Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Više od 100.000 kilometara KIA Cee’d je gotovo besprijekorno obavljao svoju zadaću!


„ZA GOLF očito nije bilo dovoljno novaca, zar ne?“ Glupim tvrdnjama poput ove kupci Kije ubuduće mogu mirne duše odgovoriti: „Ali zato vozim pouzdaniji automobil!“ Naime, uspješnica iz Wolfsburga u AUTO BILD-ovu maratonskom testu pokazala je određene nedostatke, dok je Cee’d više od 100.000 kilometara odradio gotovo bez pogreške.

Vezani članci Slika nije dostupna TEST Mazda CX5 – nova generacija ne želi biti veća i brža, i to je dobro Slika nije dostupna Milanez koji se proizvodi u Torinu – može li to biti dobro?

Od samog dolaska u vozni park kompaktnom se Korejcu sve odlično odvijalo: veći dio naše ekipe s oduševljenjem je prihvatio novajliju. „Vozio bih ga i privatno“, prvih se tjedana često čulo na hodnicima redakcije – i to iz usta iskusnih ispitivača što se može shvatiti kao veliko priznanje.

Vozačima se ponajprije svidio dojam kvalitete i lijepo uređen, ali ne pomodno pretjeran kokpit: „Ovdje se otprve osjećate ugodno“ zapisao je u dnevnik vožnje naš novinar te, kao kasnije još mnogi drugi, kritizirao start-stop sustav.

Kia se na semaforu katkad gasila, a ponekad ne – ili je odbijala pokrenuti se pri otpuštanju spojke. „Vjerojatno funkcionira prema korejskom Mjesečevu kalendaru“, našalio se jedan kolega.

U radionici, u kojoj se pri 4813 kilometara zatražio savjet, nisu pronašli pogrešku. Ipak, u okviru redovitog servisa na 60.000 kilometara jedan je vanjski suradnik radionice tijekom provjere softvera imao svoje objašnjenje: AUTO BILD-ovi momci ne znaju pravilno otpustiti spojku.

No dobro, hvala na primjedbi. U tome čak ima i malo istine. Kao što smo kasnije čuli od Kije, pri brzom „radu nogu“ softver katkad to ne može pratiti.

Problemi sa start-stop sustavom pojavljivali su se sve do kraja testa, ali to gotovo da su bile i jedine poteškoće. Kia nije kriva za udarac kamenčića o staklo i oštećenja na prednjoj maski, to se događa.

Inače je Korejac više od 100.000 kilometara radio kao urica.

Na dugim putovanjima vozačima je smetalo što benzinac sa 136 KS tromo povuče, u petoj i šestoj brzini više nema daha. „To može jako živcirati na usponima autoceste“, smatra kolega Petar.

Tada je katkad potrebna teška noga na gasu – što objašnjava potrošnju od čak 8,3 litre, prosjek utvrđen na cjelokupnoj testnoj udaljenosti.

Pri smirenoj vožnji, u mješovitom načinu, Kia troši samo 6,5 litara, što je dobar rezultat. S dotjerivanjem smo protekle jeseni u ponudi dobili i novi trocilindarski turbobenzinac sa 100 i 120 KS.

Funkcionalnost je uvijek iznova davala povoda za pohvale: tri 12-voltne utičnice, mnogo držača čaša i mjesta za velike boce napitaka u vratima – Kia je praktičan automobil.

I čvrsto obložena sjedala koja gode leđima jako su hvaljena, izbor materijala naš kolega Robin smatra „posve zadovoljavajućim za te novce“.

Naš ispitani model u 136 KS jakoj izvedbi trenutno nije dostupan kod nas, u ponudi su ga zamijenili spomenuti nedavno pristigli benzinci.

Nažalost, Bluetooth veza mobitela s multimedijskim sustavom automobila funkcionirala je „samo na načelu slučajnosti“, ljutio se kolega Stefan Szych.

Neki su hvalili egzaktan mjenjač, ali i prigovarali lošem držanju smjera i bezosjećajnom upravljaču čije se reakcije pritiskom na gumb mogu podesiti u tri stupnja. Sportska postavka najviše nam se svidjela.

