milijuna Defendera u postojanju još uvijek je u voznom stanju, a novi DC100 koncept namjerava nastaviti tu tradiciju ako ne i popraviti taj prosjek s novim tehnološkim rješenjima koja su usmjerena ka umanjivanju negativnog učinka na okoliš. Prvi je inteligentan Twin-Solenoid Stop/Start sustav koji dolazi u kombinaciji s 8-stupanjskim automatikom a oba su dizajnirana na način da podupiru buduću hibridizaciju pogona. Drugi je Driveline Disconnect sustav koji automatski gasi pogon na sva četiri kotača međutim, za razliku od konvencionalnih sustava, ovaj sustav fizički, ili bolje rečeno elektronički, isključuje pogon na sva četiri kotača s ciljem postizanja manjeg trenja, pri čemu se 4x4 pogon isto tako ponovno uključuje gotovo neprimjetnom brzinom.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.