‘Yahooov Siri’

Evo zašto je Yahoo DOISTA iskeširao milijune za kompaniju 17-godišnjaka!

Slika nije dostupna
Marissu Mayer najviše zanima tehnologija za sažimanje vijesti koju koristi Summly i koju namjerava koristiti u razvoju budućih Yahooovih mobilnih aplikacija

Yahoo je prošlog mjeseca za 30-ak milijuna dolara preuzeo kompaniju Summly koja je najpoznatija po svom osnivaču –17-godišnjem Nicku D'Aloisiu koji je preko noći postao glavna zvijezda brojnih svjetskih medija koji su prenijeli vijest o genijalnom tinejdžeru koji je prije nego je navršio 18 godina postao milijunaš. Tada je objavljeno kako je Mayer preuzela ovu kompaniju upravo kako bi D'Aloisia dovela u Yahoo i iskoristila njegov talent za razvoj budućih mobilnih aplikacija na koje će se ova kompanija fokusirati.

Yahoo kupio tvrtku ovog 17-godišnjaka! Evo zašto!

No, novinarima Business Insidera ova je priča bila malo čudna jer se, nakon akvizicije, D'Aloisio nije preselio u SAD-u, već je nastavio živjeti u Londonu (po ugovoru mora ostati u Yahoou još 17 mjeseci), Summly nije imao previše korisnika i nije ostvarivao nikakav prihod, a navode i da tehnologiju za sažimanje vijesti koja se koristi u ovoj aplikaciji nisu razvili zaposlenici Summlya, već kompanija SRI International.

Prema izvorima bliskima Marissi Mayer, preuzimanje Summlya, samo je ‘slučajna nuspojava’ dogovora Yahooa sa SRI-jem (koji je imao udio u Summlyu) oko korištenja navedene tehnologije. Zanimljivo je da je SRI International prije nekoliko godina imao udio Siriju, kompaniji koju je preuzeo Apple i njenu tehnologiju iskoristio za razvoj glasovnog asistenta u svom iPhoneu, a upravo zbog toga novinari za Summly govore da je to ‘Yahooov Siri’.

Marissa Mayer vjeruje da je tehnologija koja omogućava sažimanje vijesti i prikazivanje samo kratkih i najbitnijih informacija iz velikih vijesti budućnost Yahooa koja će im pomoći u razvoju mobilnih aplikacija njihovih temeljnih proizvoda poput Yahoo Financea i Yahoo Sportsa.

S obzirom da se danas Yahooovi proizvodi najviše koriste na 'velikim ekranima' prijenosnih i stolnih računala, ova će tehnologija biti iznimno važna prilikom prilagodbe tih proizvoda i aplikacija na manje ekrane mobilnih telefona, a za implementaciju ove tehnologije neće biti zadužen nitko iz Summlya pa tako niti D’Aloisio.

‘Bog, obitelj i Yahoo!'

Ipak, na Business Insideru kažu da navedene informacije ne umanjuju ulogu ovog 17-godišnjaka u razvoju Summly aplikacije te im je glasnogovornik SRI-a rekao kako je upravo D'Aloisio razvio originalni kod za Summly, dok je u daljnjem razvoju tehnologije sudjelovao SRI.

Također, D'Aloisio zaslužuje i pohvale što je razvoj ove tehnologije i same aplikacije (aplikacija nije razvijena unutar Summlya, već su njen razvoj povjerili kompaniji Somo) outsourcao pravim kompanijama te što je njihova zajednička suradnja rezultirala odličnim proizvodom koji je ovom tinejdžeru donio milijune.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook