U današnje, moderno doba proizvodnje automobila vidjeli smo više povratničkih retro modela nego što uopće možemo nabrojati. Marke poput Bugattija, Spykera, Abartha i Minija neke su od najpoznatijih a svaki od njih donio je dašak prošlosti u novom modernom ruhu. Međutim, Imperia se odlučila na nešto drugačiji korak


Projekt koji je nedavno predstavila tvrtka Imperia Automobiles nesumnjivo je ambiciozan. Radi se o potpuno novom konceptnom vozilu, implementaciji novih tehnologija i sasvim novom pristupu vožnji i zadovoljstvu koje vožnja pruža.

Vezani članci Slika nije dostupna Grobnik Auto Track Day Slika nije dostupna FOTO: Porsche Panamera S Hybrid

Imperia se bavila proizvodnjom automobila tijekom prve polovice 20. Stoljeća, a danas se vraća na scenu s retro dizajnom nalik nečemu što smo navikli vidjeti na automobilima poput Morgana ili Wiesmanna, ali s vrlo modernim predznakom; naime, nova Imperia GP je hibrid.

Ono što Imperia Automobiles nudi je zaista radikalno: automobil s potrošnjom goriva i emisijom štetnih plinova poput Smarta ForTwo, uz garantirano fenomenalne performanse kojima lako može stati uz bok s renomiranim markama poput Ferrarija ili Porschea.

Pogonski sklop Imperia GP roadstera oslanja se na tehnološka riješenja razvijena ekskluzivno za ovo vozilo. Proizvođači sportskih automobila koji dijele istu čvrstu posvećenost ekološkim pitanjima nude isključivo električni pogon što drastično smanjuje raspon upotrebe. Kod Imperie GP za pogon se brine kombinacija 1.6-litrenog turbo motora s četiri cilindra snage 207 KS i 260 Nm i elektromotora koji nudi dodatnih 134 KS.

Princip rada PowerHybrid® pogonskog sklopa prema beglijskom proizvođaču temelji se na sljedećem: tijekom vožnje, pritiskom gumba vozač može u svakom trenutku odlučiti koji tip pogona želi koristiti, električni ili hibridni. Pritiskom drugog gumba, vozač može odlučiti da li želi potrošiti bateriju do kraja ili ostaviti rezervnu energiju na raspolaganju za vožnju u gušćem gradskom prometu. Ove funkcije omogućavaju vozaču da optimalno koristi svoju Imperiu GP tako da se prilagodi uvjetima vožnje.

Imperia nudi neograničenu autonomiju od trenutka kada se upali konvencionalni motor u slučaju da se baterije isprazne ranije od planiranog. U hibridnom načinu rada, baterije se također mogu preventivno puniti dok je vozilo u pokretu.

Imperia GP roadster ima vrlo nisku emisiju CO2 tj. nula emisija koristeći isključivo elektromotor, te tako učinkovito sudjeluje u borbi protiv globalnog zatopljenja. Poštivanjem europske regulative R101 za Plug-in hibride, uvođenjem pogonskog sklopa koji koristi kombinirani rad benzinskog i elektromotora, Imperia GP troši jedva 1.9 l/100km plus 11.5 kW/100km a emisija CO2 iznosi nešto manje od 50 g/km.

Imperia GP ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi koristeći isključivo električni motor tj. za 4,0 sekunde koristeći hibridni pogon. Udaljenost od jednog kilometra prevaljuje za ukupno 22,5 sekundi. Znalci će znati cijeniti ove podatake.

Ovo je dokaz da društveno i ekološki prihvatljiv pristup ne mora nužno značiti negiranje onih sitnih užitaka u životu koje pruža vožnja sportskog automobila.

Za dizajn Imperie GP zaslužan je koordinirani napor belgijske tvrtke Green Propulsion i dizajnera Denisa Stevensa.

Imperia GP uskoro bi se trebala naći u auto salonima po početnoj cijeni od 90.000 eura, što mislimo da je i više nego povoljno kad uzmemo u obzir količinu nove tehnologije i perfomanse automobila.
Bravo za belgijance!