Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Konceptni automobil od 100 % ugljika

Lamborghinijev 'Šesti element'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Napokon je pokazan – Lamborghinijev konceptni automobil u potpunosti izrađen od karbonskih vlakana, a zove se – Lamborghini Sesto Elemento.

Novi karbonski koncept predstavljen je uoči samog službenog otvaranja Paris Auto Showa na velikoj zabavi koju je organizirala Volkswagen Grupa.

Radi se o supercaru težine ispod 1000 kg (točnije 999 Kg) sa 562 KS i V10 motorom, a koncept je pogled u budućnost izrade automobila od izrazito lakih konstrukcija koje Lambo planira koristiti na svom sljedećem supercaru i drugim nadolazećim modelima.

Sesto Elemento na talijanskom jeziku znači šesti element, a to je ugljik. A velika većina Lamborghinijeva koncepta Sesto Elemento izrađena je upravo od karbonskih vlakana čime je ukupna masa automobila ispod jedne tone. Sesto Elemento na vazi pokazuje točno 999 kilograma – što je nevjerojatno za automobil s pogonom na sva četiri kotača i 5.2-litrenim V10 motorom.

Tajna leži u superlakom materijalu koji Lamborghini naziva 'kovani karbon'. Koja je razlika? Cijena 'kovanih' karbonskih vlakana za trećinu je manja od standardnih karbonskih vlakana dok su im težina i čvrstoća gotovo isti. Razlika je u proizvodnom procesu koji navodno traje svega 10 minuta i Lamborghini materijal proizvodi sam u svojoj novoj tvornici.

Osnova na kojoj je izrađen Sesto Elemento koncept je takozvana 'monocoque' konstrukcija izrađena od karbonskih vlakana i plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP - Carbon Fibre Reinforced Plastic) za bolju zaštitu u sudaru te plohe karoserije – potonji su vidljivi kroz proziran sloj laka sa sitnim crvenim kristalima koji su dodani u lak korištenjem nano-tehnologije kako bi se postigao efekt sjaja.

Dijelovi ovjesa, kotači i kočnice također su izrađeni od karbonskih vlakana, poluosovina je izrađena od CFRP materijala, a ispušne cijevi izrađene su od Pyrosic materijala, kompozita stakla i keramike koji tolerira temperature od 900 stupnjeva. Pojedini elementi stražnjeg ovjesa izrađeni su od aluminija.

Kombinacija tako male težine i 562 KS koje proizvodi 5.2-litreni V10 motor iz Gallardo Superleggera modela i 4+4 pogon tvore automobil koji ima 2.5 sekunde do 100 kilometara na sat i max brzina 352 km/h

Mala težina (340 kilograma manje od Gallardo Superleggere) pridodala je i manjoj potrošnji goriva i emisiji CO2, a ono što je možda zanimljivije ljubiteljima brzine jest da će kod Sesto Elemento koncepta kočenje i upravljanje također biti bolje.

Unutrašnjost je vrlo minimalistička a sam oblik karbonske kade imao je značajan utjecaj na dizajn interijera. Ta ‘kada’ je zapravo temelj za sjedala (ne postoji konvencionalan okvir za sjedala) koja su izravno fiksirana na karbonski monocoque – volan se može prilagođavati vozaču, papučice se također mogu približiti ili udaljiti elektronski, sve da bi vozaču bilo ugodno.

U unutrašnjosti nema presvlaka, veći dio izrađen je od vrlo funkcionalne plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP), dok je komandna ploča u potpunosti od karbona s trokutastim rupama da bi se smanjila težina; na središnjoj konzoli se nalaze samo tri gumba – za paljenje motora, za rikverc i za paljenje svjetala.

Ovako Lamborghini zamišlja svoje automobile u budućnosti. Naturpijani V10 motori, ili V12 za top modele, vrhunska tehnologija i materijali, mala masa! A izgleda stvarno dobro. Po nama ne može bolje!

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene