Nakon uobičajenih teasera i špijunskih fotografija, Hyundai je napokon i službeno predstavio novi sportski kompakt Veloster.


Veloster je inovativni model koji uspješno spaja karakteristike coupea i hatchbacka, a rezultat je jedinstven dizajn s troja vrata koji u finalnom, proizvodnom, obliku izgleda bolje nego što smo mislili.

Vezani članci Slika nije dostupna Hyundai predstavio i20 Coupe Slika nije dostupna Hyundai najavio i20 Coupe

Predstavljanjem Velostera južnokorejski proizvođač iskoristio je priliku da predstavi i niz novih tehnoloških rješenja, uključujući i novi motor i sustav prijenosa, kao i ulazak ove tvrtke u sferu infotainment sustava i telematike s nečime što Hyundai zove Blue Link.

Najviše nedoumica kod Velostera izaziva vrlo specifični i jedinstven raspored vrata. Naime, jedna vrata se nalaze s lijeve, a dvoja s desne strane. Ovo nije prvi put da vidimo sportski coupe s više od dvoja vrata, međutim Hyundai se odlučio na jedna (čitaj: treća) vrata normalne veličine umjesto dvoja uska vratašca koja se otvaraju u suprotnom smjeru. Kako bi automobil stilistički zadržao izgled coupea, ručka za druga vrata na suvozačevoj strani ugrađena je u C stup.

Veloster se kreće na 17-inčnim kotačima i all-season gumama dimenzija 215/45, koje su dio osnovne opreme. Opcionalno se nude 18-inčni alu naplatci na performace gumama dimenzija 215/40.

Veloster pogoni Hyundaijev potpuno novi 1.6-litreni Gamma redni četverocilindraš koji osigurava 138 KS pri 6.300 o/min i maksimalan okretni moment od 166 Nm pri 4.850 o/min. Ruku na srce, i nije najmoćniji motor, ali bi trebao biti sasvim dovoljan da pokrene 1.172 kg težak Veloster na pristojne brzine. Korištenjem direktnog ubrizgavanja Hyundai je napravio vrlo učinkovit mali motor, i dok još nema službenih brojki o potrošnji u Hyundaiju tvrde da će Veloster trošiti oko 5.9 l/100km na otvorenoj cesti. Standardni sustav prijenosa je 6-stupanjski ručni mjenjač, a na popisu dodatne opreme naći će se i potpuno novi 6-stupanjski mjenjač s dvije spojke.

U unutrašnjosti automobila Hyundai je ugradio sve moguće tehnološke novitete poput multifunkcionalnog 7-inčnog ekrana na dodir s Pandora internet radiom, Gracenote softverom za puštanje glazbe, video playbackom, povezivosti s igračim konzolama (video game console connectivity) te naravno Bluetoothom.

Naravno, tu je i cijeli niz sigurnosnih funkcija i drugih usluga koje nudi novi Blue Link telematics sustav koji automatski kontaktira hitnu službu u slučaju nesreće, omogućava daljinsko upravljanje raznim sustavima u automobilu tako da, recimo, vozač može upaliti motor automobila na daljinski, zatim tu su funkcije poput SMS obavijesti ako se automobil nalazi van definiranog područja (recimo ako slučajno neki član obitelji 'posudi' auto do određene lokacije i izađe van definirane rute, vlasnik vozila će biti obaviješten o istome putem SMS poruke), vozilo se daljinskim upravljačem također može usporiti i zaustaviti u slučaju sumnje na krađu.

Ovo je za sada jedini službeni tekst koji smo dobili. Cijenu i detaljnije informacije moramo još malo pričekati, nadamo se najkasnije do salona u Ženevi.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju