Istraživanja koja su rađena na nekoliko područja sociologije i psigologije pokazala su da kreativnost povezujemo s maskulinitetom, muževnošću, sklonosti riskiranju, osjećajem za stvar i avanturom.
Niz novih istraživanja pokazao je da iako jednaki u znanju i vještinama, muškarce doživljavamo kreativnijima, a upravo je to jedan od razloga zbog kojeg onu često dolaze do boljih poslova i brže napreduju od ženskih kolegica, tvrde stručnjaci.
Objavljeno istraživanje o 6-satnom radnom vremenu, rezultati jako zanimljivi
'Naše istraživanje potvrđuje početne hipoteze o tome da je 'kreativno izražavanje' oblik stereotipa prema muškarcima', rekao je voditelj jednog od istraživanja, Devon Proudfoot sa Sveučilišta Duke.
Proudfoot i njegovi kolege, Aron Kay i Christy Zoval napominju da se u konačnici može zaključiti da su muškarci kreativniji od žena, čak i kada nije tako, prenosi Daily Mail.
U prvom online istraživanju sudjelovalo je 80 ljudi, nasumce odabranih, koji su dobili zadatak pročitati odlomak koji opisuje određenu vrstu kreativnosti. Kao što je bilo za očekivati, ispitanici su osobine koje karakteriziraju kreativnost, poput odlučnosti, konkurentnosti, preuzimanje rizika, ambicije i odvažnosti mahom pripisivali muškarcima, osobito onu nazvanu 'razmišljanje izvan okvira'.
'PAMETNIJI' SU DRUGAČIJE UMREŽENI Doznajte na kojoj strani mape se nalazite
U drugoj studiji na čijem je čelu također bio profesor Proudfoot 169 sudionika dobilo je zadatak pročitati tekst koji opisuje posao arhitekta i modnog dizajnera. Dio ispitanika kazao je da je profesionalnost karakteristika muškaraca dok je jednak broj kazao da je ona karakteristika koja krasi žene. No, definirajući zanimanje, većina ispitanika kazala je da će muškarac, arhitekt po zanimanju, biti kreativniji nego ženska kolegica, no na području mode, rodne razlike nema. Muškarci i žene jednako će biti kreativni kao modni dizajneri, smatraju ispitanici.
Razlika među spolovima istraživala se i u istraživanju u kojem je sudjelovalo 125 osoba. Njihov je zadatak bio pročitati tekst o menageru čiji je strateški plan bio okarakteriziran visokim stupnjem rizičnosti. Rezultati tog istraživanja pokazali su da ispitanici u velikom broju tog menagera vide kao muškarca.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook