Don Kaćunko, zašto ste toliko oštro napali groznicu koja je stvorila oko dolaska U2-a na vašem blogu?
Pročitajte i ovo
Obavijest inspektorata
Povlače se jaja iz poznatog trgovačkog lanca: Nemojte ih jesti!
Intervju u 60 sekundi
Don Anđelko Kaćunko: Triput sam bio zaljubljen
Don Anđelko Kaćunko: Reagirao sam tako u prvom red radi napuhavanja tog spektakla, jer se činilo kao da sam Bog s neba dolazi i da će nam riješiti sve probleme, to mi je bio nekako poticaj da se na to osvrnem. Štoviše zato jer i sam Bono Vox za sebe kaže da je jednostavan obiteljski čovjek koji ne želi sebe isticati kao nekakvu karizmatičnu ličnost.
Ne mislite li da ste i vi pretjerano reagirali, ipak je to samo koncert?
Kaćunko: Pa je, ali danas i ne možete drugačije reagirati ako želite ljude potaknuti na razmišljanje, a posebno na akciju, onda ih se mora uzdrmati. Današnji čovjek oguglao je na sve poticaje i čula su umrtvljena, tako da je šok terapija jedina koja funkcionira.
Kako to da ste jednoj Nives Celzijus, čiji je život obilježen s mnogim skandalima, dali podršku kada je izlazila 'Gola istina', da bi na dolazak U2-a, čiji je frontmen kako ste i sami rekli, obiteljski čovjek, reagirali tako oštro?
Kaćunko: Treba razlikovati stvari. Ja sam dao podršku promjeni njezina stila života koja je istaknuta na kraju knjige u poglavlju 'Happy end', gdje je ona otkrila da se smirila i sve ono što je tražila po krivim putovima i životnim stranputicama, našla u obitelji. Moja podrška Nives Celzijus na promociji 'Gole istine' je bila u tom smislu, a ljudi to uglavnom povezuju s njezinom prošlošću.
A kako komentirate to što sada Nives u kolumni njemačkog Bilda daje savjete mladim djevojkama kako da zavedu nogometaša, da li je to isto dio 'Happy enda'?
Kaćunko: Pa znamo da je to 'žutilo' i kakav je Bild. To je tabloid i znamo koji je profil tog čitateljstva, prema tome ne treba se ništa čuditi. Jednostavno ne možete pisati za Bild kao što bi pisao netko za recimo Frankfurter Allgemeine Zeitung.'
Don Kaćunko, za Uskrs se farbaju jaja i jede se čokoladni zec. Možete nam objasniti koja je poveznica između Kristovog uskrsnuća, farbanih jaja i čokoladnog zeca?
Kaćunko: Poveznica je dakle ta što je Uskrsnuće povratak iz smrti, povratak u život, a jaje je simbol života, kao što je i zec u germanskoj mitologiji ili ovom našem kulturološkom okruženju. Tu je ta poveznica. A onda sve to se nekako ukrašava, uljepšava, kiti, garnira, i sva ta simbolika je u prilog slavljenju života. Tako da je nešto iz nekršćanskog okruženja ušlo u kršćansku civilizaciju.
Ali sigurno u doba Isusa Krista se nisu farbala jaja, a sasvim sigurno nije bilo niti čokolade.
Kaćunko: Da, naravno, to je sve došlo puno kasnije.Problem je jedino što se danas pažnja usredotoči na ono što je sekundarno, što je nebitno i onda se čovjek izgubi i zaboravi zašto se uopće slavi Uskrs. Ista stvar se događa i na Božić što znaju mediji dosta puta predbacivati, da su se blagdani komercijalizirali. Crkva naravno ističe ono što je sporedno, ali narod prihvaća i ovo drugo.
Recite nam Don Kaćunko, kada smo već skrenuli iz showbizz voda u one teološke, bi li se ja sada preko telefona vama mogao ispovjediti? Mogu li svećenici ispovijedati preko telefona, i ako ne, zašto?
Kaćunko: Pa to bi sigurno bilo jako praktično u jednom ovakvom slučaju, ali to je na žalost nemoguće. To je zato jer ispovijest spada u intimu i mora postojati stroga diskrecija. Preko telefona nikada u potpunosti nije isključena mogućnost prisluškivanja, i zato se to ne prakticira.'
Vratimo se na U2. Bili vi išli na koncert U2-a?
Kaćunko: Ne, ne bi išao jer sam uvijek alergičan kada se nešto napuhuje do ruba degutantnoga, što više jer su neki napisali da to neće biti pozornica, nego da će to biti crkva. Ja znam da su to pretjerivanja, a i poznato je da je nekima ta vrsta glazbe nadomjestak za religioznost, tako da izvođače doživljavaju kao nekakve svećenike, a sam koncert kao liturgiju. Nisu slučajni grafiti koje ispisuju fanovi po zidovima poput 'Bono je bog.
A znate li nekog svećenika koji će ići na koncert U2? Idu li svećenici uopće na rock koncerte?
Kaćunko: Pa sigurno će neki ići, ima ih koji su ljubitelji takve glazbe i neki od njih će sigurno ići. Ja nisam među njima, mene ne zanima ni Bono, ni Boney M, moji favoriti su BMV.'
BMV?
Kaćunko: Dakle to su: Bach, Mozart i Vivaldi.
Mislite li da bi prisustvo jednog svećenika na koncertu grupe poput U2 pridonijelo pozitivnijem imidžu crkve, koja je puno puta protiv skoro pa bilo čeka vezanog u showbizz ili rock'n'roll?
Kaćunko: Crkva je uvijek i samo protiv negativnog u svim pojavnostima u društvu i kulturnoj sceni, a ne apriori protiv svega. Mislim da je prisustvo svećenika na bilo kojem koncertu više davanje legitimiteta onom bendu na čiji koncert dolazi. Kao što sam ja bio na Thompsonu na primjer.
Na Thompsonov koncert ste išli znači da mu date podršku? Zašto?
Kaćunko: Pa sigurno, ja ga apsolutno podupirem. Pa zato što je sadržaj njegove djelatnosti BOD. To je kratica koju sam izmislio, i zato što je Thompson BOD, ja mu dajem puno bodova. BOD znači: Bog, obitelj, domovina. Thompson svojim nastupima promovira te vrijednosti, za razliku od drugih koji promoviraju sasvim druge vrijednosti, na žalost najčešće, kako sam ja nazvao 'nesveto antitrojstvo': seks, drogu i rock.
Pa kao objašnjavate onda da na Thompsonove koncerte dolaze ljudi s ustaškim obilježjima, čega na koncertu na primjer U2 sasvim sigurno neće biti, ako on promovira tako pozitivne vrijednosti?
Kaćunko: Na koncertu U2 nije potrebna organizirana provokacija, kao što su sigurno neki došli na Thompsonov koncert samo da bi provocirali, a osim toga ne treba se obazirati na šačicu bolesnika koji u njemu vide nekog svog gurua, a to vam je isto tako kao kada na duhovni seminar nekog poznatog svećenika dođe 500 ljudi, a među njima bude 5 'pacijenata' koje zatim svi fotografiraju da bi mogli reći 'Evo vidite kakvi bolesnici dolaze na molitvu'. Takav pristup je zlonamjerno vađenje iz konteksta, što je u svojim intervjuima nebrojeno puta izjavio i sam Thompson.