Učestalo ponavljanje misli povezanih s traumatičnim iskustvom jedan je od simptoma PTSP-a, vrste anksioznog poremećaja. Rezultati istraživanja, koje je objavljeno u časopisu PloS ONE, pokazali su da igranje tetrisa ubrzo nakon traumatičnog iskustva smanjuje broj misli vezanih s događajem na način da skreće pozornost mozgu s događaja i mijenja način na koji se potresna sjećanja pohranjuju.
>> Pentagon eksperimentira s alternativnim metodama u liječenju PTSP-a
>> PTSP povećava rizik za bolesti srca
To nisu rezultati koje će polučiti bilo koja video igra, jer pokazalo se da igre koje se oslanjaju na trivijalnosti ili jezične vještine nemaju jednak učinak kao slaganje blokova u tetrisu, a razlog je vjerojatno taj što ova igra aktivira različito područja mozga.
Kako bi istražili učinak igre na posttraumatski stresni poremećaj, britanski istraživači izazvali su traumu u laboratoriju. Skupini od 60 ljudi pokazali su snimke uznemirujućih događaja kao što su teške prometne nesreće, nakon čega su sudionici zamoljeni da kažu koliko često imaju 'flashbackove' povezane s filmom.
Potrebno provesti dodatna istraživanja
Ispitanici su podijeljeni u tri skupine, od kojih je jedna nedugo nakon gledanja filma igrala tetris, druga kompjutorske igre bazirane na riječima, a treća skupina sjedila je u tišini. Osobe koje su igrale tetris u prvih deset minuta imale su u prosjeku samo četiri 'flashbacka'. Usporedbe radi, sudionici koji su igrali kompjutorske igrice imali su šest 'flashbackova', a oni koji su samo sjedili njih čak 12. Možda najvažniji podatak je onaj da je pozitivan učinak Tetrisa trajao i idućih tjedan dana koliko su ispitanici proučavani.
Eksperiment koji je vodila Emily Holmes sa Sveučilišta Oxford pokazao je mogući način liječenja oboljelih od PTSP-a, ali potrebo je provesti još mnoga istraživanja prije nego se Tetris počne preporučivati kao stvarna metoda liječenja.