Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Usporedni test ova dva automobila je zapravo test dva koncepta koji su u biti vrlo slični i to u svojim najslabijim benzinskim varijantama sa sličnom opremom. Namjerno nismo uzeli najslabije pakete opreme, jer su danas klima kao i električni podizači, minimum koji kupci biraju. Spartanski ogoljeni automobili, gotovo da se uopće i ne prodaju.


Oba japanska predstavnika u klasi malih automobila manja su od europske konkurencije i zapravo predstavljaju svojevrsnu međuklasu. Vanjski izgled Suzukija čini se kao malo prepisivanje Minijevih detalja, što nije loš uzor, ali i originalnih Suzukijevih rješenja, što ukupnu ocjenu čini više nego dobrom.

Vezani članci SWIFT, ilustracija Sedam ruskih banaka isključeno iz SWIFT-a: Sberbank nije među njima Slika nije dostupna Nabrijani Suzuki Swift

Simpatičan mali automobil koji se većini sviđa, ovdje mislimo i na muške i na ženske kupce, što je često presudno za tržišni uspjeh. Toyota je na neki način originalnija, ali unatoč tome bez detalja koji će vas oduševiti. Prvenstveno djeluje simpatično, odnosno slatko. S tehničkog aspekta riječ je o kvalitetnom zanatskom radu, napravljenom da do maksimuma iskoristi vanjske i unutarnje dimenzije automobila. Unutrašnjost Suzukija s klasičnim postavom komandne ploče i s jednostavnim, funkcionalnim rješenjima, pravi je primjer ergonomije. Nema faze prilagodbe jer je sve na mjestu gdje bi zapravo i trebalo biti. Pravi klasičar. S druge strane Yaris, s centralno postavljenim, 3D digitalnim instrumentima, koje samo vozač zapravo može dobro vidjeti, izgleda kao automobil koji je stigao iz bliske budućnosti. Atraktivno za tehno-fanove no ne i za spomenute klasičare. Ali će se zato svima svidjeti broj pretinaca smještenih na svakom raspoloživom mjestu. Swift tu nemože parirati, no ne samo Swift nego i svi mini automobili. Bravo za Yaris.

Iako se na prvi pogled tako ne čini, Yaris je duži, širi i viši od Swifta, iako zanemarivo. Bitniji podatak je čak 8 cm veći međuosovinski razmak, što putnicima na zadnjoj klupi Yarisa pruža više mjesta.

Toyotinih 69 konja nema šanse naspram Suzukijevih 92

Dok Toyota ima, na neki način, uobičajen izbor za najslabiji motor u ponudi, trocilindrični jednolitreni benzinac, Suzukijev ulazni motor je i za današnje pojmove prilično potentan - 1,3 litre i 92 konja. Tu Toyotinih 69 konja nema nikakve šanse. Oba su automobila teška oko tone, što Yarisovom motoru predstavlja prilične probleme kod ubrzanja, dok se Suzukijevoj agilnosti nema što prigovoriti. Swift je skoro pa mala gradska jurilica, ali zbog boljih performansi ima i veću potrošnju, u prosjeku za jednu litru, što, opet, daje prednost Yarisu, jer u gradskim gužvama i nema potrebe za jurnjavom.Uz to Yaris je i udobniji, sa nijansu dotjeranijim ovjesom, odnosno primjerenijim našim iznimno lošim prometnicama…

Na kraju kad sve zbrojimo, pobjednika je teško izabrati. Cijena im je uz sličnu opremljenost, praktično ista, okvirno 89.000 kuna, s tim da Suzuki u toj cijeni ima i alu naplatke, dakle u krajnjoj liniji čak je i jeftiniji. Ne zaboravimo, ima i jači motor.
Toyota je, pak, za nijansu kvalitetnija, s boljim ovjesom, ali je i štedljivija. Nama je Swift i ljepši, ali kako se o ukusima ne raspravlja, možda je najbolje ovaj duel proglasiti neriješenim. U svakom slučaju, odabirom jednog od ovih automobila nećete pogriješiti.

Emisiju Automotiv možete gledati u jutarnjem terminu na Novoj TV.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju