Bavarski brend na ovogodišnjem je okupljanju u Villi d'Este predstavio još jedan koncept, iako ovoga puta na dva kotača, u čast Daytona Orange boxera iz 70-ih godina.
Podijelite
Ne postoji gotovo nijedan proizvođač motocikala koji se može pohvaliti toliko dugom i uspješnom poviješću kao što to može BMW. BMW R 90 S također ima razloga za slavlje. Ova dizajnerska ikona BMW Motorrada ove godine također slavi rođendan, i to 40-ti. U čast obje velike godišnjice, BMW Grupa na ovogodišnjem je luksuznom okupljanju Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2013 predstavila vrlo poseban model – BMW Concept 90.
U suradnji s proizvođačem 'custom' motocikala, tvrtkom Roland Sands Design, dizajnerski tim BMW Motorrada osmislio je ekskluzivan model u čast BWM R 90 S modela. Nekadašnji profesionalni vozač moto-utrka, Roland Sands, i njegov tim vrlo su traženi na sceni 'custom' motocikala a ponuda za suradnju vjerojatno je i više nego što mogu prihvatiti. Njihov standard dizajna i tehničke izrade kojima se povode pri izradi prvoklasnih 'custom' i performansnih dijelova bili su ono što je BMW Motorrad htio za svoj Concept 90.
Pristavši vjerojatno bez puno razmišljanja, Roland Sands Design zasukao je rukave i prihvatio se izazova koji danas vidimo. Zahvaljujući njihovom posebnom dodiru, BMW Concept 90 zrači vrlo ekskluzivnim i samopouzdanim dojmom i mogli bismo reći da je estetski pun pogodak. Ova suradnja podigla je tako status Roland Sands Designa ali i BMW Motorrada na sasvim novu razinu.
Davne 1973. godine, BMW je svjetskoj javnosti predstavio svoju novu perjanicu modelske ponude ''Stroke Six.'' Uz maksimalnu brzinu od malo preko 200 km/h, bio je to jedan od najbržih serijski proizvodnih motocikala tog doba i osvojio je brojne nagrade u raznim trkaćim serijama. Čak i kad je stajao na mjestu, zračio je posebnim, moćnim karakterom. S ovim su motociklom po prvi put u razvojnom procesu motocikala dizajneri uspješno spojili formu i funkciju motocikla i izradili prvi motocikl ikada koji je standardno dolazio s prednjom maskom.
U kombinaciji sa sportskim stražnjim krajem i upečatljivom Daytona Orange narančastom bojom, BMW R 90 S bio je jedinstven model na tržištu koji se brzo i lako izdvajao iz mase. Stilski identitet ovog motocikla ukazivao je na budući smjer razvoja motocikala a nedugo nakon njegovog predstavljanja i drugi su proizvođači motocikala počeli slijediti isti put i opremati svoje modele s aerodinamički optimiziranim prednjim i stražnjim maskama.
''BMW R 90 S dolazi iz doba u kojem su motociklisti bili smatrani pravim odmetnicima,'' kaže Edgar Heinrich, šef dizajna u BMW Motorradu, i dodaje: ''bilo je nečega buntovnog u tom motociklu, bio je brz, glasan i divlji. Čista emocija. A i dan danas je isti takav i jednako fascinantan.''
Današnji BMW Concept Ninety oživotvorenje je duha emocionalno nabijenog motocikla superbike klase koje donosi emocije i inspiraciju starijeg modela u modernom ruhu. Ovo je moderna interpretacija tradicionalne suštine tog vrlo posebnog motocikla, poimence skladnog jedinstva čovjeka i stroja, motocikla čistih i divljih emocija.
BMW Concept Ninety dolazi u ruhu sportskog boxer motora s mnoštvom sofisticiranih detalja. Osnovne proporcije jasno ukazuju na svoje povijesno nasljeđe, tj. svog prethodnika po kojem je inspiriran. Maska, spremnik goriva, sjedalo i stražnji kraj trenutačno podsjećaju na obiteljsku vezu s poznatim BMW R 90 S modelom. BMW Concept 90 također je preuzeo i proporcije povijesnog modela koje su bile vrlo karakteristične u doba njegovog predstavljanja. Gornji ergonomski i aerodinamički paneli vizualno su odvojeni od crnog motora i šasije. Paneli su ručno izrađeni od aluminija a brušene površine mogu se vidjeti u zatamnjenim područjima na prednjoj masci i spremniku goriva kao i na repu. Bogata narančasta boja BMW Concept 90 modela također je inspirirana legendarnom Daytona Orange bojom originalnog BMW R 90 S modela.
BMW Concept 90 za razliku od izvornog modela ima poprilično sportski izvedenu prednju masku. Dok su halogena svjetla bila tehnološki vrh u doba predstavljanja BMW R 90 S motocikla, danas ih na BMW Concept 90 modelu zamjenjuju moderni LED elementi koji ipak odaju počast svom pretku svojim okruglim dizajnom.
Neprimjetno ugrađen iza svjetlosnog sklopa nalazi se dinamično oblikovan spremnik goriva koji osigurava optimalnu povezanost vozača i stroja. Spremnik se zatim skladno spaja sa sjedalom a staložena uzlazna linija od rukohvata do repa stvara pomalo klinast izgled i odaje dojam kao daje BMW Concept 90 spreman za napad kad ga se promatra s boka, gotovo poput sprintaša koji čeka da oslobodi svu svoju eksplozivnu snagu.
Ispod panela nalazi se boxer motor sa zračnim hlađenjem potpuno crne boje s kontrastnim detaljima koji odmah asocira na usredotočenu snagu, preciznost i performanse. Mehanika i tehnologija motora namjerno su postavljeni tako da budu vidljivi a prvim pogledom jasna je količina pažnje koja je posvećena svakom detalju.