Nakon što je Facebook promijenio postavke korištenja svoje društvene mreže i onemogućio korisnicima skrivanje, jučer su i iz Googlea objavili da mijenjaju uvjete pružanja usluga na svojim servisima što također predstavlja napad na privatnost stotina milijuna njihovih korisnika. Tako će od 11. studenog ova kompanija početi s prikazivanjima korisničkih imena, fotografija, ocjena i komentara u oglasima unutar tražilice i drugim servisima te kao preporuke u uslugama poput Googlea Play.
Sličnu stvar već neko vrijeme radi i Facebook jer se imena korisnika koji su lajkali određene stranice prikazuju u oglasima tih stranicama, a u budućnosti ćemo takve stvari viđati na Googleovim stranicama.
VIDEO Nove promjene privatnosti: Nema više skrivanja na Facebooku!
Ove promjene koje su uveli Facebook i Google samo su još jedan primjer na koji velike internetske kompanije iskorištavaju osobne informacije korisnika u svrhu profita, komentirali su na NY Timesu promjene uvjeta korištenja Googlea i Zuckerbergove kompanije te dodaju da će, s obzirom na skorašnji izlazak na burzu, i u Twitteru morati početi razmišljati o iskorištavanju osobnih informacija svojih korisnika.
Putem Googleove nove opcije Dijeljenje preporuka prijatelji, članovi obitelji i drugi korisnici Googleovih usluga moći će vidjeti ime, prezime, fotografiju profila i sadržaj poput podijeljenih recenzija ili oglasa označenih s +1 u oglasima i preporukama, a iz ove kompanije napominju da će se te informacije prikazivati samo osobama s kojima su korisnici odlučili podijeliti taj sadržaj.
Googleovci su to u svojoj službenoj objavi ovako objasnili: 'Vaši će prijatelji možda vidjeti da ste neki album ocijenili s 4 zvjezdice na stranici benda na usluzi Google Play. A oznaka +1 koju ste dali svojoj omiljenoj lokalnoj pekarnici može biti uključena u nekom oglasu koji ta pekarnica prikazuje na Googleu'.
Što se tiče prikazivanja korisničkih imena i fotografija u oglasima, s njima se može upravljati putem postavke Dijeljenje preporuke – ova se opcija može isključiti pa se osobne informacije s profila neće prikazivati u oglasima. No, treba napomenuti da se na ovaj način može kontrolirati prikaz osobnih informacija samo u oglasima, ali ne i za prikaz imena i fotografije na drugim mjestima poput usluge Google Play te vidljivost aktivnosti izvan oglasa možete ograničiti brisanjem aktivnosti ili izmjenom njezinih postavki vidljivost.
Iako iz Googlea napominju kako će korisnici moći kontrolirati prikaz osobnih informacija u oglasima, problem se nalazi u tome što Google (i Facebook naravno) prikazuju osobne informacije na način na koji korisnici to nisu očekivali kada su ih originalno objavili. Npr. danas možda ne bi kliknuli like ili +1 na neke stranice od prije 2-3 godine, ali uz oglas za tu stranicu danas se može prikazati njihovo ime i fotografija profila.
Deborah C. Peel iz organizacije Patient Privacy Rights kaže da, kad korisnici nešto objavljuju na internetu, očekuju da je to samo za jednokratnu uporabu te ne žele da kompanije te informacije koriste za oglašavanje ili preporuke, a sami korisnici trebali bi određivati granice oko privatnih stvari koje će biti dostupne online. 'Ne želimo da nam vlada, Google ili Facebook određuju te granice', dodala je Peel.
Dosta vam je Googlea? Evo koje su alternative njihovim servisima!
Mnogi su korisnici svoje informacije do sada javno objavljivali, ali dijelu njih sigurno neće biti drago da se njihovo ime, fotografija, preporuka ili komentar koji su ostavili na Googleu+, YouTubeu ili nekom drugom servisu prikazuje kao oglas, odnosno preporuka, a upravo će se to dogoditi od 11. studenog na više od dva milijuna stranica koji su dio Googleove oglašivačke mreže i čiji je broj posjetitelja oko milijardu.
Što mislite o ovim promjenama koje je uveo Google – hoće li to utjecati na način na koji koristiti njihove usluge poput Googlea+, YouTubea, trgovine aplikacijama Google Play i druge?
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook