Tek pristigli Land Rover Discovery bit će dobar razlog za ples i veselje kod onih koji planiraju kupnju pravog terenca.


Desetljećima simboliziran kao uspješan tvorac terenskih vozila, Land Rover s vremenom nije izgubio svoju nadarenost u blatnjavim uvjetima i poput ostalih SUV i crossover konkurenta pažnju posvetio samo asfaltu. Potvrda naših riječi tako je upravo pristigla u Hrvatsku, u vidu nove pete generacije – Land Rover Discoveryja.

Novi Disco bit će najveći u gradu?
Svojim proporcijama zasigurno ulazi u krug najvećih. Par centimetara manjka, odnosno u korist Land Rovera u ovoj priči divova nije od životne važnosti. Svojom funkcionalnošću i ponudom prostora staje uz bok Audiju Q7 i Volvu XC90. Navedeni, poznati akteri u doplati nude dodatna dva sjedeća mjesta u trećem redu, baš kao i Discovery. Također, još jedna inovacija se veže za sjedala, njih će se ubuduće preko mobilne aplikacije namještati ili preklapati ovisno o potrebi, od prvog do trećeg reda.

Novi Discovery je kupnja srcem ili razumom?
Kod mnogih, još uvijek emocije imaju presudnu ulogu u kupnji Land Rovera. On je statusni simbol i sigurno će biti omiljen svima koji žele odmak od neuzbudljive njemačke konkurencije. Novi Disco ima sve preduvjete za uspjeh zbog svoje upotrebljivosti na blatnjavim strmim puteva i dubokim nakupinama vode i snijega. Discovery bez problema prolazi lokve duboke čak 90 centimetara, u prijevodu do razine donjeg dijela retrovizora. Pokretljivost na asfaltu je naravno neupitna.
Čuvar obitelji punih 27 godina, kako mu tepaju, drastično je smršavio (480 kg u odnosu na prethodnika), to mu nije umanjilo uspjeh za punih 5 zvjezdica na Euro NCAP crash testu. Novi SUV svoje mršavljenje najbolje prezentira kada krenete u vozačku avanturu s ovim divom. Tek lagana naginjanja u zavojima podsjete vas u kakvom se automobilu zapravo nalazite.

Vezani članci Slika nije dostupna Zaboravite na Smart kakav ste poznavali, ovo je njegova budućnost Slika nije dostupna Rolls-Royce u Opatiji - kraljevska kočija u carskom gradu

Što se sve skriva ispod modernog kutijastog dizajna?
Prilično svjetla unutrašnjost, koja je rezultat velikih staklenih površina, obilovala je zanimljivim detaljima. Prilikom ulaska u vozilo u oko upadaju materijali visoke kvalitete, a posebno središnje smješteni 10-inčni multimedijalni zaslon i na grebenu iza mjenjača smješten Terrain Response 2,. Uz to, uspjeli smo izbrojati čak devet USB priključaka, ali i šest 12 voltni utičnica u vozilu. Discovery će ponuditi i Wi-Fi, bežični internet za čak osam uređaja, dakle nitko od putnika neće biti zapostavljen.

Hoće li Discovery ponuditi nešto drugo osim dizelskih motora?
Hoće, ali samo jedan benzinski trolitreni V6 motor snage 340 KS. No, ipak mislimo da će budućim vlasnicima najzanimljiviji biti dizelski motori, od toga za neke možemo reći da su višestruko nagrađivani – dvolitreni Td4 i Sd4 snage 180, odnosno 240 KS, kao i trolitreni Td6 od 300 KS. Od navedenih, mi smo imali prilike isprobati najslabijeg dizela. Iako se brojka od 180 KS možda ne čini pretjerano velikom, dvolitreni motor bez problema se nosi s velikim Discoveryem, uz kombiniranu potrošnju od 10 do 11 litara dizela. Uglađenog rada i sasvim korektnog raspona snage, pruža osjećaj moći na cesti. No, poznavajući filozofiju aktualnih vlasnika, ne bi nas začudilo ako Discovery bude najtraženiji u najjačim izvedbama.

Kakav će zabavni program Disco ponuditi?
Svi već znamo da je Land Rover svladao terensko gradivo, a napredak je doživio kroz spomenuti novi Terrain Response 2, sustav koji omogućuje odabir postavke vozila ovisno o terenu na kojem se nalazi. Kroz par kilometara dugu vožnju makadamskim putevima, isprobali smo neke od njegovih opcija (Rock crawl). Zanimljivo je bilo promatrati kako se jednostavno prilagođava terenu, pa je tako silazak s nimalo zanemarive strmine praktički sam odradio usporavajući i diktirajući ritam vožnje. Idealan program vožnje je Auto - ako vam nije do tipkanja i igranja s postavkama, u kojem se vozilo samo prilagođava uvjetima. Izlazak na asfalt nije umanjio izvrstan utisak s zemljane podloge. Čak i u zavojima skriva svoju udaljenost od tla, pa u tako velikom automobilu ni ne dolazi do izražaja kao što bi očekivali. Verzija sa zračnim ovjesom, kao što je bio slučaj u našem probnom vozilu izvrsno maskira sva naginjanja.

Kolika je cijena ulaznice u Disco svijet?
Upoznavanje cijele game Land Rover i Jaguar modela u slovenskim Mokricama otkrilo nam je cijenu najnovijeg člana među okupljenima. Novi Discovery svoju zabavnu i pustolovnu stranu otkriva s početnim iznosom od 488.795 kuna. Kvalitetan provod u Discu nikad nije bio jeftin, zar ne?