Četverocikli ili popularno zvani quadovi vrlo su praktična i ekonomična prijevozna sredstva. Cestovno su legalna a za njihovo upravljanje nije niti potrebna vozačka dozvola B kategorije već samo dozvola A kategorije kao i za motocikle.
Pročitajte i ovo
Užas
Nova strašna nesreća u kojoj je sudjelovao quad, ovaj put s motociklom: Oba vozača prevezena u bolnicu, jednom je ugrožen život
Yamaha Tesseract koncept
Fenomenalni motocikl na četiri kotača
U Europi ova vozila ne moraju prolaziti stroge sigurnosne testove koji se primjenjuju na standardne putničke automobile. Laki četverocikli imaju ograničenje brzine od 45 km/h. Teški četverocikli nemaju ograničenje brzine iako neki imaju vrlo nisku maksimalnu brzinu dok poneki pak mogu dostići brzine i od 100 km/h. Čak i vozila s vrlo niskom maksimalnom brzinom kategorizirana su kao teški četverocikli ako njihova ukupna masa prelazi 350 kg.
Euro NCAP testirao je četiri teška četverocikla u frontalnim i bočnim sudarima ne bi li dobili detaljnije informacije o stupnju sigurnosti vozača i putnika ove kategorije vozila. Bodovanje se temeljilo primarno na rezultatima dobivenim iz senzora na lutkama ali kazneni bodovi dodjeljivali su se i za loše ponašanje strukture vozila ili sigurnosnih pojaseva. Ti testovi nešto su drugačiji od standardne Euro NCAP procedure, a iako se rezultati testiranja quadova mogu uspoređivati s rezultatima drugih quadova, ne mogu se usporediti sa sustavom dodjeljivanja zvjezdica koji Euro NCAP koristi za druga putnička vozila.
Modeli koji su bili testirani su Club Car Villager 2+2 LSV, Renault Twizy 80, Tazzari ZERO te Ligier IXO J LINE 4 Places.
Samim pogledom na fotografije, svatko može shvatiti da quadovi i nisu baš zadovoljili sigurnosne standarde. Riječima Euro NCAP-a, ''sva vozila ostvarila su vrlo loše rezultate a neka su pokazala postojanje ozbiljnog rizika od zadobivanja smrtonosnih ozljeda.''
Global NCAP testirao indijske automobile – pogledajte rezultate
Ligier i Tazzari pokazali su ozbiljne nedostatke vezano za pojaseve i to pri frontalnom sudaru. Kod Ligiera, gornji dio sigurnosnog pojasa na vozačevom sjedalu istrgnuo se iz cijele strukture ostavljajući lutku nevezanu i na putu ka zadobivanju ozbiljnih ozljeda. Kod Tazzarija, sigurnosni pojas na vozačevom sjedalu potrgao se i vozačeva (lutkina) glava udarila je u upravljač silinom koja ukazuje na ozbiljan rizik od teških pa čak i smrtonosnih ozljeda.
Što se tiče Club Car modela, struktura vozila gotovo se urušila prilikom frontalnog sudara. Jedini četverocikl koji je standardno opremljen zračnim jastukom, Renault Twizy, pokazao je i najbolje rezultate ali njegova tvrda struktura i sigurnosni pojasevi također su ukazali na ozbiljan rizik od ozljeda.
Vozila koja je Euro NCAP testirao zakonski su dozvoljena za vožnju na europskim prometnicama i prema zakonu moraju zadovoljavati tek minimalne sigurnosne propise. Međutim, kupci bi trebali imati na umu da bez obzira na četiri kotača i strukturu koja nalikuje na automobile, quadovi općenito nude daleko manju sigurnost za vozača i putnika u odnosu na automobile.
Pogledajte video i foto galeriju kako je svaki od vozila prošao na testiranju!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.