Loš imidž iz prošlosti i predrasude omogućavaju vam da uz malo truda pronađete elegantnu talijansku sportsku limuzinu "za šaku eura"


Kada se 1997. godine pojavila na tržištu, Alfa Romeo 156 bila je jedan od najprivlačnijih automobila na cesti, naravno računamo li tu modele dostupne običnim smrtnicima. Ovjenčana je i titulom europskog automobila godine, a njezin dizajner Walter da Silva na krilima tog uspjeha sagradio je respektabilnu karijeru.

Vezani članci Slika nije dostupna Sjećate se ovih konceptnih automobila? Gdje su nestali i u što su se pretvorili... Slika nije dostupna Automobilske predrasude - što ljudi misle o vama ako vozite BMW, Fiat ili Hondu?

Ljepota ima i svoju cijenu, pa je tako u okvirima klase, posebno iz današnje perspektive, 156-ica prilično škrta kada je riječ o prostoru, ali to vraća vozačkim zadovoljstvom.

Ponuda motora solidna je, a praktično svi osiguravaju dobre performanse. Vrlo su česti primjerci s 1,9-litrenim turbodizelašem JTD koji u prvoj generaciji razvija 105 ili 115 KS, ovisno o godištu. Kod njih treba posebno pripaziti na kilometražu koja je često "skidana", posebno kod modela uvezenih sa zapadnih tržišta.

Benzinska ponuda na tržištu rabljenih uglavnom se svodi na motore 1,8 i 2,0 Twin Spark, koji se odlikuju dobrim performansama i relativno niskom potrošnjom. Njihov je najveći problem dobro poznata Alfina boljka – varijator faze – čija zamjena nije nimalo jeftina.

Rijetki su primjerci s 1,6-litrenim benzincem od 120 KS, kao i sa snažnim ali rastrošnim 2,5 V6 motorom od 190 KS. Ljubitelji rasnih sportaša od 2001. godine mogu uživati u 250 KS snažnom modelu GTA, kojih također nema previše u oglasnicima.

Najviše je problema s modelima iz prvih nekoliko godina, a nakon 2000. godine kvaliteta je poboljšana. Česti su problemi s prednjim ovjesom koji ispušta razne zvukove, što ne mora nužno značiti skupi kvar, ali svakako se prije kupnje treba savjetovati s mehaničarom – možda je dovoljno samo "dotezanje".

Elektronika također može biti "mušičava", posve u skladu s kućnom tradicijom. Zlobnici kažu da se alfisti ne zabrinjavaju dok se treća lampica na instrumentima ne upali.

Od 2003. na tržištu je redizajnirani model u koji se ugrađuje i dvolitreni benzinac s izravnim ubrizgavanjem (JTS), dok su turbodizelaši osnaženi. Manji 1,9 JTD razvija 140 KS, dok veći petocilindarski 2,4 JTD ima 175 KS, što ga čini pravom dizelskom "raketom". Osvježeni model bolji je i u statistikama kvarova. Model 156 prodavao se do 2005. kada je predstavljena nasljednica Alfa 159.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju