Aston Martin je potvrdio da Lagonda, koncept koji je bio prikazan na auto showu u Ženevi 2009. godine, kreće u serijsku proizvodnju.


'Lagonda je luksuzni automobil budućnosti',' rekao je izvršni direktor Aston Martin Lagonda projekta, dr. Ulrich Bez. 'Kombinacija potpune iskoristivosti, novog oblika i s inovativnim tehnološkim riješenjima i materijalima'.

Vezani članci Slika nije dostupna Aston Martin sprema novi 'superautomobil' Slika nije dostupna Red Bullov cestovni model stiže 2018.

Lagonda kreće u proizvodnju te će proizvodni model ostati vjeran izvornoj viziji koncepta, luksuznom SUV-u s pogonom na sva četiri kotača. Pod upravljačkom palicom dr. Beza, Lagonda će dovesti ovaj spoj perfomansi i luksuza na nova tržišta i nova područja diljem svijeta.

Ne samo da će se pridružiti postojećoj prisutnosti Aston Martina na njegovim izvornim tržištima već će jedinstven karakter ovog novog automobila pomoći ovoj tvrtci da se proširi na čak 100 novih područja diljem svijeta i poveća doseg svoje linije automobila na sasvim nove kategorije kupaca, a posebno će biti usmjereni na tržišta poput Kine, Rusije i Bliskog Istoka gdje su luksuzni SUV-ovi vrlo popularni.

Kada je predstavljen na ženevskom auto showu 2009. godine, Lagonda koncept dočekan je s relativno mlakim reakcijama, a mnogi kritičari najviše su prigovora imali u vezi stilističkih karakteristika i to do te mjere da je David Richards, predsjednik upravnog odbora Aston Martina, odustao od planova za serijsku proizvodnju koncepta.

Međutim, Bez je poništio njegovu odluku, ali je i dao određene naznake da će Lagonda najvjerojatnije biti redizajnirana da poprave reakcije kod publike. Bez je također natuknuo da bi se Lagonda mogla proizvoditi u suradnji s još jednim proizvođačem, favorit u ovoj priči je Mercedes-Benz, obzirom da se Lagonda koncept temelji na GL-klasi njemačkog proizvođača.

Ono što je ključno jest da će brend omogućiti razvijanje alernativnih riješenja za pogonske sustave uključujući i 'flexfuel', dizelske i hibridne sustave s niskim emisijama štetnih plinova. Lagonda će tako utjeloviti križanje vrhunske izrade, dizajna i tehnoloških riješenja i vrlo poznate Aston Martinove stručnosti u pogledu visokih performansi.

Masivni 22-inčni kotači i isklesana karoserija nude iznimno visok položaj u odnosu na tlo, a V12 motor koji pogoni koncept proizvodi snagu koja se prenosi na sva četiri kotača. Svrha Lagonde jest ulazak na tržište s modelom jedinstvenih performasni i avangardnog luksuza, automobilom koji spaja iznimne sposobnosti s nemjerljivom elegancijom, kako izvana tako i iznutra.

'Aston Martin automobil je autentičan, izvorno sportski automobil', rekao je dr. Bez, 'ali Lagonda je nešto drugačije, sasvim novi proizvod koji će doseći nova tržišta. Lagonda će stvoriti novu vrstu odnosa s kupcima, tako što će usaditi duh putovanja, pustolovina i stila u jedinstven i izvanredan paket'.

Povratkom Lagonde, Aston Martin ispunjava dugogodišnju viziju. Moderno doba za Aston Martin počelo je 2001. godine s lansiranjem V12 Vanquisha i izgradnjom nagrađivane središnjice u Gaydonu u Warwickshireu 2003. godine.

U godinama koje su uslijedile Aston Martin je lansirao četiri nova modela koji su postali vodeći modeli u svojoj klasi, te je vratio u život GT kategoriju i redefinirao estetska načela dizajna automobila. Aston Martinova nagrađivana linija proizvoda, DBS, DB9, Vantage. Rapide i nadolazeći One-77, samo su neki od najljepših high-performance automobilab ikada napravljenih, uglađeni i vrhunski izrađeni te vrlo, vrlo dobro projektirani.

Kada je Porsche izbacio model Cayenne svijet je bio šokiran i pomalo skeptičan kako će se taj model pokazat na tržištu. Sada već znamo da je Cayenne napravio ogroman uspjeh te ako gledamo taj primjer onda i za Lagondu ima mjesta. Mi bi rađe da se Aston Martin i Lagonda bave isključivo sportskim automobilima... ali, kao što vidimo iz primjera Porschea, tržište za ovakve automobile postoji, a novci se samo trebaju pokupiti!

Lagonda: Jeste li znali?
– Lagonda je osnovana 1899. godine
– Lagonda je s proizvodnjom automobila krenula 1909. Godine
– 1910. godine Lagonda je počela izvoziti svoje automobile u Rusiju
– Lagonda osvaja Le Mans 1935. godine s olakšanom verzijom M45
– Aston Martinov David Brown kupio je englesku tvrtku Lagonda 1947.
– 2009. Lagonda je proslavila stoljeće proizvodnje automobila