Za razliku od znatno većih modela CLS 63 i CL 63 AMG, najjača C-klasa Coupe koristi veći V8 motor. Naime, ovdje je atmosferski 6,2 litreni motor, dok se CLS i CL oslanjaju na manji, 5.5 litreni V8, s dva turbo punjača i 70-ak konja više. No veliki kupei imaju i 200 Nm više, što je vjerojatni razlog zašto je i u ovom C- modelu veći ali mirniji V8.
Neovisno o turbo ili atmosferskoj filozofiji, novi, najmanji coupe će biti fantastično brz. Svega 4,5 sekundi za ubrzanje od 0-100, odnosno jednako brzo kao i C-klasa AMG s 4 vrata. Brže je to od većine pitomih 911-ica. Najveća je brzina pristojno ograničena na 250 km/h, iako je i laiku jasno kako ova njemačka raketa može znatno brže.
Potrošnja je kod ovakvih automobila u drugom planu, no zanimljivo zvuči podatak kako coupe, prema tvorničkim podacima, u prosjeku troši točno 12 litara. Znatno manje nego limuzina i karavan, s 13,4 odnosno 13,7 litara.
Tjuning na tjuning
Kome pak 457 konjskih snaga ipak nije dovoljno, AMG nudi odgovor. Tjuning na tjuning, rekli bi. Kovani klipovi, kovane klipnjače te olakšana radilica, poput onih na SLS modelu. Isti povećavaju učinkovitost i želju motora za visokim okretajima, čime snaga raste za dodatnih 30 konja. Time se C-Coupe opasno približio brojci od 500 konja. Okretni moment nije povećan, ali je uz ljepšu rapsodiju na visokim okretajima, ubrzanje spušteno za jednu desetinku. I potrošnja, navodno, ostaje ista.
Performance Package, odnosno otvaranje V8-ice, treba dodatno platiti, a kako ne bi bilo možebitnih foliranja, najjači coupe će biti lako prepoznati. Kompozitni prednji diskovi s crveno obojanim kliještima, stražnji spojler od karbona i upravljač presvučenom alkantarom.
Oba modela dolaze s AMG-ovim Speedshift sedmerostupanjskim mjenjačem, s dvije spojke. Još jedna sličnost s prestižnim SLS-om je rotacijski prekidač kojim se podešavaju postavke mjenjača. U modu 'S+', brzine se prebacuju za svega 100 milisekundi, a zahvaljujući Race Start funkciji, i vaša će supruga moći startati poput Michaela Schumachera.
Dvostupanjski ESP program
Mercedes je mislio i na one koji obožavaju mušku vožnju. Ovdje je tako dvostupanjski ESP program. Ukoliko se ništa ne dira, kontrola stabilnosti je potpuno uključena te ne dozvoljava baš nikakva proklizavanja moćnog stroja. Jednim pritiskom na tipku ESP, sustav se prebacuje u Sport režim, kada je već vožnja bitno uzbudljivija, ali i opasnija. Tko misli da može gotovo 500 konja i 600 Nm držati pod kontrolom na takozvani Old School način, za njega je opcija potpunog gašenja sustava stabilnosti.
Novi će AMG biti trenutno prepoznatljiv u odnosu na obične C-kupee. Dublji, redizajnirani odbojnici, drugačija LED dnevna svjetla, aluminijski poklopac motora s dva ispupčenja – takozvanim 'Powerdomovima'. Na boku se ponosno kočoperi oznaka moćnog motora, a tu su i specijalni pragovi te crni naplatci. Niti straga neće biti zabune. Veliki difuzor s četiri elipsoidne cijevi, što nam se posebno sviđa u odnosu na kockaste cijevi kakve koriste veliki Mercedesovi AMG modeli.
Prva serija nove AMG-ove rakete, oznake Edition 1, s posebnom pločicom i mat crnim naplatcima, biti će dostupna od srpnja. Nijemci već imaju cijenu pa svi zainteresirani mogu računati sa 73 tisuće eura. To je 1.250 eura skuplje od AMG limuzine. Tko pak želi otvorenu, čak 487 konja snažnu verziju, valja zavući ruku u džep još dublje, po dodatnih 7.116 eura.
>> Procurile fotke novog Mercedes Coupea C-klase
U nas je malo takvih, no tješite se i oni su na mukama. Jer izabrati između ove rakete i BMW-a M3 Coupe te Audija RS5, doista nije nimalo lako. No tko se ne bi htio naći u takvim mukama.
Emisiju Automotiv gledajte u jutarnjem terminu, u nedjelju na programu Nove TV.