"Ni traga od gužve. Ni vani ni unutra. Došao sam 15 minuta ranije, obavio sam sve za pet minuta", rekao nam je čitatelj (37), koji je nenadano u nedjelju navečer dobio poziv da u utorak dođe na Zagrebački Velesajam.
Pročitajte i ovo
GODIŠNJICA CIJEPLJENJA
Ogromne gužve na Velesajmu, danas cijepe duže: Čak 80 posto ljudi došlo po booster
prednost onima koji su se naručili
Gužve za cijepljenje na zagrebačkom Velesajmu: "Red je ogroman"
Čitatelj je svoju priliku dobio zahvaljujući, kako su objasnili u Ministarstvu, grešci u sustavu platforme cijepise.zdravlje.hr.
"Zbog tehničkih problema i pucanja automatske obrade datoteke prilikom obrade mailova građana za preostale termine za cijepljenje u utorak 13. travnja na masovnom punktu na Zagrebačkom Velesajmu, termini građana nisu se popunili prema potvrđenom ugovorenom algoritmu te je mimo prioritetne skupine pozvana mlađa populacija. Tijekom jutra 12. travnja sve su nepravilnosti otklonjene i platforma cijepise.zdravlje.hr radi bez poteškoća", navode.
Kažu kako bez obzira na tehničke nepravilnosti termini nisu ukinuti te se pozivaju mlađi građani da se na njih odazovu. Objašnjavaju kako i dalje prioritet imaju stariji od 65 i kronični bolesnici, a pozivi prema mlađima idu samo ako odustane netko od starijih kako ne bi propala nijedna doza niti termin na Velesajmu.
"Pacijenti koji su se javili svom liječniku obiteljske medicine, a nisu su se prijavili putem platforme cijepise.zdravlje.hr neće zbog toga dobiti kasniji termin, već su prijavljeni prema listi prioriteta.
Kako bi se što više popunio kapacitet masovnog punkta na Velesajmu, svakodnevno pratimo odaziv zainteresiranih na svakom kanalu središnjeg sustava registriranih te sukladno tome definiramo optimalni miks prijavljenih kako bismo realizirali maksimalnu popunjenost masovnog punkta", zaključuju u Ministarstvu.
I danas poteškoće
No kako neki javljaju, problema s platformom ima i danas. Neki koji su se pokušali prijaviti nisu uspjeli.
Poteškoća s provedbom cijepljenja ima još. Glavna sestra NZJZ -a''Dr. Andrija Štampar'' Cecilija Rotim rekla je za N1 kako pola građana uopće ne odgovori na mail kojim ih se poziva na cijepljenje.
Obiteljski liječnici: "Naši su pacijenti još u bilježnicama"
Da se sustav još uhodava, govore nam i obiteljski liječnici.
"Situacija je šarolika. U nekim županijama organizirani su masovni punktovi, a u nekima, poput Krapinsko-zagorske, Brodsko-posavske ili Vukovarsko-srijemske, cijepi se isključivo u ordinacijama. Mi u Zagrebu trenutačno samo docjepljujemo pacijente koji su kod nas već primili prvu dozu, a druge naručujemo na termine na Velesajmu. I idemo cijepiti na Velesajam", govori nam Nataša Ban Toskić, predsjednica KoHOM-a.
"Sad smo još u fazi da se svašta događa, javljaju nam se pacijenti koje smo mi cijepili, a onda oni preko platforme dobiju poziv. Mi im odredimo jedan termin, a dobiju poziv za neki drugi", dodaje.
Ne postoji, kaže, jedinstveno mjesto na kojem su uvedeni svi koji su se, na ovaj ili onaj način prijavili za cijepljenje.
"To bi bila neka ideja digitalne platforme. Mi još imamo svoje bilježnice u koje smo upisali pacijente. Mi bismo trebali one koji su se javili nama upisati u sustav", kaže. Kronični bolesnici i dalje se javljaju njima, a na platformi nema kućice u kojoj se ta informacija daje.
Objašnjava nam kako izgleda prijava za cijepljenje na Velesajmu iz perspektive jednog liječnika.
"U programu nam se nude slobodni termini, na primjer u 8:02 minute ili u 8:04, a mi onda prijavljujemo svoje pacijente, ovisno o prioritetima. Odmah dobiju i drugi termin. Kao i standardno naručivanje pretraga", zaključuje.