Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nastavlja se ekspanzija Chevroleta. Nakon zapaženog uspjeha limuzinskog modela Cruze, korejsko-američka kompanija ponudu širi i klasičnim hatchbackom.


Riječ je, dakle, o automobilu s pet vrata koji će se ugurati u klasu gdje vlada najveća gužva. Takozvana Golf klasa je omiljeni izbor kupaca u Europi, a i u Hrvatskoj uzima dobar dio tržišnog kolača. Jasno je da novi Cruze neće napadati vrh trona, gdje vladaju provjereni europski modeli, ali prema prvim kilometrima koje smo napravili u okolici Zadra, novi će Cruze definitivno pomrsiti račune mnogim konkurentima.

Vezani članci Slika nije dostupna Novi Chevrolet Aveo je dobro 'naoružan' Slika nije dostupna Renault Megane Renaultsport 265 Trophy

Jedan od njegovih aduta svakako je dizajn. Limuzinski Cruze je napravio solidan iskorak u Chevroletovoj dizajnerskoj filozofiji, a hatchback sada zaokružuje uspješnu priču. Uz padajuću liniju krova i naglašeno nakošen stražnji kraj, Cruze djeluje mladenački dinamično.

Unatoč takvom rješenju, Cruze nije izgubio na prostranosti. Dapače, nadmašio je mnoge. Tako prtljažnik prima čak 413 litara, što je druga najbolja vrijednost u klasi. Niti putnici straga ne moraju strahovati da će strugati glavama o krov. Ovdje je, naime, više mjesta nego li u limuzini. U principu, cijela je stražnja klupa izuzetno prostrana, posebice za noge, što nas je natjeralo da zavirimo u tehničke podatke automobila.

Netipično velike dimenzije

Naime, sve to Cruzeu uspijeva prvenstveno zbog netipično velikih dimenzija. S 4,5 metara dužine, Korejac je najveći u klasi, čak 31 centimetar dulji od Golfa, 9 od Astre i 5 centimetara više od dosad najvećeg modela u klasi – Mazde 3. Međusosovinski razmak je identičan sestrični Astri, što također znači – najveći u klasi.

Samo uređenje kabine je poznato iz limuzine, jer potrebe za promjenama jednostavno nije bilo. Razigrano, uz dosta blještavih materijala, ali i kvalitetno napravljeno, uz sasvim solidne materijale. Chevrolet je dio GM (Đi-Em) grupacije i u njoj je najbliskiji Opelu, što se i prepoznaje po gumbima i komandama iz starijih Opela, kao i po upravljaču iz aktualnih njemačkih modela.

 

Peterovratni Cruze nije malen automobil pa stoga u Chevroletu ne nude motore slabije od 124 konja. Tu konjicu razvija osnovni benzinac dok jači raspolaže sa 140 konja. Za ljubitelje dizela zasad je u ponudi Opelov dvolitreni motor sa 163 konja, a kasnije dolazi i slabiji dizelaš obujma 1,7 litara…

U vožnji je Cruze suveren ali ne i precizan poput Astre. Dakle, mekši je, upravljač je manje izravan i više se naginje. Osjeti se kako je cilj inženjera bio automobil prilagoditi mirnijim vozačima, koji prvenstveno cijene udobnost i lakoću vožnje.

I sad ono što vjerojatno najviše zanima potencijalne kupce, navikle na dobre ponude iz Chevroleta. 96.990 kuna je stvarno korektna cijena za osnovni model sa 125 benzinskih konja i svom potrebnom opremom, uključujući i ESP sustav.
Hoće li, pak, hatchback biti prodavaniji od limuzine, to ćemo tek vidjeti.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.