Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Novi praznik zahvatio Ameriku

Record Store Day - dan kad se slavi kupovina glazbe

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ono što je započelo kao promocijsko oruđe pretvorilo se u slavlje kulture odlaska u dućane nosača zvuka u SAD-u. U subotu 18. travnja više od tisuću specijaliziranih dućana i čak šesto glazbenika sudjelovat će u proslavi Dana glazbenih dućana (Record Store Day), što uključuje razne aktivnosti od pjevanja i sviranja unutar dućana do puštanja u prodaju najraznovrsnijih i ekskluzivnih glazbenih proizvoda.

'To je jednostavno eksplodiralo!', izjavio je Michael Kurtz iz Music Monitor Networka, koji organizira cijeli događaj. 'Jednostavno smo pogodili žicu. Prevelik broj ljudi je emotivno vezano za CD shopove i slične glazbene dućane. Navika odlaska u glazbeni dućan je nešto što se razvijalo desetljećima i ljudi se toga očigledno ne žele odreći. Uistinu nismo imali ideju da će se to pretvoriti u nešto tako masivno.' Dodao je Kurtz.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Slobodne vožnje po trkaćoj stazi Grobnik Auto Track Day Slika nije dostupna Modni spektakl Pariz počastio Zagreb luksuznim modnim pistama

Chris Cornell, Erykah Badu, Static-X, Queensryche, Del McCoury Band samo su dio poznatih glazbenika koji će zasvirati intimne sessione upravo u dućanima nosača zvuka, a tu su i različita natjecanja u kojima se čak mogu osvojiti gitare i Silversun Pickups magneti za električnu gutaru koje distribuira Brian May, guitarist grupe Queen.

Radiohead, My Morning Jacket, The Decemberists, Sonic Youth, Tom Waits, Bruce Springsteen, Bob Dylan i Leonard Cohen su pak među onima koji će posebno za Record Store Day objaviti koncertne DVD-e i posebno zapakirane albume u ograničenim nakladama. Sve aktivnosti se mogu pratiti na recordstoreday.com.

Prvi Record Store Day održan je prošle godine, a obilježio ga je nastup Metallice u dućanu Rasputin Music u San Franciscu. Naime prije dvije godine se dogodio dogovor između predstavnika udruženja američkih nezavisnih glazbenih dućana u Baltimoreu gdje su došli na ideju kako bi se druženje i organiziranje raznih svečanosti moglo događati svake godine u drugoj polovici travnja, a sve u svrhu zbijanja redova uslijed sve popularnijeg internetskog downloadinga i straha kako će odlazak po glazbu u glazbeni dućan u potpunosti zamijeniti odlazak u online shopping. 

Ove godine broj dućana uključenih u proslavu se udeseterostručio po riječima Michaela Kurtza. ‘Nekada je bilo pravo uživanje razmotavati velike postere i tražiti razne bonus stvarčice koje su se nalazile u vinilnim izdanjima. Ove godine taj osjećaj ponovno vraćamo u modu!’, izjavio je Kurtz.
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene