Klasične društvene mreže poput Facebooka i Twittera dosegnule su svoj vrhunac te u budućnosti možemo očekivati sve više antidruštvenih aplikacija te aplikacija za skrivanje od osoba koje poznajemo. Ovako je Chris Baker najavio Cloak, aplikaciju koju je napravio zajedno s programerom Brianom Mooreom i koja prati taj novi 'privatni smjer' društvenih mreža te korisnicima, umjesto povezivanja, omogućava izbjegavanje ljudi.
Rekao NE Zuckerbergu: Ovaj mladić odbio je više od 3 MILIJARDE dolara!
Baker kaže kako Cloak omogućuje izbjegavanje kolega s posla, bivših partnera i svih onih osoba koje ne biste željeli sresti na ulici, a ova aplikacija koristi javno dostupne podatke drugih društvenih mreža poput Foursquarea i Instagrama kako bi odredila lokacije vaših poznanika te vas može obavijestiti kada se neko od njih nalazi u blizini kako bi izbjegli to mjesto, odnosno sakrili se od tih osoba.
Na BBC-u napominju kako je, posebno među mlađim korisnicima, sve popularnija aplikacija Snapchat za razmjenu samouništivih poruka i fotografija – one se ne pohranjuju u telefonu, već nakon desetak sekundi nestanu s ekrana te aplikacija Secret za anonimnu razmjenu poruka.
Kolika je popularnost Snapchata najbolje govori podataka da je prošle godine za ovu kompaniju Mark Zuckerberg ponudio nevjerojatnih tri milijarde dolara, no izvršni direktor Evan Spiegel napravio je ono što bi se rijetko tko usudio – odbio je Zuckerbergove milijarde dolara, a osnivač Facebooka nakon toga okrenuo WhatsAppu te je nedavno šokirao tehnološku industriju kada je najavio da je preuzeo ovu kompaniju za 19 milijardi dolara. Izvršni urednik App Magazinea Nick Jones nije toliko impresioniran ovom aplikacijom ('zvuči kao nekakav trik'), ali napominje da bi je ipak mogao koristiti.
Samouništive poruke i fotografije: Za što bi koristili ovu aplikaciju?
On vjeruje da se ovakve aplikacije ne razvijaju zbog velike potražnje korisnika, već da developeri jednostavno žele iskoristiti 'ono malo neistraženog prostora na tržištu društvenih mreža' – većina njih pokušava napraviti nešto jedinstveno i drugačije u odnosu na konkurenciju, samo kako bi naknadno tu aplikaciju prodali Facebooku (iako je teško zamisliti da će se Zuckerberg zainteresirati za ovakvu aplikaciju, s obzirom da je bit Facebooka povezivanje, a ne izbjegavanje ljudi).
Ipak, Jones je priznao kako tajnovitost ima svoje prednost i nekim bi korisnicima ovakve aplikacije mogle biti iznimno korisne.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook