Audi novi Q7 naziva najlakšim automobilom u svojoj klasi, a konkretnije izvedba s 3.0 TDI motorom teži 1995 kg. Također, novi je Q7 oko 26% ekonomičniji od svog prethodnika, a "mršavljenje" je rezultat upotrebe modificirane MLB platforme i lakše šasije koju pretežito čine čelik visoke čvrstoće i aluminij. Nadalje, oko 70 kg je lakša karoserija, samo aluminijska vrata su lakša za 24 kg, a tu je alumnijski poklopac motora itd.
Nova će generacija imati koeficijent otpora zraka 0,32, a dimenzije mu iznose 5050 x 1970 x 1740 mm, dok mu je međuosovinski razmak dugačak 2990 mm. Drugim riječima, novi je model 37 mm kraći i 15 mm uži od prethodnika, no unatoč tim minimalno manjim dimenzijama proizvođač tvrdi kako je ponuda prostora u unutrašnjosti povećana. Tome svjedoči dodatnih 21 mm prostora između prednje i stražnje klupe, kao i 41, odnosno 23 mm dodatnog prostora za glavu sprijeda i otraga.
Poput svog prethodnika novi Q7 će imati tri reda sjedala, a sredi i posljednji se mogu preklopiti u ravnu podnicu. Što se zapremine prtljažnika tiče, ona ovisno o trenutnom položaju sjedala može iznositi između 295 (7 sjedala), 890 (5 sjedala), odnosno 2075 l (2 sjedala).
Unutrašnjost će se također moći pohvaliti novim audijevim kokpitom predstavljenim u trećoj generaciji modela TT s posljednjom inačicom MMI infotainment sustava. Ovo je rješenje odgovorno za daljnje uklanjanje prekidača i pojednostavljivanje korištenja automobila i raznih sustava. Za ljubitelje dobrog zvuka treba spomenuti kako će se u ponudi nalaziti dva audio sustava, standardni Bose i skuplji Bang & Olufsen Advanced Audio System s 23 zvučnika ukupne snage 1920 W.
Dakako, to je samo dio bogate standardne i opcijske infotainement opreme koju će kupci moći izabrati uz ovaj automobil.
Što se tiče eksterijera tu velikih novosti nema jer su se audijevi stručnjaci odlučili nastaviti s dosadašnjim dizajnom pa novi Q7 možemo opisati kao "isklesanijm" automobilom u odnosu na prethodnika, dakle s definiranijim linijama. Sve u svemu slično nedavno redizajniranom Q3. Kupcima će na izboru stajati ksenonska, LED i matrix LED prednja svjetla, a sva će biti uparena i s LED svjetlima za dnevnu vožnju.
Puno važnije je pitanje ponude motora koju će otvoriti 3.0 TDI V6 snage 200 kW, odnosno 272 KS i najvećeg okretnog momenta od 600 Nm, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 6,3 sekunde i najveću brzinu od 234 km/h. Istodobno taj će Q7 prema tvorničkim podacima imati prosječnu potrošnju od 5,7 l/100 km te ostvarivati emisiju ugljičnog dioksida od 149 g/km.
Kasnije bi se ponudi trebala pridružiti i slabija Ultra izvedba istog motora snage 160 kW, odnosno 218 KS i najvećeg okretnog momenta od 500 Nm.
Nadalje, u ponudi će se nalaziti i 3.0 TFSI V6 snage 245 kW, odnosno 333 KS i najvećeg okretnog momenta od 440 Nm. Ova će izvedba do 100 km/h ubrzati za 6,1 sekundu i dosegnuti najveću brzinu od 250 km/h uz prosječnu potrošnju goriva od 7,7 l/100 km te emisiju ugljičnog dioksida od 179 g/km. Ovi V6 motori će biti upareni s 8-stupanjskim mjenjačima.
Na pojedinim će tržištima (navodno pojedinim azijskim i američkom) biti dostupan i 4-cilindrični 2,0-litreni TFSI snage 185 kW, odnosno 252 KS i najvećeg okretnog momenta od 370 Nm.
Ipak, najvažniju novost u ponudi čini e-tron quattro plug-ih hibridna verzija čija će ukupna snaga iznositi 275 kW, odnosno 373 KS i najveći okretni moment od 700 Nm. Riječ je o prvom audijevom dieselskom plug-in hibirdu za kojega tvornički podaci kažu kako će mu se prosječna potrošnja kretati oko 1,7 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida oko 50 g/km. Električna će mu se autonomija kretati oko 55 km.
Konkretnije, Audi Q7 e-tron će dakle pokretati 3.0 TDI snage 190 kW i električni motor snage 94 kW koji će biti ugrađen u 8-stupanjski Tiptronic mjenjač, a tu su i litij-ionske baterije (17,3 kWh) Za ubrzanje do 100 km/h će mu navodno trebati 6 sekundi u hibridnom načinu rada, odnosno 6,1 u električnom. Ova će izvedba kupcima postati dostupna nedugo nakon konvencionalnih, a bit će standardno opremljena quattro sustavom pogona na sva četiri kotača.
Prve isporuke novog Q7 u Njemačkoj će krenuti ovog ljeta, a knjiga narudžbi će biti otvorena u proljeće. Cijene kreću od 61.000 Eura. Službena premijera ovog automobila će se održati na detroitskom NAIAS-u sljedećeg mjeseca.
Više o automobilima potražite na AUTONET.HR
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.