Dacia kreće u osvajanje najpoznatije i najzahtjevnije brdske utrke na svijetu – naravno, radi se o Pikes Peak International Hill Climb natjecanju – koje će se održati 26. lipnja u američkom Coloradu.


Dacia će se u utrku prijaviti s posebnim prototipom izrađenim isključivo za ovaj sportski događaj, a radi se o 850 KS snažnom Dacia Duster 'No Limit' modelu. Za volanom će se naći trostruki pobjednik Andros Trophy natjecanja, Jean-Philippe Dayraut, koji pretendira ni više ni manje nego na pobjedu.

Vezani članci Slika nije dostupna Kako izgleda Drag race najbržih automobila današnjice Slika nije dostupna Dacia Duster limuzina?

Dacia je rumunjski brend u sastavu Renault Grupe koja je izazvala pravu pomutnju u automobilističkom svijetu. U sedam godina kontinuiranog rasta, Dacia je postala jedan od glavnih igrača na tržištu automobila. Zahvaljujući cijelom nizu prostranih i dizajnerski pomno osmišljenih vozila koja su redom vodeća u klasi cijene automobila, Dacia je postigla izuzetan uspjeh.

Predstavljen u travnju prošle godine, šesti model u ponudi rumunjskog brenda, Dacia Duster, trenutačno je postao hit na tržištu, a do danas je prodano gotovo 127.000 ovog terenca diljem svijeta. Standardni Duster nije nas nešto oduševio ali sada nam Dacia donosi malo drugačiji Duster!

Dacia Duster 'No Limit' je vrlo poseban i iznimno snažan automobil. Izrađen je posebno za natjecanja a ovaj fantastičan posao odradili su timovi iz tvrtki Tork Engineering (dizajn, proizvodnja, sastavljanje, razvoj) i Sodemo (agregat), u suradnji s Renault Sport Technologies, koji je doprinos projektu ostvario svojim jedinstvenim znanjem i iskustvom u automobilističkom sportu, a ubacili su i nekoliko dijelova za automobil.

Dacia Duster 'No Limit' ispunjava specifične kriterije američke natjecateljske klase 'Unlimited' koja nema ograničenja vezanih za veličinu ili snagu motora. Nema niti ograničenja u masi vozila, mogu se koristiti bilo kakve gume, a isti princip vrijedi i za sustav prijenosa i aerodinamiku.

Ispod karoserije od fiberglasa, Dacia Duster 'No Limit' skriva mnoštvo sofisticiranih komponenti poput moćnog motora s 850 KS koji je posebno izradio Sodemo a isti se temelji na Nissan GT-R-ovom VR 38 DETT-u (3.8-litreni V6), a pogonski sklop Dacie Duster 'No Limit' dodatno je dorađen kako bi postizao maksimalne performanse unatoč visinskim razlikama staze koja počinje na 2.860 metara, a završava na 4.300 metara nadmorske visine.

Moćna jedinica uparena je sa 6-stupanjskim sekvencijalnim Sadev mjenjačem koji je posebno razvijen da bi se mogao nositi sa snagom motora dok istovremeno pruža brze i precizne promjene brzine.

Aerodinamički paket priča je za sebe. Dacia Duster 'No Limit' ima aerodinamične dodatke kakve se rijetko može vidjeti čak i u automobilističkom sportu. Prilikom razvoja provedena su brojna testiranja u zračnom tunelu, a posebno impresivno je stražnje krilo.

Jean-Philippe Dayraut oduvijek je sanjao o tome da se natječe na Pikes Peak brdskoj utrci u ovako iznimnom automobilu. Upravo je on uspio nagovoriti ekipu iz Dacie i Renault Sport Technologies da mu se pridruže u ovoj ludoj avanturi.

Spomenuto brdsko natjecanje koje se održava u Coloradu, posebno je po tome što zahtijeva besprijekornu trakciju, unatoč činjenici da se površine konstantno mijenjaju pa time i stupanj prianjanja na pola betoniranoj a pola zemljanoj stazi. Samo se profesionalni vozači s iskustvom u natjecanjima na trkaćim stazama i off-road natjecanjima na površinama poput šljunka ili leda, mogu nadati nekom boljem plasmanu. S ne manje od šest francuskih prvenstava i tri pobjede na Andros Trophyu, Jean-Philippe Dayraut, idealno je kvalificiran za ovaj zadatak.

'Pikes Peak Hill Climb jedini je događaj ovog tipa na svijetu gdje je moguće upravljati ovakvim čudovištem od automobila i to prilično uspješno dok driftate pri brzinama od 200 km/h na terenu koji je mješavina asfalta i zemlje', kaže Dayraut. 'Ne mogu se sjetiti niti jednog drugog oblika automobilističkih natjecanja gdje bi ovakvi auti bili dozvoljeni'.

PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB:
Mjesto događanja: Colorado (USA)
Dužina staze: 20km
Nadmorska visina početka utrke: 2.860 m
Nadmorska visina cilja: 4.300 m
Tip površine: pola asfalt / pola zemlja
Rekord staze ('Unlimited' klasa): 10m 1.42s
Rekord postigao Japanac Tajima Nobuhiro (Suzuki) 2007. godine


Dacia video klip:


 

Suzuki video klip:


 

Ari Vatanen video klip:


 
Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju