Prošlog mjeseca serijski Amarok započeo je svoj neizvjestan put svjetskom prezentacijom koja je održana u Austriji i Slovačkoj. Tamo smo saznali i zašto se Volkswagen odlučio na ovaj vrlo hrabar korak. 'Upravo u segmentu jednotonskih Pick-Upova zabilježen je veliki rast prodaje. Od toga želimo profitirati prvenstveno na južnoameričkom tržištu, a Pick-Up zatvara rupu u ponudi Volkswagena', ističe Uwe Rehpenning, voditelj projekta Amarok. Amarok je predstavljao vrlo velik izazov za Volkswagen. Većina automobila danas dijeli platforme i komponente te se prilikom razvoja ne kreće od nule. U slučaju novog Volkswagenovog Pick-Upa, napravljeno je upravo suprotno, krenulo se od nule.
Pročitajte i ovo
Nadzirao sveobuhvatne promjene
Preminuo nekadašnji direktor automobilskog diva: "Postavio je temelje uspjeha"
Godina tigra
Na hrvatske ceste stigao je jedan malo drukčiji tigar
'Ovo je potpuno novi projekt u Volkswagen koncernu. Ovaj automobil je zasnovan na principu klasične šasije što je novost u našoj obitelji. I karoserija automobila te motori za ovaj proizvod su potpuno novorazvijeni', dodaje Rehpenning. S Amarokom Volkswagen ulazi u arenu u kojoj dominiraju japanski i američki proizvođači. Jasno je, da bi uspjeli, moraju ponuditi više od konkurencije. U Volkswagenu su pokušali kombinirati sve najbolje osobine različitih Pick-Upa u jednom automobilu. Amarok stoga nudi najveću nosivost u klasi, jedini ima teretni prostor u kojeg Euro paleta stane i poprečno, a uz pouzdanost i robusnost nudi i tipične europske vrijednosti, brigu za okoliš i malu potrošnju. Tu je i novi pogonski koncept.
'Ukupno nudimo tri pogonske varijante. Imamo 4x2, te 4MOTION u dvije izvedbe, kao izvedbu s uključivim pogonom na sve kotače i izvedbu sa stalnim pogonom na sve kotače', kaže Rehpenning. Upravo sa stalnim pogonom na sve kotače, Volkswagen želi privući što više europskih kupaca. Smatraju kako ova izvedba nudi idealan kompromis između cestovnih i terenskih mogućnosti. Za ekstremne poduhvate, Amarok nudi i redukciju mjenjača, blokadu stražnjeg diferencijala te elektronske sustave poput pomoći za kretanje na uzbrdici, pomoći za spuštanje te offroad ABS sustava.
Za pogon su na europskom tržištu zadužena dva motora. Oba TDI-a imaju dvije litre, slabiji razvija 122 konja, dok snažniji, uz dva turbo punjača, mobilizira 163 konja i 400 Njutonmetra okretnoog momenta. Uz to, potrošnja uz umjerenu vožnju ne prelazi osam litara. Slabiji je TDI još štedljiviji te zahvaljujući njemu Amarok postaje prvi Pick-Up s manje od 200 grama ugljičnog dioksida na 100 kilometara. Prvi njemački Pick-Up zaista je uzeo najbolje od svojih konkurenata, a da će se Volkswagenu isplatiti pokazuju i prvi dobri prodajni rezultati u Južnoj Americi gdje je već naručeno 25 tisuća vozila. Cijene za hrvatsko tržište još nisu definirane, no recimo kako u Njemačkoj Amarok s pogonom na dva kotača stoji 26 tisuća eura, dok za 4x4 verziju treba nadoplatiti još pet tisuća. U Europi prodaja počinje krajem ove godine, a u hrvatsku Amarok s tri razine opreme stiže tijekom prosinca. Japanci su već sigurno taj datum debelo podcrtali u kalendarima.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.