Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Već treću godinu zaredom, u Zagrebu su se okupili renomirani dizajneri automobila. Povod- 'Autor', dvodnevna konferencija o dizajnu.


Iako nemamo automobilsku industriju, dizajneri iz cijelog svijeta rado dolaze u Zagreb. I to ne zbog vlastite promocije, već kako bi svoja iskustva prenijeli mladim studentima dizajna, ali i svima koji vole i žive umjetnost, odnosno industrijski dizajn. Poglavito automobilski.

Vezani članci Slika nije dostupna Zagreb: Na jednom od najprometnijih križanja zapalio se automobil u vožnji - 'Čula se eksplozija' Slika nije dostupna Društvene mreže nisu uspjele iskorijeniti ljude koji se znaju literarno izraziti, ova knjiga je dokaz

Čovjek koji stoji iza cijelog projekta, automobilski entuzijast Daniel Tomičić, s ponosom ističe kako je ovo najveća konferencija o dizajnu u Europi. 'Autor', konferencija o dizajnu automobila, započela je2009. Predstavljamo dizajnere i njihove radove, zato se zove 'Autor'. Cilj nam je popularizirati automobile kao najsofisticiraniji oblik produktivnog dizajna. Mislimo da je općeniti dizajn u Hrvatskoj poprilično zapostavljen, popularizirati dizajn u cjelini', rekao je organizator Daniel Tomičić.

Radovi kreativaca iz cijele regije

Radovi svih mladih dizajnera su dobrodošli, a priliku da se pokažu posebice iskorištavaju kreativci s prostora bivše Jugoslavije. Na sličan je način počeo i Beograđanin Marko Luković, koji sada radi kao profesor na sveučilištu. Posljednja Markova kreacijaje Supersonic, automobil budućnosti, s kojom je osvojio jednu od nagrada na Michelinovom dizajnerskom natjecanju. Uz izložene radove, studenti i svi zainteresirani mogli su pratiti korisna predavanja iskusnih kolega.

Talijan Andrea di Buduo, trenutno radi u Fordu. 'Nakon diplome na Istituto d'Arte Applicata u Torinu, počeo sam raditi za studio Bertone. Ondje sam radio gotovo tri godine. Nakon toga sam se prijavio u Ford gdje sam počeo raditi 2001. godine', rekao je di Buduo. Studija Vertrek, predstavljena u siječnju u Detroitu, nosi njegov potpis. 'Zamišljen je kao nova Kuga. To će biti globalni automobil te će se u cijelom svijetu prodavati s jednakim dizajnom', rekao je. Uz studije, na kojima dizajneri najlakše pokazuju svoju kreativnost, sastavni dio posla su i serijski modeli.

Di Buduo zavolio automobilski dizajn zahvaljujući starijim modelima

'Pridonio sam dizajnu mnogih modela, kao što su S-Max, Mondeo. Veći angažman imao sam na vanjskom dizajnu novog Forda Ka, a posljednji predstavljeni auto na kojem sam radio je Focus karavan', rekao je Di Buduo. Za novi Focus, mnogi misle kako je dizajniran u Americi. 'Ne, dizajniran je u Europi, no dizajniran je da bude automobil za cijeli svijet, da bude uspješan i u SAD-u, i u Europi i u Aziji', rekao je Di Buduo.

Di Buduo je automobilski dizajn zavolio zahvaljujući modelima iz 60-ih i 70-ih godina. 'Jedan od njih je Lamborghini Countach kojeg je dizajnirao Gandini.' Iako smo bili znatiželjni, Andrea, očekivano, nije mogao pričati o aktualnim zadacima u Fordu. 'Ne, to je apsolutno zabranjeno i ne mogu ništa reći. Imamo sjajne planove, to je sve što mogu reći.' 

'Automobil predstavlja sreću i želju za životom'

Paolo Martin, legenda automobilskog dizajna, čiji portfolio sadrži remek djela poput Ferrari Modula, Rolls Royce Camargua (Kamarga) ili Bugattija PM1, govori nam o svojoj naj-kreaciji. 'Recimo da najvažniji automobil možemo prevesti kao onaj koji mi je pružio najveće zadovoljstvo, onaj kojeg smatram svojim najdražim djetetom. Bio je to Dino Berlinetta jer je to prvi automobil koji sam napravio. Imao sam 23 godine i nacrtao sam ga kod kuće, napravio sam model kod kuće i sjećam ga se kao prve ljubavi. Taj automobil je bio i ostao moja prva ljubav, iako je Modulo bio mnogo uspješniji', rekao je Martin.

Jedan je novinar iz francuskog časopisa o automobilima, davno napisao kako je taj automobil jedan od najljepših predmeta koje je čovjek stvorio, jer predstavlja sreću i želju za životom. 'To je bila njegova definicija. Za mene je to bila predivna stvar. Ja sam sretan kad se igram jer ovo što ja radim nije posao nego igra. To je tajna koju bi danas mladi trebali naučiti, ne patiti zbog posla nego se igrati', rekao je.

Jer igra uvijek rezultira nečim novim, kreativnim, zanimljivim. Prema onome što smo vidjeli na konferenciji, smatramo kako hrvatski dizajneri imaju smisla za tu igru. I Andrea je, na kraju konferencije, izrazio svoje zadovoljstvo viđenim radovima. 'Vidio sam ih jučer. Ocjenjivali smo radove i izabrali pobjednika. Vidimo mnogo potencijala u hrvatskim dizajnerima iako Hrvatska nema auto industriju', rekao je di Duduo. 'Mislim da su radovi sjajni. Imate mnogo talenta, treba ustrajati na studiranju dizajna pa ćemo vidjeti u budućnosti', dodao je.