Prema kraju testa negativno se počela isticati spojka. Ubrzo nakon početka testa kolega ju je proglasio slabom točkom jer pri kretanju uzbrdo brzo počne vonjati na palež. Tek se na ciljnoj ravnini problem posve iskazao.

Trebalo je mnogo više snage za pritiskanje papučice, doziranje je postalo teže, a na kraju je Cee’d doskakutao u radionicu na rastavljanje s istrošenim tarnim diskom.

Kao kupac ipak ste mogli biti bezbrižni; zahvaljujući velikodušnom jamstvu (sedam godina/150.000 kilometara) popravak bi išao na račun kuće.

Kupiti ili ne kupiti?

Cee’d je povoljan i izdržljiv. Usto Kia uklanja nedostatke punih sedam godina ili 150.000 kilometara. Jak argument za kupovinu jer zbog mega-jamstva rizik troškova ostaje predvidiv i u mladih rabljenih.


VREMENSKA CRTA
Veljača 2013. - 4813 km: Provjera start-stop sustava zbog povremenog nepravilnog rada

Ožujak 2013. - 10.745 km: Navigacija u Italiji i Austriji nekoliko puta zakazuje

Svibanj 2013. - 17.959 km: Stephan Puls proglašava Golf klasu mrtvom i proziva je Ceed klasom

Prosinac 2013. - 53.800 km: Učestale pritužbe na start-stop sustav

Siječanj 2014. - 60.166 km: Ponovna provjera start-stop sustava u servisu

Travanj 2014. - 66.222 km: Sjedala su još uvijek posve prikladna za duga putovanja

Rujan 2014. - 90.655 km: Tek sada treba zamijeniti prednje diskove i obloge kočnica

Siječanj 2015. - 99.442 km: Spojka je sve teže pomična

 

NEDOSTAJE JOŠ SAMO MALO FINE DOTJERANOSTI:

1. PRISTOJNO LAKIRAN Metalik lak „infra crvena“ čisto je i ravnomjerno nanesen. Mjerimo između 95 (skrivena područja) i 120 µm (slobodne gornje površine) – dobro!

2. OLABAVLJENA UČVRŠĆENJA uzrok su klepetanja koje živcira u kabini Ceeda. Izvori buke bili su loše postavljen poklopac pretinca za rukavice i pretinac za naočale.

3. UPRAVLJANJE VENTILIMA BEZ NEDOSTATAKA Dva gore položena bregasta vratila, jedan upravljački lanac – zaljubljenici u tehniku ovdje bi zijevali od dosade. Sve ostale više zanima trajnost.

4. SPOJKA JE TRPJELA Jasni plavi tragovi topline na zamašnjaku i potisnoj ploči dokumentiraju sportski način vožnje i djelomičnu preopterećenost materijala.

5. SOLIDAN UČINAK, ALI SLABLJENJE TEMPERAMENTA Trajni rad nije posebno smetao motoru, ali mu je na završnom mjerenju nedostajalo 7 KS u odnosu na tvornički podatak

6. MOŽDA SITNICA, ali ipak ljuti: tepih u prtljažniku nakon 50.000 kilometara izgledao je jako istrošen. Na kraju testa je od istrošenog postao potrošen.

Provjera karoserije Kije Cee’d endoskopom – to smo zamijetili

Izdržljiv: Korejac je dobro zaštićen protiv prohrđavanja iznutra

Skriveno iznenađenje za udobnost: prekidač za ugodno grijanje kola upravljača skriva se iza kola upravljača

Nagriženo: mala oštećenja na ulaznom dijelu katalizatora. Funkcija nije smanjena.

Aljkavo: na stražnjem poklopcu netočna prilijeganja prema bočnom dijelu

Pametno: glavni prekidač u kutiji osigurača sprečava pražnjenje akumulatora kad se Cee’d dulje ne koristi

ZAKLJUČAK
KOREJCI ZNAJU SAMO JEFTINO? Ni slučajno! Kiji Cee’d u maratonskom je testu zamalo promakla najbolja ocjena, a skupila je manje negativnih bodova od vodećeg u klasi VW Golfa. Mješavina izdržljivosti i sedmogodišnjeg jamstva pretvara Kiju u bezbrižan paket. Nema sumnje, to će pozitivno utjecati i na imidž!