Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Iz Alfa Romea ovih je dana stigla potvrda da je 4C uspio proći krug na zloglasnom Nurburgringu za 8 minuta i 4 sekunde.


Proizvođači automobila diljem svijeta odabiru upravo Nordschleife za testiranje i daljnji razvoj svojih automobila obzirom da upravo ovaj zeleni raj, ili pakao, kako ga većinom zovu, nudi jedinstvenu konfiguraciju i izmjenu sporih i brzih zavoja kao i ravnice i nagibe kojima je upravo ta staza savršen testni poligon za određivanje održivosti raznih projekata i tehnologija.

Vezani članci Slika nije dostupna 918 Spyder osvaja Nurburgring Slika nije dostupna Fenomenalni Aston Martin V12 Vantage GT3

Ukratko, ''Zeleni pakao'' i u ovom se slučaju pokazao kao idealno mjesto za testiranje performansnog potencijala Alfa Romeo 4C sportskog automobila. Nova Alfa Romeo 4C prošla je legendarni Nordschleife na povijesnoj trkaćoj stazi Nurburgring u Njemačkoj za rekordnih 8 minuta i 4 sekunde što je najbrže vrijeme u klasi automobila s motorima izlazne snage do 250 KS a vrlo blizu vremenima kakva postižu čistokrvni sportski automobili daleko više cijene i veće izlazne snage. Vozač, inače novinar i stručnjak za Nordschleife stazu, Horst von Saurma bio je za upravljačem i očigledno je izvukao iz 4C sve što je mogao postigavši 12. rujna ovakvo rekordno vrijeme po krugu.

Kakve točno performanse možemo očekivati od Alfe Romeo 4C? Za ubrzanje od 0-100 km/h potrebno joj je 4.5 sekundi, maksimalna brzina iznosi gotovo 260 km/h, sile tijekom kočenja dosežu i 1.2G dok su iste tijekom lateralnog ubrzanja također preko 1.1G. Dakle, 4C doista opravdava svoje mjesto u klasi čistokrvnih sportskih automobila. A optimalna raspodjela mase od 40:60 u korist stražnje osovine uz omjer mase i snage od preko 250 KS po toni još su jedan dokaz da su ovo vrijednosti dostojne i pravog superautomobila.

Osim izvanredne agilnosti i prianjivosti na površinu, veliku ulogu u ostvarivanju ovakvih sjajnih performansi svakako ima turbo benzinski motor zapremnine 1.750 cc koji dostavlja maksimalnih 240 KS. Najnovija generacija 'ALFA TCT' mjenjača s dvije spojke i napredni Alfa D.N.A. selektor s novim 'Race' načinom rada potpomažu novom četverocilindričnom turbo benzincu s izravnim ubrizgavanjem da doista pruži maksimum kad se to od njega traži.

►►►   Tehnički podaci i foto galerija - Alfa Romeo 4C

Novi turbo motor s punjenjem pod tlakom do 200 bara i aluminijskim blokom postavlja nove rekorde u pogledu okretnog momenta i izlazne snage za motor obujma 'tek' 1.8 litara, s preko 200 Nm po litri zapremnine i 137 KS po litri zapremnine, dok se maksimalna izlazna snaga od 240 KS nudi pri 6.000 o/min. Maksimalan okretni moment od 350 Nm osigurava izvanrednu elastičnost i sportski osjećaj u vožnji obzirom da je isti na raspolaganju u rasponu od 2.100 do 4.000 o/min s 80% okretnog momenta raspoloživog već od niskih 1.800 o/min.

Još su neki čimbenici doprinjeli ovakvom izvrsnom rezultatu Alfa Romeo 4C-a na Nurburgringu a jedan od važnijih svakako je odabir posebnih Pirelli P Zero Trofeo guma, najperformansnije verzije Pirelli P Zero linije pneumatika.

Očigledno je da je Alfa Romeo 4C u istom rangu s nekim od ponajboljih sportskih automobila a talijanski brend na to je imao reći sljedeće: ''...performanse 4C-a mogu se mjeriti s vremenima koja postavljaju sportski automobili daleko veće cjenovne kategorije i s jačim motorima.''
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.