Tony Gillet je još davne 1992. godine predstavio svoj Vertigo koncept, a dvije godine kasnije njegova tvrtka je i službeno započela proizvodnju. Uz trkače verzije koje se natječu u FIA GT prvenstvima, tu je i cestovna verzija Vertiga. Vertigo je od 1994. prošao kroz mnoge preinake i nadogradnje, a ovo je posljednja.
Pročitajte i ovo
Nikako na zelenu granu
Uz europske zastupnike biraju i parlament: Građanima jedne članice izbora je preko glave
Odobrila zakon
Prva zemlja na svijetu u kojoj je prostitucija upravo postala najnormalniji posao: Imat će i porodiljni, zdravstveno i mirovinu
Novi belgijski supercar – Gillet Vertigo .5 Spirit za 2011. od svog se prethodnika razlikuje najprije po motoru. Prijašnji 3.6-litreni V6 motor iz Alfa Romea (postojala je varijanta i sa 4.0-litrenom jedinicom) sada je zamijenjen novim, jačim motorom između ostaloga i zbog nemogućnosti ispunjavanja Euro 5 normi.
Pod haubom se tako sada nalazi 4.2-litreni V8 motor s 420 KS (309 kW) koji je Automobiles Gillet preuzeo iz Maseratija i znatno nadogradio tako da postoji i ojačana verzija za sve one zaljubljenike koji se nisu željeli zadovoljiti s postojećom snagom Maseratijevog motora.
Prijašnji motor iz Alfa Romea omogućavao je Vertigu ubrzanje od 0-100 km/h za svega 3.26 sekundi što je više nego zadovoljavajuće. Pitate se koliko je onda brz Vertigo .5 Spirit? Službenog podatka još nema, ali priče kruže da bi novi model mogao pomaknuti tu granicu ispod 3 sekunde.
Motor je uparen sa 6-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem. Takozvana 'monoshell' karoserija izrađena od posebne kombinacije nomexa i karbonskih vlakana ponajprije je zaslužna što je ukupna težina automobila svega 990 kg. Novi supercar kreće se na 19-inčnim felgama s gumama dimenzija 225/35Z/R19 na prednjim kotačima i 275/35Z/R19 na stražnjim kotačima.
Tu su još i novo razvijeni prednji ovjes i AP Racing kočnice, dimenzija 33 cm sprijeda i 30 cm straga. Sam automobil nije tako velik kako se čini na fotografijama. U stvari, Gillet Vertigo .5 Spirit nije ništa duži od Lotus Exigea ili Elisea.
Uz sve te impresivne informacije ono što se čini kao jedina mana (izuzev cijene, za nas obične smrtnike) jest da se Tony Gillet ipak mogao malo bolje potruditi što se tiče unutrašnjosti automobila koja je prilično škrta i nedorečena. Međutim za većinu 'supercar' fanova koji najviše pažnje posvećuju samim performansama to ne predstavlja apsolutno nikakav problem.
Vanjski izgled automobila je nešto na što se nitko ne može požaliti i kontinuirano se dorađuje ne bi li još više poradio na estetskoj vrijednosti, ali i aerodinamičkim karakteristikama, a u ponudi su i poznata 'leptir' vrata.
U ovom trenutku još nema podataka o cijeni iako će cijena za svaki pojedini model biti drugačija jer se automobil može individualizirati u apsolutno svakom segmentu, izvana i iznutra. Moguća naznaka za cijenu može biti podatak da je prethodni V6 model koštao oko 190.000 eura (u Njemačkoj).
Tko prati FIA GT prvenstva odavno poznaje ovaj automobil i ovu tvrtku. Nas oduševljava kako su uspjeli ostati na samo 990 kg težine pa onda uz 'poprilično slab motor' proizvode vrhunska vozna svojstva (pogotovo ubrzanje od 0-100 km/h). Bravo Belgijanci!