General Motors nedavno je otkrio podatak koji smo očekivali s velikim nestrpljenjem: novi Chevrolet Camaro ZL1 na papiru će službeno imati 580 KS i 753 Nm okretnog momenta.


Novi Chevrolet Camaro ZL1 nadmašio je snagu legendarnog Camaro ZL1 modela iz 1969. godine za više od 150 KS, dok istovremeno ispunjava sve moderne standarde o emisiji štetnih plinova. Novi ZL1 također dolazi s GM-ovom garancijom (na pogonski sklop) u trajanju od 5 godina ili do 100.000 prijeđenih kilometara.

Vezani članci Slika nije dostupna Srednji zračni jastuk za sigurnost od bočnih udaraca Slika nije dostupna Automobili na atomsku energiju!?

'Okretni moment je ono zbog čega nećete htjeti izaći iz novog ZL1', kaže John Rydzewski, pomoćnik glavnog inženjera za razvoj motora. 'Ne samo da će novi ZL1 imati više snage i okretnog momenta od svoje konkurencije, već će biti dostupan i s opcionalnim automatskim mjenjačem kako bi privukli širu bazu kupaca'.

Potpuno aluminijski LSA V8 motor sa super punjačem dio je GM-ove legendarne obitelji tzv. 'small-block' motora. U novom Camaro ZL1 modelu, LSA ima specifični sustav kompresije s boljim protokom zraka, bolji intercooler i električni servo upravljač, koji troši manje snage od hidrauličkog upravljačkog sustava.

Snaga je zaokružena na fenomenalnih 580 KS i 753 Nm okretnog momenta, a ubrzanje do 100 km/h traje nešto ispod 4 sekunde. Masa automobila iznosi 1.700 kg.

Gore spomenuta jedinica dolazi uparena s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a na popisu dodatne opreme nalazi se i 6-stupanjski automatik. Tremec TR-6060 'MG9' ručni mjenjač nudi 30 posto više okretnog momenta nego kod Camara SS. Mjenjač je dodatno dorađen za bolji osjećaj prilikom promjena brzina.

Novi Camaro ZL1 dolazi s trećom generacijom tzv. Magnetic Ride Control sustava koji prilagođava amortizere čak 1.000x u sekundi. Ovjes ima tri različita podešenja: Tour, Sport i Track.

'Tradicionalni ovjesi generalno gube na udobnosti u svakodnevnoj vožnji ako se želi maksimalna prianjivost i upravljivost', kaže Al Oppenheiser, glavni inženjer za Camaro.

'Dok s Magnetic Ride Control sustavom ovjesa mi kupcima možemo ponuditi najbolje od oba svijeta, udobnu vožnju zbog koje je ZL1 primjeren i za svakodnevnu vožnju i nevjerojatno veliku preciznost i upravljivost koja čini ZL1 toliko zabavnim i na trkaćoj stazi'.

Ekskluzivni sustav protiv proklizavanja – Performance Traction Management, također nudi čak pet različitih načina rada, a dolazi serijski. Ovaj sustav prvi je puta predstavljen u Corvette ZR1 modelu, a PTM zapravo kombinira rad nekoliko sustava kao što su Magnetic Ride Control, Launch Control, Traction Control, Electronic Stability Control itd, kako bi poboljšao performanse vozila na trkaćoj stazi i utrkama na 402 metra.

'Poput sustava ovjesa, i ovaj sustav protiv proklizavanja povećava zadovoljstvo i udobnost upravljanja ZL1 modela na trkaćoj stazi ali i u svakodnevnoj vožnji', kaže Oppenheiser.

'Time što je na raspolaganju pet različitih načina rada za podešavanje sustava protiv proklizavanja, vozač može odabrati što mu/joj najbolje odgovara ovisno o njihovom iskustvu, vještinama i voznim/vremenskim uvjetima. Zahvaljujući tome, čak i manje iskusni vozači mogu uživati u vožnji ZL1 Camara, dok će oni stručniji također moći iskoristiti sve dobrobiti ovog novog sustava na način da potpomaže njihovoj vožnji, a ne da ih sprečava u njihovim željama i namjerama'.

Pitanje je koji će biti odgovor europske konkurencije na novi ZL1?