Pročitajte i ovo
Predsjednički izbori
Svaki treći birač smatra da treba izaći iz utrke, ali Joe Biden poslao jasnu poruku
Fijasko na debati
Ključa među demokratima, očekuje se Bidenov potez: Pojavila se imena mogućih nasljednika
Mnogi stručnjaci krivca vide u marketinškom upravljanju gdje oglas postaje važniji od proizvoda.
Ukoliko pogledamo malo i serije koje se vrte po hrvatskim televizijskim kućama, može se zaključiti kako zapravo najveći uspjeh imaju stare serije u ruhu novih sezona ili pak one koje dolaze u obliku repriza ali ih gledamo jer znamo da su dobre i da zadovoljavaju naš istančani gledateljski ukus. No gdje su nove serije?
Možda odgovor leži i u američkoj problematici gdje se sve velike televizijske kuće suočavaju s novim problemom: gledanost novih serija je premala i jednostavno ne najavljuje neki uspjeh koji će konkurirati uspješnicama od prošlih godina. Tako su dvije serije koje su po svemu obećavale ogroman uspjeh, kod američke publike doživjele fijasko. Riječ je o serijama 'My Generation' i 'Lone Star', no nisu jedine, navodi LA Times.
Obzirom da mnogi upravo iz Amerike otkupljuju velike hit serije, pretpostavka da će se takvo stanje preslikati u nas sve je izglednija. Postavlja se naravno pitanje u čemu leži jedan takav enorman nedostatak da ni jedna nova serija nije ušla u američki top 10 i to prvi put u zadnjih pet godina.
Razlozi se uvijek mogu potražiti u nestašici ideja, kreativnosti, već viđene tematike. Tu je i činjenica da se ljudi lakše priklanjaju nekim starim, provjereno dobrim, serijama, nego nečem novom o čemu nemaju dovoljno informacija. No, to opet nije sprječavalo mnoge druge serijale da postignu svjetski uspjeh, a neke su si uspjele i osigurati kultni status, tako da taj razlog postaje poprilično zanemariv.
Mnogi stručnjaci krivca vide u marketinškom upravljanju gdje oglas postaje važniji od proizvoda. 'Tu je zakazala i marketinška uloga', kaže veteranski tv analitičar Steve Sternberg. Ukazuje i na činjenicu da i promotori serija imaju velikih problema i težak posao ukoliko je tematika serija zakazala, pogotovo ako se uzme u obzir da bi trebala biti prilagođena recesijskom razdoblju i težim životnim situacijama gdje bi serije mogle pobuditi empatiju kod gledatelja, a ne nužno služiti zabavi.
No, po mnogim tv kritičarima i urednicima, glavni problem leži u nedostatku dobrih i kvalitetnih serija koje imaju veliki potencijal da popularnošću osvoje gledatelje diljem svijeta, jer se nijedan od ove godine još ne može mjeriti sa popularnošću i gledanošću kakvu je donijela CSI Miami prošle godine. Gledatelji su se tako radije priklonili sportskom programu i sve je izglednije da je sport okupirao i preuzeo publiku nakon što su velike tv kuće ipak doživjele krah sa novim serijama i zakazale u svojoj funkciji i ponudi.
Ovdje pričamo o ABC-u, CBS-u, Foxu, NBC-u i CW-u koje su polagano izgubile primat, a problem se isto tako može tražiti i u žestokom marketinškom prepucavanju kabelskih kuća gdje se previše energije i marketinških alata troši na serije koje su pod njihovim 'šatorom', umjesto na one koje imaju kvalitetu. Takva masovnost oglašavanja svega i svačega ima moć progutati kvalitetne serije jer ljudi jednostavno nisu u mogućnosti prepoznati nešto dobro.
>> Serija ‘Na rubu zakona’ se počinje prikazivati na Novoj TV
U svakom slučaju, ako je suditi po trenutnom stanju na američkom tržištu, onda bi se svakako i mi trebali možda malo više osloniti na svoju domaću proizvodnju i na dobre stare serije koje već godinama pratimo u novim sezonama. Sitcomi Nove TV poput 'Naše male klinike' i 'Lud, zbunjen normalan' su i dalje popularni kod gledatelja, dok je dramska serija 'Najbolje godine' prva te vrste koja je uspješno ušla u drugu sezonu emitiranja. Na nove serije i to one američke, koje bi mogle bile u stanju postići kultni status jednog 'Seinfelda', očito će se morati pričekati, jer ni preko Velike bare ne cvjetaju ruže.