Odmah na početku moramo priznati, ne sjećamo se kada smo vozili jednu marku automobila, koja je toliko bila nepoznata među ljudima koji, ruku na srce, ne gaje neku veliku ljubav prema oktanskom svijetu. Zato druga strana auditorija, ona koja je dobro upućena, zna da se naša zvijezda tek od nedavno pojavila na domaćem tržištu u osvježenom izdanju.
Koliko je zapravo Isuzu svojim dimenzijama sličan poznatijim kolegama?
Pročitajte i ovo
TEST
Plava pilula za svakodnevno dobro raspoloženje – Citroën C3
KLASIK
Renault Espace u sukobu generacija, napredovao je puno, ali nije u svemu bolji!
Vrlo sličan, čak i veći! Primjerice od Mitsubishija L200 je dulji punih 100 mm, dok je od Toyote Hilux kraći tek 20 mm. Još zanimljivija je usporedba dimenzija tovarnog prostora. Ono zašto se ovakav terenac zapravo i najčešće kupuje.
Isuzu D-Max na šasiji donosi tovarni prostor u SingleCab izvedbi dug 2.305 mm. Te brojke su kod naše testirane, produljene kabinske verzije ipak manje – 1795 mm. Gotovo su identična mjerama Mitsubishi L200 modela (1815 mm), ali zato u širini bitku premoćno dobiva Isuzu, za točno 100 mm, dok je visina bočnih stranica ista kod oba automobila – 475 mm. Veliki plus za Isuzu, koji se pokazao prijateljski raspoložen na uskim parkinzima i u gradskim gužvama.
Postoji li još neka izvedba D-Max modela?
Da, japanski pick-up dolazi u čak tri izvedbe. U jednostrukoj, produljenoj i dvostrukoj inačici kabina. Logično, prva od njih jednostruka donosi samo dva sjedeća mjesta.
Naš testirani model dobro se snašao u produljenoj izvedbi s četiri sjedeća mjesta. Doduše, drugi red sjedala ne donosi neki hvale vrijedan komfor, ali je dobro znati kako niste ograničeni u slučaju prijevoza većeg broja suputnika.
Koji motor je zadužen za pogon ovog terenca?
Isuzu je u svijetu dobro poznat po proizvodnji dizelskih motora. Tako su Japanci razvili novi motor i za osvježeni D-Max. Pravo i glavno osvježenje skriva se ispod poklopca motora našeg Isuzua, donedavni 2,5-litreni dizelski Twin turbo odlazi u povijest, a više nego dostojno ga je zamijenio 1,9-litreni Ddi Blue Power snažan 163 KS.
Nove regulative i EU norme natjerale su inženjere Isuzua na “downsizing”, a rezultat je zadržavanje sposobnosti vuče do 3,5 tona i nosivosti 1 tonu.
Više od tih radnih brojki, veseli doživljaj motora u vožnji – uvjerljiv prijenos snage na kotače, elastičnost motora, a ponajviše potrošnja koja se u gradskim gužvama držala na 8,2 litre, dok je na otvorenim cestama s punim spremnikom goriva (76 l), omogućavala domet veći od 1000 km.
Ručni mjenjač ili automatski, ima li Isuzu blokadu stražnjeg diferencijala?
U testiranom modelu susreli smo se s ručnim, 6-brzinskim mjenjačem. S prvim susretom, traži navikavanje, pogotovo ako ste kao u našem slučaju, sjeli iz malenog gradskog automobila u ovog gorostasa.
Vožnja s prvim kilometrima postaje vrlo ugodna, zapravo ugodno iznenađuje kako je podvozje u automobilu posloženo, pa se rupe i šahtovi na cestama gotovo ni ne osjete, dok u zavojima nije nimalo naporan.
Blatnjave puteve za vrijeme druženja s D-Maxom nismo preskočili, uvjerili smo se kako je na razini zadatka baš kao i ostala pick-up svita. Prekidač s odabirom pogona, ali između ostalog i zaključavanje diferencijala smo isprobali, ekstremne puteve svladali smo bez imalo problema.
Spada li u kategoriji najatraktivnijih vozila u svojoj klasi?
Stvar je ukusa, ali zasigurno Isuzu s atraktivnom, kromiranom prednjom maskom i novim LED dnevnim svjetlima privlači pozornost. Nissan Navara, Mitsubishi L200 ili Toyota Hilux, svatko od njih privlači sličnim detaljima, stoga D-Max ima svojih aduta.
Ista priča je u unutrašnjosti, u ovakvim tipovima vozila plastika jednostavno dominira, a Isuzu nije iznimka. Testirani model donio je 7-inčni TFT zaslon osjetljiv na dodir i to je zapravo stavka koja poprilično podiže dojam u unutrašnjosti koja je prepuna pretinaca.
Ulazi li ovaj automobil u kategoriju odbitka poreza?
Pogled na cjenik nije ni malo ugodan. Testirani model u bogatom, Solar paketu opreme (alu naplatci, kamera za vožnju u nazad..) premašuje iznos od 255.000 kuna. No, ovu priču bitno mijenja činjenica kako ovaj model ulazi u N1 kategoriju, što sa sobom povlači odbitak PDV-a, pa se cijena spušta na već prihvatljivijih 204.000 kuna.
No navedeni iznos može biti još puno niži. Bazni D-Max uz navedenu pogodnost od prvotnih 212.000 kuna, poduzetnici mogu kupiti za 169.600 kuna (SpaceCab, testirani primjerak s četiri sjedeća mjesta).
Isuzu D-Max 1.9 Ddi Blue Power
Motor turbo dizelski, četiri cilindra Obujam 1898 cm3 Snaga 118 kw (163 KS) pri 3.600 o/min Najveći okretni moment 360 Nm pri 2000-2500 o/min Pogon na sve kotače Mjenjač šesterostupanjski, ručni Spremnik goriva 76 l Dimenzije D/Š/V 5315/1860/1785 mm Ubrzanje 0–100 km/h 12,1 s Najveća brzina 180 km/h Potrošnja 8,2 l/100 km Emisije CO2 163 g/km Tovarni prostor 2305 x 1570 x 440 Cijena 255.000 kn (uz odbitak PDV-a 204.000 kuna).