Najprodavaniji model s oznakom četiri kruga, Audi A4 upravo je postao još ljepši. Nova tehnološka rješenja za još nižu potrošnju, bolju voznu dinamiku i naprednije infotainment opcije, uz još atraktivniji dizajn automobila pravi su odraz filozofije ovog brenda.


Najmanja limuzina u ponudi njemačkog proizvođača, A4, već je 39 godina najprodavaniji Audijev automobil i upravo ulazi u osmu generaciju postojanja. Poznati njemački brend do sada je prodao čak 10 milijuna ovih modela. A4 je automobil koji je istovremeno elegantan, sportski i ugodan za vožnju a sada je novim dizajnom postao još jasnije definiran i estetski privlačan i prepoznatljiv od prvog do posljednjeg modela.

Vezani članci Slika nije dostupna Već je 20 godina prošlo od prvog RS modela Slika nije dostupna Audi iznenadio posjetitelje Frankfurt Motor Showa konceptom zvanim Nanuk

Novi dizajn automobila dodatno naglašava uzdužne linije na prednjem kraju. Poklopac motora je nagnut po većim lukom, gornji uglovi rešetke hladnjaka su suženi, a na površini rešetke protežu se Audijevi prstenovi u trodimenzionalnoj izvedbi. Rešetka je obojana u sivu boju dok je na 6-cilindričnim modelima ista u sjajno crnoj boji (S line paket za vanjski izgled također uključuje sjajno crnu rešetku hladnjaka). Redizajnirani branici trenutačno su uočljivi po elegantnijim gotovo romboidnim usisnicima zraka dok će A4 All-road quattro biti prepoznatljiv po horizontalnim kromiranim umetcima na rešetci hladnjaka kao i okruglim maglenkama.

Stražnji svjetlosni sklopovi svojim dizajnom prate izgled prednjih svjetala a u kombinaciji s Xenon plus svjetlima dolaze s trakama LED svjetala. Stražnji branik s difuzorom također je redizajniran a ispušni sustav kao i inače završavati će s dvije ispušne cijevi.

Kupci će na odabir imati 15 boja karoserije uključujući i četiri nove nijanse. Limuzina i Avant moći će se naručiti i sa S-Line paketom, dok se za Avant također može naručiti i krovni spojler. Ono što se najmanje promijenilo u odnosu na prethodnu generaciju su dimenzije automobila koje se razlikuju tek za nekoliko milimetara.

Unutrašnjost nove generacije A4 modela također se okoristila određenim poboljšanjima. Audi kupcima nove generacije A4 nudi širok raspon novih upravljača s kromiranim umetcima i umetcima visokog sjaja, kožni upravljač također će dolaziti s ravnim donjim rubom.

Infotainment sustav uključuje osam zvučnika koji dolaze kao dio standardne opreme a uz opcionalni MMI Navigation Plus sustav kupac dobiva veliki hard disk, ekran u boji, 3D grafiku i DVD player. Glasovno upravljanje još je jedna novost u ovom sustavu. MMI Navigation Plus sustav donosi i Bluetooth povezivost, Google tražilicu kojom se također može glasovno upravljati, Google Earth i Google Street View. Osim toga, ovaj sustav nudi i razne prometne informacije i obavijesti o stanju na cestama, gužvama i slično. WLAN hotspot omogućava putnicima da surfaju internetom i šalju elektroničku poštu sa svog mobilnog uređaja.

Interijer S-Line sportskog paketa dolazi u crnoj boji koji je ukrašen visoko-kvalitetnim aplikacijama kako bi se razbila monotonija i dodao elegantan dojam. 18-inčni kotači ili opcionalni 19-inčni kotači kao i S-Line sportski ovjes koji snižava automobil za 30mm zaokružuju ovaj paket opreme. Daljnje individualizacijske opcije dakako su na raspolaganju u sklopu Audi Exclusive programa.

Sada se okrećemo prostoru u unutrašnjosti automobila (što je po nama česta boljka A4 linije). Prtljažnik u A4 limuzini ostao je isti sa zapremninom od 480 litara (962 litre sa spuštenim stražnjim sjedalima). A4 Avant i All-road quattro nude prtljažni prostor zapremnine 490 odnosno 1.430 litara pri čemu Audi uz ova dva modela nudi opcionalni električki upravljani poklopac prtljažnika.

Novi pogonski sklopovi za A4 liniju postavljaju nove standarde u pogledu snage i potrošnje. Potrošnja goriva pala je za 11 posto unatoč povećanju snage i okretnog momenta kod većine agregata. Kod kupnje limuzine i karavana kupac može birati između šest TDI varijanti i četiri benzinske varijante te čak 23 moguće kombinacije motora i tipa prijenosa. Sve pogonske jedinice opremljene su superpunjačem i sustavom direktnog ubrizgavanja a Start/Stop sustav dio je standardne opreme uz sve modele u ponudi.

Najekonomičnija varijanta dolazi u obliku 2.0 TDI motora sa 136 KS koji u Audi A4 limuzini troši tek 4.2 l/100km uz emisije CO2 od 112 g/km. Novi A4 2.0 TDI sa 163 KS uspijeva preći 100 km na 4.4 litre goriva dok emisije C02 iznose 115 g(km. Oba motora dostupna su kod karoserijske izvedbe s četiri vrata i karavanske izvedbe. Tu su još dva 4-cilindrična dizelska agregata, sa 120 i 177 KS. Ovi se motori mogu naručiti i za All-road quattro model osim početnog najslabijeg motora.

Dvije V6 TDI jedinice zaokružuju ponudu dizelskih agregata. 3.0 TDI sa 204 KS (koji nije dostupan sa All-road quattro modelom) najučinkovitiji je 6-cilindrični motor u svojoj klasi. U A4 limuzini ovaj agregat troši samo 4.9 l/100km. Druga varijanta donosi 245 KS.

Benzinski agregati u ponudi s A4 modelskom linijom također neće razočarati. Nova zvijezda TFSI obitelji je novi 1.8-litreni motor koji će biti dostupan sa limuzinom i Avant modelom. Ovaj 4-cilindrični turbo motor dostavlja sportske performanse sa izlaznom snagom od 170 KS i 320 Nm. Prosječna potrošnja kod limuzine kreće se oko 5.6 l/100km a emisija C02 iznosi 134 g/km. Time novi benzinac nudi smanjenje potrošnje goriva od 19 posto u odnosu na svog prethodnika. Motor je 3.5 lakši od prethodnika a unutarnje trenje također je drastično smanjeno.

Najslabiji benzinac u ponudi je 1.8 TFSI sa 120 KS. 2.0 TFSI kao jedini benzinski motor koji je dostupan u modelu A4 allroad quattro dostavlja 211 KS a najjači benzinski agregat u ponudi, 3.0 TFSI, dolazi u dvije varijante. U A4 modelu V6 motor, koji će doći nešto kasnije, dostavlja 272 KS. Audi S4 koji je dostupan kao limuzina i karavan, koristi najjači agregat u ponudi, 3.0 TFSI sa 333 KS i 440 Nm okretnog momenta. Prosječna potrošnja kod karoserijske inačice sa četiri vrata iznosi 8.0 l/100km i nudi doista impresivne performanse – od 0-100 km/h ubrzava za 5 sekundi i postiže elektronički limitiranu maksimalnu brzinu 250 km/h.

6-stupanjski ručni mjenjač dolazi kao dio osnovne opreme kod A4 i A4 Avant modela s pogonom na prednje kotače, a većina varijanti dolazi s varijabilnim multitronic prijenosom koji se nalazi na popisu dodatne opreme. Verzije s pogonom na sva četiri kotača dolaze s ručnim mjenjačem (kao u slučaju 2.0 TDI motora sa 177 KS) ili 7-stupanjskim S-Tronic mjenjačem. A4 All-road quattro koristi ručni mjenjač a S Tronic moguće je naručiti neovisno o izboru agregata.

