Nakon LED tehnologije, laserska svjetla sljedeći su logičan korak u razvoju svjetala za primjenu u automobilskoj industriji, a uz BMW u igru se uključio i Audi.


Još 2008. godine, Audi R8 bio je prvi proizvodni automobil na svijetu koji je dolazio opremljen sa svjetlosnim sklopovima u potpunosti izvedenim u LED tehnologiji. Nakon toga, 2012. godine, uslijedili su dinamični indikatori za promjenu smjera. Ovih dana, brend s četiri prstena opet uvodi inovacije u industriju sa svojim R8 LMX modelom, laserska duga svjetla (Matrix LED).

Vezani članci Slika nije dostupna Audi redizajnirao A3 Sportback Slika nije dostupna Za kraj ljeta - Audi RS5 kabriolet

S novim laserskim dugim svjetlima, jedan laserski modul u svakom svjetlosnom sklopu stvara snop svijetla koji je duplo veći tj. duži od onoga LED svjetala. Svaki modul sastoji se od četiri laserske diode visoke snage. Promjera tek 300 mikrometara, ti moduli stvaraju plavu lasersku zraku valne dužine od 450 nanometara. Pretvarač zatim pretvara tu lasersku zraku u bijelo svjetlo temperature 5.500 kelvina što je idealno za ljudsko oko i omogućava vozaču da lakše prepoznaje kontraste te ne izaziva umor.

Lasersko svjetlo, koje je aktivno pri brzinama od 60 km/h i više, nadomještava rad LED dugih svjetala u R8 LMX te značajno povećava vidljivost i sigurnost. Inteligentan sustav koji se temelji na radu senzora i kamera prepoznaje druge sudionike u prometu i aktivno prilagođava snop svjetala da isti ne zahvati druge sudionike i ometa ih u vožnji.

Audi R8 LMX dostupan je kao coupe s limitiranom serijskom proizvodnjom od 99 jedinica. Sa 570 KS i 540 Nm okretnog momenta, njegov 5.2-litreni V10 motor od 0-100 km/h ubrzava za samo 3.4 sekunde. Maksimalna brzina je 320 km/h dok prosječna potrošnja goriva iznosi 12.9 litara na 100 km uz 299 g CO2 po kilometru.

7-stupanjski S-Tronic mjenjač šalje snagu preko quattro stalnog pogona na sva četiri kotača na podlogu. 19-inčni kotači iza sebe skrivaju karbon-keramičke kočnice promjera 280 mm sprijeda dok iza ekskluzivnih dizajnerskih naplataka sjaje crvena anodizirana kočiona kliješta. Audi R8 LMX na prednjem kraju podlogu dotiče preko 235/35 R19 guma a na stražnjem preko 305/30 R19 guma.

Nakon LED tehnologije – stižu nam laserska svjetla

Nov top model također odaje i upečatljiv vizualni dojam s Audijevom ekskluzivnom bojom karoserije Ara Blue s kristalnim efektom. Veliki, fiksni stražnji spojler poboljšava stvaranje potisne sile na stražnju osovinu. Poput prednjeg spojlera, krilaca, pokrova za kućište motora, kućišta vanjskih retrovizora, bočnih otvora za zrak, i stražnje krilo i difuzor izrađeni su od CFRP-a ili karbonom ojačane plastike u mat obradi.

Dinamične linije prenose se i u crni interijer vozila koji je također obogaćen elementima u plavoj boji. Sklopiva sportska sjedala presvučena su u Nappa kožu i ukrašena prošivima u romboidnom obliku u Sepang Blue boji dok prošivi u istoj plavoj nijansi stvaraju dodatan kontrast i na ručici ručne kočnice, na središnjem grebenu, upravljaču i komandnoj ploči.

Audi R8 LMX u prodajne salone stiže u ljeto pri početnoj cijeni od 210.000 eura u Njemačkoj.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju