Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Dugo nas nije jedan ovako na oko običan automobil oduševio, od svojih uvjerljivih voznih osobina pa do same opreme i cijene koju nosi – KIA je svoj dio zadatka odradila gotovo bez greške, testirali smo dvije verzije, tako bliske, a ipak različite…


Gotovo svi novi automobili su više-manje dobri, gotovo u 99% slučajeva zadovoljavaju sve one aspekte kojim osvajaju svog kupca. Naravno, nisu svi odlični, jer u konačnici si volimo postaviti pitanje je li bi ih i sami kupili. Zapravo, tada se bitno naši stavovi mijenjaju.

Vezani članci Bris nosa Pokušao si sam napraviti bris nosa pa otkrio zašto liječnici koriste puno duže štapiće Slika nije dostupna Nova KIA Picanto na razini je većeg Rija, ali ima jednu manu!

Potpuno je drugačiji dojam kada se postavimo iz kutka potencijalnog kupca. Zbrajanje i gledanje ukupnih troškova, te sam dojam kako bi se nosili s vozilom kroz svakodnevni život tjeraju nas da gledamo vozila kroz puno realnije svjetonazore.

Pogled koji nas je oduševio stiže iz Južne Koreje. Točnije iz Slovačke gdje Kia zapravo proizvodi svoj popularni kompakt Cee’d. Testirali smo dvije izvedbe koje su nam stigle u prilično bogatom izdanju, zvanom High EX Vision (bijeli Cee’d) i High Ex Vision Eco (smeđi).

Možda nisu najatraktivniji, ali su kotači optimalnih dimenzija, podvučeno – besprijekoran kada je udobnost u pitanju

U prilično dugoj listi opreme možemo navesti uvijek dobrodošli bluetooth, ali i kameru za vožnju u nazad.Doduše, High EX Vision izvedba nije posjedovala veliki zaslon, kao što je bio slučaj u našem drugom testnom primjerku. Upravo taj detalj s potonjeg modela iako nije presudan, s naše strane zaslužuje svaku preporuku. Poznati infotainment već viđen u Sportageu radi bez greške i koliko god pokušavali biti brzi i zahtjevni, on se ne gubi i radi brzo poput naših pametnih telefona.

Decentnih kromiranih dijelova koji podižu ukupni dojam ne nedostaje, te odlično sjedaju u kombinaciji s eko kožom koja se našla na sjedalima i vratima. Iako pričamo o lagano osvježenom modelu, osim novosti u pogonskom djelu, tek rijetki će uočiti razlike na novim Cee’dovima koji broje prve dane na cestama. Prednji dio gotovo da je identičan uz sitne korekcije, dok stražnji dio sad otkriva branik, sa zanimljivim mrežastim rješenjem.

Uključite se u raspravu svojim komentarom na: AUTO BILD HRVATSKA

Sitne promjene na vanjskom outfitu nisu nam toliko ni važne, kad smo osjetili što sve skriva Kia pod svojom “kožom”. Odmah ćemo reći, mehanički je ovaj automobil besprijekoran. Novi pogonski sklop koji sada nudi zavidnu konjicu i broji 136 KS uistinu je odličan izbor. Stoga ako važete između slabijih (90 i 110 KS) i spomenutog, rastegnite novčanik još malo ako ste u mogućnosti.

Unutrašnjost Cee’d nudi prilično dobar omjer komocije, a sjajni detalji samo doprinose još boljem ukupnom dojmu

Još uvijek pamtimo Kije koje su na papiru posjedovale lijepu brojku kada je snaga u pitanju, a u praktičnom djelu nisu bili tako uvjerljive. Zato su naši Cee’d-ovi sve što oni prije nisu bili. Toliko uvjerljiva isporuka snage (136 KS), uz solidnu potrošnju od najviše zabilježenih 7 litara dizela u gradskoj vožnji opravdavaju sve navedene brojke. Ona je bila gotovo ista kod testiranih modela, ali ako znamo da jedan posjedova automatski mjenjač – onda iznenađuje. Pohvale koje smo uputili prema 1,6 litrenom CRDi motoru još su veće prema onome što nas je defitnitvno najviše oduševilo.

Prilično zategnut i odmjerenih hodova ručni mjenjač, ipak nije iznenadio koliko automatski mjenjač. Pričamo o novome sedam stupanjskom DCT mjenjaču s dvostrukom spojkom. Osim što nudi optimalan spoj performansi i ekonomičnosti, oduševljava svojim uglađenim radom.

Teško je dočarati njegov djelovanje, primjerice prilikom lagane vožnje i kruzinga pri 70-80 km/h kada Cee’d mirno plovi cestom u sedmoj brzini, pritiskanjem gasa dobivamo efekt “kickdowna” koji instantno prebacuje u četvrtu brzinu, a da pri tome nismo ni osjetili to mjenjanje i pri tome slijedi naglo ubrzavanje uvjerljivog Korejca. Veselimo se što će isti taj mjenjač završiti u novoj Optimi, kao i Sportageu.

Nastavljamo li gledati iz tehničkog kutka, možemo se dotaknuti podvozja i ovjesa koji guraju prema našem zajedničkom dojmu Cee’d u najudobniji kompakt na tržištu. Možemo reći doslovno, da su Korejci ostvarili hat-trick ako bi gledali rezultate ispod lima. Ovim smo vam bar malo dočarali zašto naš glavni naslov zvuči uvjerljivo i blagonaklono Korejcima.

Ako vam otkrijemo i cijenu koja uz testirane modele idu, dojam je još potpuniji. Iznosi od 160.000 kuna u ovoj priči su plafon, a akcijske ponude pružaju još ponšeto popusta uz opciju za aktualne vlasnike bilo kojeg modela Kije (dodatnih 5.000 kuna popusta). Definitivno takvu cijenu konkurenti, ako govorimo o izvedbi s automatskim mjenjačem nemaju. I zato je ova Kia uz 7 godina jamstva – best buy!

Zaključak
Kada se Peter Schreyer uhvatio olovke, mislili smo kako će sve ostati na atraktivnoj masci koja skriva prave nedostatke. Prevarili smo se, Kia je postala planetarni igrač. Ne čudi nas, američko tržište već odavno osvajaju, a puno normalniju Europu uz ovakav Cee’d mogu pokoriti. A novi Sportage već gleda prema Europi, ukrcavanje na brodove u punom je jeku.