Sve tipove prijenosa odlikuje lagan i precizan rad, visoka učinkovitost i širok raspon prijenosnih omjera pri čemu duži prijenosni omjeri u višim brzinama smanjuju potrošnju goriva dok kraći omjeri u nižim brzinama povoljno utječu na voznu dinamiku.

Quattro stalni pogon na sva četiri kotača dolazi kao dio osnovne opreme s A4 All-road quattro modelom, a dostupan je i s A4 i A4 Avant modelom počevši od 2.0 TDI motora sa 143 KS. A4 modelska linija u ovom slučaju koristi središnji diferencijal s automatskom blokadom. Pri normalnoj vožnji isti prvo prenosi snagu na stražnje kotače u omjeru od 40/60. Ako se ukaže promjena, preraspodjela se odvija u najkraćem mogućem vremenu.

Kod V6 Quattro modela Audi nudi sportski diferencijal koji radi s maksimalnom preciznošću i nudi visoki stupanj prianjivosti u vožnji kroz zavoje. Ova visoko-kvalitetna komponenta aktivno raspodjeljuje snagu između stražnjih kotača prema potrebi.

Šasiju nove generacije A4 modela karakterizira sportska preciznost, visoka razina udobnosti i nenadmašna sigurnost. Nosači ramena stražnjeg ovjesa i amortizeri dodatno su poboljšani u odnosu na prethodnu generaciju. Većina komponenti prednjeg i stražnjeg ovjesa izrađena je od aluminija.

Još jedna tehnološki napredna komponenta na račun koje A4 ima poseban status u svojoj klasi je i Audi Drive Select. U osnovnom paketu, vozač može promijeniti karakteristike ubrzanja, prijenosne omjere kod automatskog mjenjača, i rad klima uređaja odabirom jednog od četiri načina rada: Comfort, Auto, Dynamic i Efficiency. Ako je automobil opremljen navigacijskim sustavom, uključena je i dodatna 'Individual' opcija.

Svi A4 modeli s prednjim pogonom imaju ESP (Electronic Stability Program) sa elektroničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Pri dinamičnijoj vožnji ovaj sustav dodatno poboljšava upravljivost na način da automatski aktivira minimalnu primjenu kočnica na prednji kotač koji gubi kontakt s površinom u zavoju.

Veliki ventilirani kočioni diskovi na prednjim i stražnjim kočnicama omogućavaju izvrsnu zaustavnu moć. Svi A4 modeli s proizvodne trake silaze sa elegantnim aluminijskim naplatcima. Ovisno o tipu motora, naplatci dolaze u dimenzijama od 16 do 17 inča omotani gumama dimenzija 205/60 i 225/50. Audi A4 3.0 TFSI dolazi sa 18-inčnim naplatcima i gumama dimenzija 245/40. Na popisu dodatne opreme nalaze se i 19-inčne opcije sa 255/35 gumama.

Od zanimljive dodatne opreme možemo spomenuti podesivi tempomat koji A4 drži na jednakoj udaljenosti od vozila ispred pri brzinama od nule do 200 km/h. U slučaju rizika od sudara, pri brzinama do 30 km/h elektronički sustav će automatski aktivirati kočnice. Tu je zatim i Active Lane Assist koji radi pomoću kamera koje prate da se vozilo kreće unutar oznaka te također i radi male korekcije upravljača ako je isto potrebno. Side Assist radarom prati udaljenost Audija od vozila koja se kreću iza i upozorava na vozila u mrtvom kutu.

Sada ostaje za vidjeti kako će kupci reagirati na novi Audi A4 jer se u toj klasi nalazi i novi BMW serije 3 koji je nama, prvenstveno zbog pogonskih agregata, bolja opcija.
 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju