U istraživanjima o kompanijama u kojima vladaju najbolji radni uvjeti Google često drži vodeću ili jednu od vodećih pozicija. Zaposlenici u ovoj kompaniji rade na zanimljivim proizvodima kojima se služe stotine milijuna ljudi, odlično zarađuju i imaju velike mogućnosti za napredak u karijeri, no kako napominju na Business Insideru, niti u Googleu nije sve tako savršeno.
Na temelju rasprava koje su bivši i sadašnji zaposlenici vodili na Quori, novinari BI-a sastavili su listu problema koje najviše muče njihove zaposlenike:
Neki od najboljih zaposlenika rade na 'običnim' poslovima – Googleova ljestvica prilikom zapošljavanja novih ljudi podignuta je jako visoko tako da kompanija prima samo najbolje kandidate. Problem pri tome jest što će neki od takvih najboljih zaposlenika raditi na lošijim i 'običnim' poslovima. Tako neki od studenata s najboljih fakulteta pružaju tehničku podršku za Googleove oglase, odnosno manualno uklanjaju označene proizvode s YouTubea.
Google će prodavati imena i fotografije korisnika oglašivačima!
Google više nije startup kompanija, već velika korporacija – 'Google više nije bio startup okolina kada sam napustio kompaniju', komentirao je jedan bivši zaposlenik na Quori i dodao kako je ranije bilo puno lakše dobiti promaknuće ako su ljudi radili na pravim projektima i ako su ih prezentirali na pravi način.
Brojni inženjeri su arogantni – iako Google zapošljava samo najbolje kandidate, neki bivši zaposlenici misle da je dio njihovih inženjera samo prosječan. Također, Googleovi inženjeri prilično su arogantni te puno njih vjeruje da su bolji od svojih kolega tako da je s njima teško raspravljati o proizvodima koje razvijaju. Objektivne rasprave prilično su rijetke s obzirom da nikoga ne zanimaju mišljena drugih ljudi, osim ako oni nisu 'Važni Bogovi', napisao je jedan od bivših zaposlenika u Googleu.
Srednji menadžment je prosječan – srednji menadžment kompanije često je prosječan te su orijentirali prvenstveno na analizu podataka i isključuju sve druge faktore. Oni se nadaju da su Googleovo ime i reputacija dovoljni kako bi inspirirali zaposlenike da bolje rade, a oni sami ne znaju i ne žele inspirirati Googleovce na bolji i kreativniji rad.
Googleovci razumiju inženjerstvo, ali ne i dizajn – jedan od zaposlenika kaže da je problem kompanije u tome što uopće nisu fokusirani na dizajn proizvoda, zbog čega su neki proizvodi ove kompanije 'polu-uspješni', a kao primjer naveo je Wave, Google Video, Buzz, Dodgeball, Orkut, Knol i Friend Connect. 'Previše je fokusa samo na inženjerstvo, a premalo na dizajn'.
Google je postao tako velik da više ne možete imati nikakav utjecaj u njemu – 'radio sam u Googleu oko tri godine i zaista je bilo teško napustiti kompaniju', napisao je na Quori jedan bivši zaposlenik ovog internetskog diva i dodao da postoji ipak jedan veliki problem u kompaniji koji je utjecao na njegov odlazak – 'utjecaj koji sam mogao imati na poslovanje kao individualac bio je minimalan'.
Premali uredski prostori – teško je naći mirno i privatno mjesto za razmišljanje – prostorije za zaposlenike su prenapučene, a čak i menadžeri često dijele urede, dok su velike i otvorene prostorije za igru, gledanje TV-a i druženje prepune ljudi i u njima zaposlenici ne mogu imati svoj mir.
Što kažete ove 'žalopojke' zaposlenika Facebooka?
Previše trivijalnosti – u Zurichu postoji prostorija za opuštanje i spavanje s akvarijima u kojoj zaposlenici mogu provoditi koliko god vremena žele. Googleovci su izmijenili više od sto mailova u kojima su raspravljali o uklanjanju stolica za masažu iz te prostorije jer su one navodno bile preglasne, zbog čega neki zaposlenici tamo nisu mogli zaspati.
'Nezrela kultura' – ljudi u Googleu nikad ne odrastaju. Piju kad god hoće, konstantno se druže, igraju igre i malo rade ili uopće ne rade
Ne možete raditi na izvan ureda – jedan zaposlenik potužio se na Quori kako mu je najveći problem u Googleu nemogućnost rada izvan ureda jer na prijašnjem radnom mjestu nije morao biti u uredu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook