Izgleda da je čekanju došao kraj. Ovoga puta potvrda o serijskoj proizvodnji navodno dolazi iz dobro provjerenog izvora unutar same tvrtke koji je također rekao da će Granite koristiti istu platformu kao i Chevrolet Volt, Cruze i Buick Verano.
Kombinacijom izrazito urbanog i industrijskog dizajnerskog izričaja i funkcionalnosti kakvu očekuju mlađi korisnici, GMC Granite koncept predstavlja ulazak u eru novog i progresivnog dizajna ovog poznatog američkog brenda.
U slučaju da doživi serijsku proizvodnju, Granite bi bio najmanji GMC-ev automobil ikada. Ne dajte da vas izgled zavara, s ukupnom dužinom od 4097 mm, Granite je za neznatnih 200 mm duži od Audija A2, međutim otvoren i prozračan interijer konceptnog vozila dizajniran je na način da bude maksimalno prostran i fleksibilan ne bi li zadovoljio potrebe korisnika koji vrlo aktivno provode svoje vrijeme.
Zahvaljujući skromnim dimenzijama, s automobilom će se lako moći manevrirati čak i u najužim gradskim ulicama. Manju ukupnu dužinu Granite nadoknađuje većom širinom (ukupna širina je 1786 mm) i visinom od 1536 mm. Navedene dimenzije stvaraju jedinstvene proporcije kojima se Granite drastično razlikuje od konvencionalnih monovolumena, SUV-ova ili crossovera.
'Granite je koncipiran kao potpuno novi tip vozila tvrtke GMC – kao vozilo koje nadilazi općeprihvaćena mišljenja o tome što GMC jest i što može ponuditi', kaže Lisa Hutchinson, direktorica marketinga u GMC-u. 'Mi ga zovemo 'urban utility vehicle', a naš temeljni cilj jest promijeniti percepciju GMC automobila kod nove generacije kupaca koji žele odvažan dizajn i visoku funkcionalnost u jednom pakiranju'.
Poput ostalih GMC-evih vozila, od kamioneta, SUV-ova i crossovera, i budući serijski Granite kupcima će nuditi stil i sposobnost, s mnoštvom tehnološki naprednih dodataka, vrlo kvalitetnim materijalima i iznimno velikom pažnjom posvećenom najmanjim detaljima.
Konceptni automobil Granite snagu crpi iz 1.4-litrene jedinice s turbo punjačem iz najnovije linije GM-ovih vrlo učinkovitih četverocilindričnih motora manje zapremnine. Pogonska jedinica uparena je s 6-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke koji osigurava dobre performanse i uglađen prijenos.
Granite ima četvera vrata netipične konfiguracije. Stražnja vrata otvaraju se u kontra smjeru što znači da stup koji inače stoji između prednjih i stražnjih vrata ovdje ne postoji čime se olakšava pristup ali i baratanje čak i većim stvarima (poput bicikla).
Za srebrne detalje, GMC-evi dizajneri su umjesto kroma koristili sjajni ili mat brušeni metal, čime se dodatno naglašava industrijski utjecaj. Veliki 20-inčni kotači obavijeni u Bridgestone gume ispunjavaju svaki slobodan milimetar prostora čime Granite izgleda priljubljen uz cestu i dobiva vrlo sportski izgled. Boja karoserije je metalik siva koja aludira na materijal po kojemu je konceptni automobil dobio ime.
Interijer je inspiriran dizajnom mehaničkih instrumenata kakve možemo vidjeti u kokpitu aviona a to se najviše očituje u izgledu instrumentne ploče i mjerača koji su rađeni po uzoru na fino izrađene satove. U ploču je ugrađen mali kompas koji se pomiče sa svakim skretanjem vozila čime vozač istog trena dobiva informaciju o smjeru kretanja.
Industrijski inspiriran dizajn izvana i osjećaj prostranosti iznutra uz vrlo moderan izgled i najnovija tehnološka rješenja poput ekstra širokog zaslona sljedeće generacije koji koristi OLED (organic light-emitting diode) tehnologiju kojime se upravlja funkcijama klima uređaja, navigacije i infotainment sustava.
Središnji greben udomljuje vrlo neobičnu ručku mjenjača. Umjesto ručice mjenjača koja radi u standardnom H formatu, ovdje se brzine mijenjaju rotiranjem ručice a odabir brzine signaliziraju LED indikatori. Jedan od najfunkcionalnijih elemenata kod Granitea su definitivno sjedala. Prednje suvozačevo sjedalo i desno stražnje sjedalo mogu se preklopiti na vrlo jedinstven način tako da se prislone na lijevi red sjedala što pruža velik i nesmetan prostor za odlaganje stvari.
Prtljažni prostor ima niz zasebnih odjeljaka gdje se mogu spremiti stvari daleko od očiju znatiželjnika. Ovdje su ugrađeni i razni potporni elementi za lakši utovar i istovar, a stražnja sjedala na pozadini imaju kopče koje se mogu koristiti za učvršćivanje prtljage bez obzira na položaj sjedala.
Bilo kako bilo, ipak ćemo pričekati službenu objavu GM-a prije nego što počnemo razmišljati o boji i dodatnoj opremi.